Gjest Anonymous Skrevet 6. oktober 2003 #1 Skrevet 6. oktober 2003 Noen som vet hva som er vanlige oppgaver? Er spent på om det er mulig å få seg en slik jobb i Vestfold :D ...skal ringe rundt til sykehusene denne uka! Har hørt rykter om at dette kan være en fin jobb å kombinere med studier...
punkyB Skrevet 6. oktober 2003 #2 Skrevet 6. oktober 2003 Er det ikke de som kjører rundt på pasienter på sykehuset - både levende og døde ? Kjenner s vidt en som er det - har ikke diskutert presise arbeidsoppgaver - men har skjønt det som om han trives godt - er et sosialt yrke (stort sett) - man jobber vel skift. Man bør vel være litt hardhudet hvis arbeidets innhold som jeg beskriver stemmer.
Cilla Skrevet 6. oktober 2003 #3 Skrevet 6. oktober 2003 Det går sikkert an å få jobb som portør, men avdelingen der jeg jobbet hadde egen portør som hadde siviltjeneste.
Catzy Skrevet 6. oktober 2003 #4 Skrevet 6. oktober 2003 Tror portør kan være en fin jobb å ha under studier / siviltjeneste, men det må bli litt ensformig i lengden. Du hjelper pasienter rundt på sykehuset, enten ved å trille dem eller bare følge dem til riktig avdeling hvis de er friske nok til å gå. Kjekt for en stund, men tror det må bli litt lite variert etterhvert. Men alle portørene jeg har møtt har vært veldig hyggelige, og jeg har møtt mange i løpet av min pasient-karriere. Catzy
Pip Skrevet 6. oktober 2003 #5 Skrevet 6. oktober 2003 No har du vel fått svar, men iallefall: Ein portør er ein som har ansvar for å frakte pasientar dit dei skal. Anten i seng (ofte det yrket vert forbunde med - sengetrilling) eller til fots (pasienten altså... ) Sikkert ein OK deltidsjobb - og du får god innsikt i det hektiske livet sjukehuspersonalet har!
Gjest sexysadie Skrevet 7. oktober 2003 #6 Skrevet 7. oktober 2003 D hørtes ikke ut som jobben for meg; etter min fars sykehusopphold på post 4/kreftavdelingen og hans død. Har jeg fått nok av sykehus og folk som jobber der....
Gjest NN Skrevet 16. juli 2008 #7 Skrevet 16. juli 2008 hei:) jeg har jobbet som portør i 1 1/2 ved st. olavs hospital i trondheim. jeg må si at dette er en interessant og spennende jobb... ingen dager er like!! arbeidsmiljøet er veldig godt, og det er mye humor blandt oss ansatte. arbeidsoppgavene er mangfoldige.. vi triller pasienter i seng eller rullestol til ulike undersøkelser og avdelinger, eller hvis de er friske nok så går de selv. vi bringer også blodprøver og andre prøver til laboratoriumet, og henter og bringer ut medisiner fra apoteket til avdelingene. det hender i blandt at vi må trille lik også, men det er ikke så ofte. andre arbeidsoppgaver kan være utskifting av O2 ( oksygen), hente og bringe ut journaler, og kjøre tomme senger til lageret. så portøryrket kan jeg absolutt anbefale på det sterkeste
Gjest Cathrine90 Skrevet 19. november 2009 #8 Skrevet 19. november 2009 hei:) jeg har jobbet som portør i 1 1/2 ved st. olavs hospital i trondheim. jeg må si at dette er en interessant og spennende jobb... ingen dager er like!! arbeidsmiljøet er veldig godt, og det er mye humor blandt oss ansatte. arbeidsoppgavene er mangfoldige.. vi triller pasienter i seng eller rullestol til ulike undersøkelser og avdelinger, eller hvis de er friske nok så går de selv. vi bringer også blodprøver og andre prøver til laboratoriumet, og henter og bringer ut medisiner fra apoteket til avdelingene. det hender i blandt at vi må trille lik også, men det er ikke så ofte. andre arbeidsoppgaver kan være utskifting av O2 ( oksygen), hente og bringe ut journaler, og kjøre tomme senger til lageret. så portøryrket kan jeg absolutt anbefale på det sterkeste Hei Jeg har virkelig lyst på en jobb som portør her i Trondheim, og vurderte også dette da jeg bodde i Stavanger - men nå når jeg har flyttet vet jeg ikke hvordan jeg kontakter eventuellt portørsentralen på St. Olavs. Har du noen tips? Er det bare å ringe et generellt nummer til sykehuset å be om å få snakke med lederen for portører?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå