LilleThea Skrevet 25. september 2010 #101 Del Skrevet 25. september 2010 Hvorfor skal mann på dø og liv kjøpe noe sammen som par da? Kan ikke de ikke eie hver sin eiendom og bo på en av de? Problemet løst om det blir brudd... Verre er det vel ikke? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 26. september 2010 Forfatter #102 Del Skrevet 26. september 2010 (endret) Hvorfor skal mann på dø og liv kjøpe noe sammen som par da? Kan ikke de ikke eie hver sin eiendom og bo på en av de? Problemet løst om det blir brudd... Verre er det vel ikke? For det første regner ikke jeg at man er et seriøst par uten at man faktisk bor og lever i sammen. For det andre blir det veldig uøkonomisk å ha hver sin eiendom. Ikke alle har råd til dette. Men når man ser på hvordan samfunnet "fungerer" i dag, og hvor stor sannsynlighet det er for samlivsbrudd, så kan faktisk dette (særbo) fort vise seg å være eneste veien videre. I hvert fall i en periode (noen år) i starten. Det forutsetter da selvfølgelig at man bor innenfor en rimelig avstand fra hverandre. Endret 26. september 2010 av Steinar40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest margrit Skrevet 26. september 2010 #103 Del Skrevet 26. september 2010 Damer er kravstore og dyre i drift. Norske damer tjener penger selv de, men noe sier meg at det ikke er disse damene du tenker på? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 26. september 2010 Forfatter #104 Del Skrevet 26. september 2010 Norske damer tjener penger selv de, men noe sier meg at det ikke er disse damene du tenker på? Det finnes alltid en del unntak. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest wild bird Skrevet 26. september 2010 #105 Del Skrevet 26. september 2010 For det første regner ikke jeg at man er et seriøst par uten at man faktisk bor og lever i sammen. For det andre blir det veldig uøkonomisk å ha hver sin eiendom. Ikke alle har råd til dette. Men når man ser på hvordan samfunnet "fungerer" i dag, og hvor stor sannsynlighet det er for samlivsbrudd, så kan faktisk dette (særbo) fort vise seg å være eneste veien videre. I hvert fall i en periode (noen år) i starten. Det forutsetter da selvfølgelig at man bor innenfor en rimelig avstand fra hverandre. En kan være like seriøse som par uten å bo sammen. Om en eier hver sin bolig i utgangspunktet, så har man vel råd til å beholde begge selv om man går inn i tosomheten. Hva endrer seg plutselig, sånn økonomisk bare fordi man blir et par? Særbo kan være en utmerket form for samliv for veldig mange. Løft øynene ut av navlen og innse at folk er forskjellige. Selv om du ikke ser på dette som et alternativ for deg, så er det mange andre som gjør det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 26. september 2010 Forfatter #106 Del Skrevet 26. september 2010 En kan være like seriøse som par uten å bo sammen. Tja, jeg tror ikke det vil føles like seriøst. Men som sagt, det kan føles som en sikrere og bedre løsning (i en periode). Om en eier hver sin bolig i utgangspunktet, så har man vel råd til å beholde begge selv om man går inn i tosomheten. Hva endrer seg plutselig, sånn økonomisk bare fordi man blir et par? En viktig motivasjon for mange ved å inngå et parforhold, er at man har praktisk nytte av hverandre. Også det å få det bedre økonomisk. Innser man ikke at man lever i en praktisk verden, så lurer man bare seg selv. Særbo kan være en utmerket form for samliv for veldig mange. Løft øynene ut av navlen og innse at folk er forskjellige. Selv om du ikke ser på dette som et alternativ for deg, så er det mange andre som gjør det. Ja, det tviler jeg ikke på. Nettopp av den årsaken som jeg skrev over. Risikoen for samlivsbrudd i dagens samfunn føles for stor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krill Skrevet 26. september 2010 #107 Del Skrevet 26. september 2010 En viktig motivasjon for mange ved å inngå et parforhold, er at man har praktisk nytte av hverandre. Også det å få det bedre økonomisk. Innser man ikke at man lever i en praktisk verden, så lurer man bare seg selv. Er dette en viktig motivasjon for deg? Er det evnt viktig for deg at det IKKE er en motivasjon for dama du møter? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 26. september 2010 Forfatter #108 Del Skrevet 26. september 2010 (endret) Er dette en viktig motivasjon for deg? Er det evnt viktig for deg at det IKKE er en motivasjon for dama du møter? Dette ER en viktig motivasjonsfaktor for absolutt alle mennesker; om man vil innse/innrømme det eller ikke. Hvis det er viktig for meg så ville det vært rimelig hyklersk å kreve noe helt annet av henne. For meg personlig er imidlertid denne motivasjonsfaktoren IKKE NOK i seg selv og alene. Og da hverken fra min side eller ifra hennes side. Jeg klarer meg nemlig rent praktisk sett, godt nok selv og på egen hånd (bank-i-bordet!) Endret 26. september 2010 av Steinar40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krill Skrevet 26. september 2010 #109 Del Skrevet 26. september 2010 Dette ER en viktig motivasjonsfaktor for absolutt alle mennesker; om man vil innse/innrømme det eller ikke. Hvis det er viktig for meg så ville det vært rimelig hyklersk å kreve noe helt annet av henne. For meg personlig er imidlertid denne motivasjonsfaktoren IKKE NOK i seg selv og alene. Og da hverken fra min side eller ifra hennes side. Jeg klarer meg nemlig rent praktisk sett, godt nok selv og på egne hånd (bank-i-bordet!) Synes du er veldig opptatt av å fortelle hva som er viktig for ALLE mennesker, Steinar. Tror du må begynne å ta utgangspunkt i deg selv og ikke blande kortene her! Jeg blir forvirra jeg! Ikke svarer du på det jeg spør om heller! Du skriver at du klarer deg selv rent praktisk - altså, det er IKKE en motivasjonsfaktor for deg at det blir lettere økonomisk? Forstår jeg deg rett? Spørsmål 2) (stilt på en annen måte siden jeg tydeligvis blir uklar for deg ) Ønsker du deg en dame som har full kontroll på sin økonomi og ikke trenger noen av dine penger? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 26. september 2010 Forfatter #110 Del Skrevet 26. september 2010 Synes du er veldig opptatt av å fortelle hva som er viktig for ALLE mennesker, Steinar. Tror du må begynne å ta utgangspunkt i deg selv og ikke blande kortene her! Jeg blir forvirra jeg! Dette er bare rene fakta for pengene. Ikke svarer du på det jeg spør om heller! Du skriver at du klarer deg selv rent praktisk - altså, det er IKKE en motivasjonsfaktor for deg at det blir lettere økonomisk? Forstår jeg deg rett? Ja, det stemmer. Men i praksis er det heller motsatt, dvs. at jeg regner med å få dårligere økonomi i et par enn jeg har nå, og derfor er dette heller en demotiverende faktor for meg. Spørsmål 2) (stilt på en annen måte siden jeg tydeligvis blir uklar for deg ) Ønsker du deg en dame som har full kontroll på sin økonomi og ikke trenger noen av dine penger? Ettersom jeg inntil nylig opplevde det helt motsatte, så ønsker jeg nå eventuelt ei dame som er, og vil være, fullstendig uavhengig av mine penger, ja. At man imidlertid i et seriøst parforhold har en mer eller mindre felles økonomi (unntatt formue), det syns jeg DA vil være helt naturlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krill Skrevet 26. september 2010 #111 Del Skrevet 26. september 2010 Dette er bare rene fakta for pengene. Ja, det stemmer. Men i praksis er det heller motsatt, dvs. at jeg regner med å få dårligere økonomi i et par enn jeg har nå, og derfor er dette heller en demotiverende faktor for meg. Ettersom jeg inntil nylig opplevde det helt motsatte, så ønsker jeg nå eventuelt ei dame som er, og vil være, fullstendig uavhengig av mine penger, ja. At man imidlertid i et seriøst parforhold har en mer eller mindre felles økonomi (unntatt formue), det syns jeg DA vil være helt naturlig. Jeg har jo fått med meg dette forholdet ditt som du tydeligvis har blitt så brent av at du skyr alle damer og tror de er nek hele haugen. Hvis du ØNSKER å se om det finnes andre typer damer, så kan du jo ÅPNE øynene dine når du leser innleggene her inne. Da vil du jo se at det er FORSKJELLIGE typer damer. Ikke alle er som din tidligere "flamme" som tapper lommeboken din og kommuniserer som en lukket østers. Vi er ULIKE individer. Alle med feil og mangler, men noen av oss også med et klart hode og gode intensjoner. Vi blir alle preget av tidligere forhold. JEG har bl.annet vært i forhold som har vært preget av kontroll og sjalusi. Det vil du merke når du leser mine innlegg som omhandler dette. LIKEVEL håper/tror/VET jeg at ALLE ikke er sånn. Tror jeg ikke det, vil jeg jo aldri kunne få til noe forhold igjen. Jeg må tro at dette har LÆRT meg noe, så jeg er OBS på signaler (som f.eks dine når det gjelder venner av det motsatte kjønn) og dermed skygge banen dersom slike type karer nærmer seg. Vi må prøve å LØFTE blikket og gå videre og legge ting BAK oss. DERSOM du noen gang ønsker å gå inn i et forhold igjen, (noe du ikke virker klar for nå...) Så er det lurt å legge gamle erfaringer litt BAK seg og ikke la de farge resten av livet ditt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 26. september 2010 Forfatter #112 Del Skrevet 26. september 2010 Jeg har jo fått med meg dette forholdet ditt som du tydeligvis har blitt så brent av at du skyr alle damer og tror de er nek hele haugen. Hvis du ØNSKER å se om det finnes andre typer damer, så kan du jo ÅPNE øynene dine når du leser innleggene her inne. Da vil du jo se at det er FORSKJELLIGE typer damer. Ikke alle er som din tidligere "flamme" som tapper lommeboken din og kommuniserer som en lukket østers. Vi er ULIKE individer. Alle med feil og mangler, men noen av oss også med et klart hode og gode intensjoner. Vi blir alle preget av tidligere forhold. JEG har bl.annet vært i forhold som har vært preget av kontroll og sjalusi. Det vil du merke når du leser mine innlegg som omhandler dette. LIKEVEL håper/tror/VET jeg at ALLE ikke er sånn. Tror jeg ikke det, vil jeg jo aldri kunne få til noe forhold igjen. Jeg må tro at dette har LÆRT meg noe, så jeg er OBS på signaler (som f.eks dine når det gjelder venner av det motsatte kjønn) og dermed skygge banen dersom slike type karer nærmer seg. Vi må prøve å LØFTE blikket og gå videre og legge ting BAK oss. DERSOM du noen gang ønsker å gå inn i et forhold igjen, (noe du ikke virker klar for nå...) Så er det lurt å legge gamle erfaringer litt BAK seg og ikke la de farge resten av livet ditt. Jeg VET at kvinner er ulike. Men det i seg løser ingenting. I øyeblikket har jeg ingen motivasjon og ser bare alt som vil gjøre livet vanskeligere for meg med et parforhold. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Niema Skrevet 26. september 2010 #113 Del Skrevet 26. september 2010 Steinar: Er det ikke litt påfallende at ALLE damer som har svart i denne tråden, IKKE er slik du påstår at så mange er? Ser du ikke her svart på hvitt hvordan så mange tenker helt annerledes enn sånn du mener vi tenker? Eller tror du vi lyver? Er menn i forkledning? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 26. september 2010 Forfatter #114 Del Skrevet 26. september 2010 Steinar: Er det ikke litt påfallende at ALLE damer som har svart i denne tråden, IKKE er slik du påstår at så mange er? Ser du ikke her svart på hvitt hvordan så mange tenker helt annerledes enn sånn du mener vi tenker? Eller tror du vi lyver? Er menn i forkledning? Husker du 90% som vi ble enige om? Som altså betyr at 9 av 10 damer er såkalt normale i dagens samfunn; alle med sine individuelle styrker og svakheter. Men det betyr IKKE at 9 av 10 damer passer for meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Niema Skrevet 26. september 2010 #115 Del Skrevet 26. september 2010 Husker du 90% som vi ble enige om? Som altså betyr at 9 av 10 damer er såkalt normale i dagens samfunn; alle med sine individuelle styrker og svakheter. Men det betyr IKKE at 9 av 10 damer passer for meg. Nei, men det betyr at 90 % fyller kriteriene du kommer med her inne, som du hevder er din motivasjon/demotivasjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krill Skrevet 26. september 2010 #116 Del Skrevet 26. september 2010 (endret) Steinar: Er det ikke litt påfallende at ALLE damer som har svart i denne tråden, IKKE er slik du påstår at så mange er? Ser du ikke her svart på hvitt hvordan så mange tenker helt annerledes enn sånn du mener vi tenker? Eller tror du vi lyver? Er menn i forkledning? Niema: Tror Steinar er lei seg, såret og litt bitter etter den siste erfaringen han har med vårt kjønn. Da er det best å skylle på de dumme dumme damene, som bare vil ha penger, og har 0 i IQ. Jeg tror han trenger å slikke sine sår og si om og om igjen hvor teite damer er. Dermed så slipper han å se på seg selv og om han evnt kunne gjort noe annerledes. Etterhvert - når tiden leger litt, så kanskje, kanskje han dukker opp av hulen sin med litt friskere mot og realistiske forventninger. Until then... Så er vi hans klagemur. Endret 26. september 2010 av Krill Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 26. september 2010 Forfatter #117 Del Skrevet 26. september 2010 Nei, men det betyr at 90 % fyller kriteriene du kommer med her inne, som du hevder er din motivasjon/demotivasjon. Men det er ikke nok i seg selv har jeg også skrevet her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 26. september 2010 Forfatter #118 Del Skrevet 26. september 2010 Niema: Tror Steinar er lei seg, såret og litt bitter etter den siste erfaringen han har med vårt kjønn. Da er det best å skylle på de dumme dumme damene, som bare vil ha penger, og har 0 i IQ. Jeg tror han trenger å slikke sine sår og si om og om igjen hvor teite damer er. Dermed så slipper han å se på seg selv og om han evnt kunne gjort noe annerledes. Det eneste jeg kunne ha gjort ville vært å ha kuttet henne helt ut for lenge siden. Etterhvert - når tiden leger litt, så kanskje, kanskje han dukker opp av hulen sin med litt friskere mot og realistiske forventninger. Until then... Så er vi hans klagemur. Jeg har alltid realistiske forventninger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Niema Skrevet 26. september 2010 #119 Del Skrevet 26. september 2010 Niema: Tror Steinar er lei seg, såret og litt bitter etter den siste erfaringen han har med vårt kjønn. Da er det best å skylle på de dumme dumme damene, som bare vil ha penger, og har 0 i IQ. Jeg tror han trenger å slikke sine sår og si om og om igjen hvor teite damer er. Dermed så slipper han å se på seg selv og om han evnt kunne gjort noe annerledes. Etterhvert - når tiden leger litt, så kanskje, kanskje han dukker opp av hulen sin med litt friskere mot og realistiske forventninger. Until then... Så er vi hans klagemur. Her tror jeg du treffer spot on Krill Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Niema Skrevet 26. september 2010 #120 Del Skrevet 26. september 2010 Men det er ikke nok i seg selv har jeg også skrevet her. Du kunne lurt meg, all den tid du gnåler om praktiske fordeler og økonomi og bla bla bla. Kanskje du kan utdype hva slags andre kriterier du går etter også? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå