ingama Skrevet 22. september 2010 #1 Skrevet 22. september 2010 Hei Har blitt kjent med en mann gjennom en datingside på nettet. Han fremstiller seg selv som en kjernekar, men alt jeg vet om han er det han selv har fortalt. Jeg lurer på om han forteller meg sannheten om seg selv, eller om han har pyntet på detaljene. Er det noen måte jeg kan få sjekket dette på? Har prøvd google/tlfkatalog/skattelister uten hell. Folkeregisteret frister (litt drastisk?) men har jo ikke tilgang der. Er de strenge på å gi ut opplysninger der?
Berentsens Skrevet 23. september 2010 #2 Skrevet 23. september 2010 Det kommer helt an på hva du vil sjekke. Folkeregisteret har du ikke tilgang til. Hva vil du sjekke da?
AnonymBruker Skrevet 23. september 2010 #3 Skrevet 23. september 2010 Ja, hva slags informasjon er du ute etter?
ingama Skrevet 23. september 2010 Forfatter #4 Skrevet 23. september 2010 Vil ikke spesifisere så mye her, men det er snakk om helt uskyldige opplysninger...... Hvis noen har tilgang til folkeregisteret gjennom jobb for eks, har jeg noen generelle spørsmål om hva som står der.... men send da gjerne på innboksen...
Berentsens Skrevet 23. september 2010 #5 Skrevet 23. september 2010 Det er ingen som har lov til å sjekke folkeregisteret og gi deg opplysninger om andre.
Batteri Skrevet 23. september 2010 #6 Skrevet 23. september 2010 Hvis noen har tilgang til folkeregisteret gjennom jobb for eks, har jeg noen generelle spørsmål om hva som står der.... Seriøst?!
Piper Skrevet 23. september 2010 #7 Skrevet 23. september 2010 Vil ikke spesifisere så mye her, men det er snakk om helt uskyldige opplysninger...... Hvis noen har tilgang til folkeregisteret gjennom jobb for eks, har jeg noen generelle spørsmål om hva som står der.... men send da gjerne på innboksen... De har taushetsplikt, og du har ingen som helst rett til å få ut slike opplsyinger. Og må du gå så langt for å finne ut ting om en person, vil jeg si at du ikke høres helt god ut.
ingama Skrevet 23. september 2010 Forfatter #8 Skrevet 23. september 2010 Nå mente jeg ikke generelle opplysninger om denne personen da, men om hva som egentlig står i slike registre.... Grunnen til at jeg lurer er at jeg har en mistanke om at han er gift og har barn, men jobber her i en annen by. Jeg er nok ikke helt god!! Blir nok ekstra på vakt når jeg møter folk på nettet, fordi vi ikke har noen felles kjente osv...
AnonymBruker Skrevet 23. september 2010 #9 Skrevet 23. september 2010 Du høres ikke navla ut! Mener du virkelig at noen ansatt i folkeregisteret skal bryte taushetsplikten for å dele sensitiv informasjon med deg? Tenk om de også delte sensitiv informasjon om deg til andre (han).. Du får nok holde deg til åpne registre. Hva med kirkebøker? Står en del der også - giftemål, barn, osv.
ingama Skrevet 23. september 2010 Forfatter #10 Skrevet 23. september 2010 Jeg lurte bare på mulighetene for å finne ut av om han er gift eller ikke, trodde ikke det var så sensitivt. Enten er han utro eller så tar jeg feil. Har møtt gifte menn før som ikke har sagt noe, og plutselig har jeg blitt dratt inn i et trekantdrama uten like. Kirkebøkene kan det kanskje stå i ja. Men vet ikke om han er verdt det. Jeg tror ikke jeg kan stole ordentlig på han, fordi jeg har tatt han i småløgner tidligere. Tror jeg dropper hele mannen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå