Gjest Jenny Skrevet 22. september 2010 #1 Skrevet 22. september 2010 Hei! Trenger litt input fra dere andre i forhold til noe jeg syns er litt vanskelig her. Forholdet vårt fortsatt er rimelig ferskt og vi er som nyforelska fjortiser enda. Vi respekterer hverandre og har tillit til hverandre. Så alt er egentlig helt supert. Det er nettopp derfor jeg syns det er så kjipt at jeg skal henge meg opp i noe nå som alt er så fint... Kjæresten min har lenge planlagt å delta på en studietur (som varer ca. en helg, kanskje lenger) som organiseres av skolen hans. Jeg ble også invitert ettersom jeg studerer det samme, og hadde planlagt å reise sammen med han. Nå viser det seg at mange melder avbud fordi de ikke får råd til turen likevel -meg inkludert. Kjæresten min får deler av kostnadene dekket og skal derfor reise likevel, også fordi det er spesielt relevant for oppgaven hans. Jeg unner ham virkelig den turen og vil selvfølgelig at han skal reise uansett. Så kommer problemet: Han ble tilbudt å dele hotellrom med to jenter fra klassen for å gjøre turen billigere for alle tre. Det kjipe er jo at jeg forstår det kjempegodt. Det er selvfølgelig bedre å dele rom og slippe alle de ekstra kostnadene ved å ha enkeltrom. Jeg kan bare ikke la være å henge meg opp i at de er to JENTER han må dele rom med. Det er naturligvis fordi det er ingen av guttene som blir med på turen. Arrggh Typisk. Føler meg smålig som ikke bare kan glede meg på hans vegne, men heller sitter og bekymrer meg over det med overnattingen. Får helt vondt i magen når jeg tenker på det. Jeg vil absolutt ikke være hun sure kjerringa som ikke unner kjæresten sin egne opplevelser, jeg bare klarer ikke å la være å bli sjalu. Noen som har noen gode råd å komme med?
Mann_30 Skrevet 22. september 2010 #2 Skrevet 22. september 2010 Jeg har dessverre ingen gode råd, men jeg skulle gjerne vært på et hotellrom med to damer! Jeg har faktisk vært så heldig en gang, i 1998 og da fikk jeg ingen av de til sengs, dessverre. Selv om vi ble gode og fulla og klina masse.
LitaPia Skrevet 22. september 2010 #3 Skrevet 22. september 2010 For meg ville det vært uaktuelt.. og det samme ville samboeren min mene. Han ville aldri godtatt at jeg skulle overnatte på hotellrom med to gutter.
slackerbitch Skrevet 22. september 2010 #4 Skrevet 22. september 2010 Off det er kjedelig når sånt skjer, men du får bare si til han at han skal være snill gutt og at han må være ærlig med deg hvis noe skjer før han drar, og snakke mye med han mens han er der. Men det går sikkert helt fint, de skal jo bare sove på samme rom:)
LitaPia Skrevet 22. september 2010 #5 Skrevet 22. september 2010 Snakk med kjæresten din om bekymringene dine? har du prøvd det?
Gjest smidig Skrevet 22. september 2010 #6 Skrevet 22. september 2010 kinkig.. Du kan tilby deg å betale det han må betale ekstra for enkeltrom, slik at du slipper å bekymre deg... Ellers aner jeg ikke..
Gjest Jenny Skrevet 22. september 2010 #7 Skrevet 22. september 2010 Takk for svar så langt! Ja jeg har fortalt at jeg likte forslaget heller dårlig. Det glapp rett ut av meg da han fortalte om det. Han var veldig forståelsesfull, og var egentlig mer lei seg for at jeg ble bekymret... Han ble ikke sur eller irritert, tror han bare ser det som eneste mulighet for å gjøre turen litt rimeligere. Har vært litt avventende med å uttrykke mer om mine bekymringer til han, fordi jeg ikke vil ødelegge en tur som han har gledet seg til lenge. Og om jeg fortsatt hadde hatt mulighet til å bli med han, så hadde jo denne situasjonen aldri oppstått...
Daniel84 Skrevet 22. september 2010 #8 Skrevet 22. september 2010 Er det ikke bedre han deler rom med to jenter, istedet for en?
Leanne Skrevet 22. september 2010 #9 Skrevet 22. september 2010 jeg ser egentlig ikke helt problemet jeg... Men nå er ikke jeg av den sjalu typen heller... Er vel lettere å være utro hvis han har et rom for seg selv som han kan be med seg en jente inn på.....
MissStiles Skrevet 22. september 2010 #10 Skrevet 22. september 2010 Jeg hadde nok ikke likt det. Man kan vel spørre seg selv, hvem er de to jentene? Og stoler man på kjæresten sin?
Gjest Gjest Skrevet 22. september 2010 #11 Skrevet 22. september 2010 Hadde jeg kjent deg skulle du fått låne litt penger til å være med du og! Men hvor mye er man på rommet når man er på tur da? Når man skal sove stort sett... Jeg var eneste jente i hytte hvor fem gutter sov på skoletur en gang. Kom best overens med de og var mest sammen med de når vi var på skolen også. Ingen av de prøvde seg, jeg hadde ingen interesse av de på den måten, ikke litt flørt eller noe sånt. Jeg hadde ikke kjæreste da, men var veldig betatt av en gutt. At jeg lå i hytte med guttene var aldri noe tema for han og meg. Han syntes det var naturlig at jeg delte hytte med de, siden de var de jeg var mest sammen med ellers. At typen din deler rom med to jenter pga prisen er ikke så ille. Men hvor mye dyrere ville det blitt med enkeltrom? Tror jeg hadde tatt meg råd til det, hvis jeg hadde tatt meg råd til turen i det heletatt...
Alvina Skrevet 22. september 2010 #12 Skrevet 22. september 2010 Sønnen min er student og har blitt sammen med en dame som virker ok, på samme alder og ikke en attenåring. Jeg har eksdama hans på f.bok, og faren og eksdamen til faren. Tanter og onkler. Er lite på f.boka selv, så det betyr vel ingenting. I går var min sønn på besøk hos en eks av seg, skulle bare hjelpe til med noe han har fagbrev på. De er veldig glade i hverandre selv om det ble slutt fordi de ikke klarte takle hennes sjalusi. De var lei seg lenge. Det er en annen historie, men de er venner i dag og den nye dama kan ikke drømme om å være sjalu. Hallo, jeg lurte også først på hvordan jeg skulle møte hans nye dame, jeg ble møtt med respekt og respekt var alt jeg klarte huske på, fikk nesten helt hjernteppe. Jeg vurderte henne straks, mens jeg mente å ikke gjøre det. Hvordan vil barnebarna mine se ut, hvordan vil hun være, hvor mye forstår hun... Ting man ikke spør om. Har ikke spurt henne, men hun virker ikke sjalu. Skal ikke gjøre henne til en helgen og sette glorie på hodet, men hun virker som om hun er trygg i seg selv.
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 22. september 2010 #13 Skrevet 22. september 2010 (endret) For min del er det ikke vits å inngå et forhold med en mann med mindre jeg stoler nok på ham til at han kan sove på hotellrom med andre jenter, møte andre jenter, omgås dem, se på dem, snakke med dem osv. Skjønner ikke hvorfor så mange mennesker ønsker seg inn i kontrollbaserte forhold hvor man er driitredd for utroskap hele tiden. TS: du skriver at forholdet er ferskt, og dette er nok hovedgrunnen til at du er redd. Du vet ikke helt hvor du har ham. Se på det sånn: enten så er han utro, du kan dumpe ham, før dere har utvikla utrolig mye følelser og felles barn sammen osv. Eller så er han ikke utro og du kan stole på ham i framtida også. Endret 22. september 2010 av Kevlarsjäl
Gjest Jenny Skrevet 22. september 2010 #14 Skrevet 22. september 2010 Sønnen min er student og har blitt sammen med en dame som virker ok, på samme alder og ikke en attenåring. Jeg har eksdama hans på f.bok, og faren og eksdamen til faren. Tanter og onkler. Er lite på f.boka selv, så det betyr vel ingenting. I går var min sønn på besøk hos en eks av seg, skulle bare hjelpe til med noe han har fagbrev på. De er veldig glade i hverandre selv om det ble slutt fordi de ikke klarte takle hennes sjalusi. De var lei seg lenge. Det er en annen historie, men de er venner i dag og den nye dama kan ikke drømme om å være sjalu. Hallo, jeg lurte også først på hvordan jeg skulle møte hans nye dame, jeg ble møtt med respekt og respekt var alt jeg klarte huske på, fikk nesten helt hjernteppe. Jeg vurderte henne straks, mens jeg mente å ikke gjøre det. Hvordan vil barnebarna mine se ut, hvordan vil hun være, hvor mye forstår hun... Ting man ikke spør om. Har ikke spurt henne, men hun virker ikke sjalu. Skal ikke gjøre henne til en helgen og sette glorie på hodet, men hun virker som om hun er trygg i seg selv. Forstod ikke helt svaret ditt. "Moralen er: ikke vær sjalu" ?!
Gjest Gjest Skrevet 22. september 2010 #15 Skrevet 22. september 2010 Trur ikke du skal beskymre deg.. For d første så deler han rom med to jenter, ja mye kan skje, men du sier at dere er nyforelska,så jeg trur ikke at det er fare for noe ..Og om han hadde hadd enkelt rom så kunna d også skje mye der uten at du viste d.
AnonymBruker Skrevet 22. september 2010 #16 Skrevet 22. september 2010 Jeg kom akkurat hjem fra en to-ukerstur der jeg delte rom med to ukjente jenter. Etter den erfaringen ville jeg ikke nølt med å godta at kjæresten skulle dele rom med to jenter, for maken til manglende privatliv er vanskelig å finne. Hvor stor er liksom sannsynligheten for at de plutselig blir kjempekåte begge to og vil ha ham med på trekant..? Er han heldig får han se jenter i boxer og t-skjorte om kveldene, såpass ville selv jeg klart å tåle, selv om det naturligvis hadde vært bedre om det var kjæresten sin han fikk dele rom med. Jeg ville vært mye mer bekymra om han hadde enerom.
Gjest Bond Skrevet 22. september 2010 #17 Skrevet 22. september 2010 Jeg ser heller ikke problemet - hva skulle liksom skje? Ville trekanter med masse sjampanje, nakenhet og sex sånn helt ut av det blå bare fordi de deler rom? De jentene blir sånn helt plutselig helt ville og skal leke med hverandre og invitere ham med bare fordi de deler rom? Vanligvis er slike situasjoner bare litt pinlige, så jeg hadde ikke hatt noen problemer med slikt.
Gjest Jenny Skrevet 22. september 2010 #18 Skrevet 22. september 2010 Jeg kom akkurat hjem fra en to-ukerstur der jeg delte rom med to ukjente jenter. Etter den erfaringen ville jeg ikke nølt med å godta at kjæresten skulle dele rom med to jenter, for maken til manglende privatliv er vanskelig å finne. Hvor stor er liksom sannsynligheten for at de plutselig blir kjempekåte begge to og vil ha ham med på trekant..? Er han heldig får han se jenter i boxer og t-skjorte om kveldene, såpass ville selv jeg klart å tåle, selv om det naturligvis hadde vært bedre om det var kjæresten sin han fikk dele rom med. Jeg ville vært mye mer bekymra om han hadde enerom. Hihi! Godt poeng
Anglofil Skrevet 22. september 2010 #19 Skrevet 22. september 2010 (endret) Det hadde ikke vært greit for meg ihvertfall, så skjønner deg godt. Det handler da ikke nødvendigvis om å kontrollere kjæresten, men at folk har forskjellige grenser, synes det er merkelig at enkelte har vanskeligheter med å forstå det. Selv om man stoler på kjæresten så blir det bare helt feil for noen, fordi det bare er sånn, grensene er rett og slett satt der de er - akkurat som veldig mange har en grense ved å f.eks kysse andre. Det blir bare helt feil, og det bør du ta opp med kjæresten din ts. Mvh Yvonne Endret 22. september 2010 av Yvonne
Gjest Gjest Skrevet 22. september 2010 #20 Skrevet 22. september 2010 JEG hadde ikke orket å dele rom med en annen kvinne/jente og jeg er hunkjønn selv! har aldri opplevd verre romkamerater; enten hopper de i taket av forskrekkelse om en lysbryter ikke fungerer eller så er de pottesure...og noen kvinner tar jo bare så stor plass, til tross for hvor småe de er, og de snakker bare om seg selv, seg selv, seg selv..nei huff! Og tenk for en intrige de kan lage om de begge er interessert i gutten! Nei, dette var vel lite hyggelig lesning, men nei takk, deler aldri rom men et annet kvinnfolk mer. Uansett hvor mye det er spare.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå