Likeverdig Skrevet 27. september 2010 #141 Del Skrevet 27. september 2010 Trivst bedre i forhold fordi jeg elsker å: - kose- se film sammen mens man holder rundt hverandre i sofaen(gjerne mens man spiser chips & snop)- ta henne med på en fin restaurant å spise god mat- danse med henne når vi er ute på byen- gå tur med- oppleve ting sammen- ha noen å forgude- ha noen å bruke energi & penger på for å glede- ha MYE deilig sex med- få gjødslet egoet mitt (å bli satt pris på tilbake)- stå opp om morgenen å glo på henne & vite at jeg er en heldig dækel- ha en deilig kropp å massere- kan dikte opp mange flere ting, men nøyer meg med å si OSV. Kosing, klåing, kyssing, tafsing & sex med den man forguder er digg! Er du singel eller??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rights Skrevet 27. september 2010 #142 Del Skrevet 27. september 2010 Er du singel eller??? Hvordan det, vil du legge inn aksjer på meg kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krill Skrevet 27. september 2010 #143 Del Skrevet 27. september 2010 Jeg tar fullstendig bortkastet kjærlighet veldig tungt. Det skjønner jeg, og det både naturlig og lov!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 27. september 2010 Forfatter #144 Del Skrevet 27. september 2010 Steinar må lære seg å skille mellom å spandere en middag på en kvinne fordi han er glad i henne, og å spy ut cash fra andre kanten av landet til en dame som knapt nok er separert fra mannen. Det ene er riktig og det andre er feil. Ja, jeg innser dette, men jeg ønsket å gi henne sjansen og få se selv om hun hadde noen verdi. Dessverre strøk hun med glans. Noe jeg forsåvidt visste var det mest sannsynlige utfallet, men det er nå tungt å måtte innse det allikevel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 27. september 2010 Forfatter #145 Del Skrevet 27. september 2010 Jeg skrev at "de" bor sammen, men eier hvert sitt! Det er vel seriøst nok? Vet at ikke alle har muligheten til dette, men de som har bør jo gjøre det sånn, iallefall når man begynner å dra på årene som oss! Du snakker mot deg selv i innlegget her. Ja, riskene forbundet med et parforhold i dag føles faktisk ubehagelig store. Så det er god grunn til å tenke seg mer enn godt om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 27. september 2010 Forfatter #146 Del Skrevet 27. september 2010 Er du singel eller??? Tror du på alt du leser? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2010 #147 Del Skrevet 27. september 2010 Ja, riskene forbundet med et parforhold i dag føles faktisk ubehagelig store. Så det er god grunn til å tenke seg mer enn godt om. Hvilke risker er det du snakker om? Den eneste risikoen man tar ved å gå inn i et forhold er risikoen for å bli singel igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 27. september 2010 Forfatter #148 Del Skrevet 27. september 2010 Det skjønner jeg, og det både naturlig og lov!! Ja, det er vel egentlig egne knuste drømmer som føles verst. Så at du skrev noe i går om at jeg er vanskelig å forstå. Men det er umulig å forstå noe annet menneske. Det eneste man kan klare er å gjenkjenne visse av sine egne motivasjoner og reaksjonsmønster i andre folk. Men det betyr ikke at man forstår et annet individ av den grunn. Men selvfølgelig hjelper det å være litt like på følelsen av å forstå. Og en del folk gjenkjenner man praktisk talt ingenting av seg selv i, og da virker disse helt ubegripelige for en selv. Imidlertid er det for begrenset her på KG til å få et riktig inntrykk av andre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 27. september 2010 Forfatter #149 Del Skrevet 27. september 2010 Hvilke risker er det du snakker om? Den eneste risikoen man tar ved å gå inn i et forhold er risikoen for å bli singel igjen. Jeg snakker om praktiske/økonomiske risker. Ved å flytte i sammen osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2010 #150 Del Skrevet 27. september 2010 Jeg snakker om praktiske/økonomiske risker. Ved å flytte i sammen osv. Hvilke praktisk/økonomiske risker snakker du om? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 27. september 2010 Forfatter #151 Del Skrevet 27. september 2010 Hvilke praktisk/økonomiske risker snakker du om? Hvis man skal flytte, selge bolig, kjøpe ny bolig, bytte jobb osv. Det finnes massevis av risker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krill Skrevet 27. september 2010 #152 Del Skrevet 27. september 2010 Så at du skrev noe i går om at jeg er vanskelig å forstå. Men det er umulig å forstå noe annet menneske. Det eneste man kan klare er å gjenkjenne visse av sine egne motivasjoner og reaksjonsmønster i andre folk. Men det betyr ikke at man forstår et annet individ av den grunn. Men selvfølgelig hjelper det å være litt like på følelsen av å forstå. Og en del folk gjenkjenner man praktisk talt ingenting av seg selv i, og da virker disse helt ubegripelige for en selv. Imidlertid er det for begrenset her på KG til å få et riktig inntrykk av andre. Er enig i at "på seg selv kjenner man andre" Det er altså lettere å forstå de som har samme synspunkter som en selv. Det er jo ofte også de menneskene vi liker best - de vi er mest like.. Utrolig nok. Da må vi jo også like oss selv.. Derimot så har nok flere her fått et slags inntrykk av Steinar40 etter dine over 11.000 innlegg, men som du sier: det betyr ikke at man forstår. Det er jo det som er spennende med forum (synes jeg) at man ser ulike sider av saker og ulike tanker fra mennesker. Må si jeg selv har lært masse her både om meg selv og andre, og jeg slutter aldri å undre meg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 27. september 2010 Forfatter #153 Del Skrevet 27. september 2010 (endret) Er enig i at "på seg selv kjenner man andre" Det er altså lettere å forstå de som har samme synspunkter som en selv. Det er jo ofte også de menneskene vi liker best - de vi er mest like.. Utrolig nok. Da må vi jo også like oss selv.. Derimot så har nok flere her fått et slags inntrykk av Steinar40 etter dine over 11.000 innlegg, men som du sier: det betyr ikke at man forstår. Det er jo det som er spennende med forum (synes jeg) at man ser ulike sider av saker og ulike tanker fra mennesker. Må si jeg selv har lært masse her både om meg selv og andre, og jeg slutter aldri å undre meg.. Sannsynligvis er det vel sånn at det er enklest å like de man er mest lik. Muligens derifra ordet "like" kommer. Har ikke tenkt på det før nå. Jeg er nok ikke akkurat et gjennomsnittlig mannfolk, og jeg vil da anta at det gjør meg vanskeligere for andre å gjenkjenne (forstå) utifra tidligere erfaringer. Endret 27. september 2010 av Steinar40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 28. september 2010 #154 Del Skrevet 28. september 2010 Ja, jeg innser dette, men jeg ønsket å gi henne sjansen og få se selv om hun hadde noen verdi. Alle mennesker har en verdi, Steinar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 28. september 2010 Forfatter #155 Del Skrevet 28. september 2010 Alle mennesker har en verdi, Steinar. Nei, det er nok ikke helt sant. Men uansett, de som interesserer meg er de som har en verdi for meg personlig. Noe hun til gangs har bevist at hun ikke har. Derimot er det ingen tvil om at hun har en verdi for sine barn etc. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 28. september 2010 #156 Del Skrevet 28. september 2010 Jo, alle mennesker har en verdi. I innlegget ditt over ville det vært riktig å presisere at hun hadde ikke verdi for deg. Dog er jeg ikke enig med deg i dette, alle mennesker har en verdi for et annet menneske i et møte. At du ikke kom ut av det møtet med det du ønsket, er ikke det samme som at hun ikke hadde en verdi for deg. Du har fått erfaringer og lært masse. Det er opp til deg om du velger å ha positivt eller negativt fokus på dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cannavaro Skrevet 28. september 2010 #157 Del Skrevet 28. september 2010 Jo, alle mennesker har en verdi. I innlegget ditt over ville det vært riktig å presisere at hun hadde ikke verdi for deg. Dog er jeg ikke enig med deg i dette, alle mennesker har en verdi for et annet menneske i et møte. At du ikke kom ut av det møtet med det du ønsket, er ikke det samme som at hun ikke hadde en verdi for deg. Du har fått erfaringer og lært masse. Det er opp til deg om du velger å ha positivt eller negativt fokus på dette. Helt enig her Katie !! Det er alltid en verdi i et møte med et menneske. Særlig om det har vært samvær også over tid. Som du helt korrekt påpeker ; så kan det være positivt eller negativt - og, ikke minst intetsigende også. Uansett så danner man seg et eget bilde og fortolkning av de menneskene man treffer - og ja nettopp ; det har en verdi - fordi vi tilhører den tenkende rase. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 28. september 2010 #158 Del Skrevet 28. september 2010 Just det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strenge Frk.Gerd Skrevet 28. september 2010 #159 Del Skrevet 28. september 2010 Håper inderlig ikke du mener at enkelte mennesker ikke har noen verdi (Altså overhodet)- Det er en farlig tankegang å verdimåle mennesker generelt sett. Med en gang man begynner å trekke frem termer som "Verdi" -"skala" osv så skaper man en kynisk bro mellom levende individer som umenneskeliggjør medmennesker-ettersom de går fra å være et unikt individ til en "Verdi", et nummer på en skala eller "grad av nivå". Det er en distansering som ikke er helt bra, hvis man ønsker et levelig samfunn og en god relasjon til andre mennesker. Jaja, litt generelt babbel in akkurat verdi pratet man ser mye på KG, og ofte da hos deg steinar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 28. september 2010 Forfatter #160 Del Skrevet 28. september 2010 Jo, alle mennesker har en verdi. I innlegget ditt over ville det vært riktig å presisere at hun hadde ikke verdi for deg. Dog er jeg ikke enig med deg i dette, alle mennesker har en verdi for et annet menneske i et møte. At du ikke kom ut av det møtet med det du ønsket, er ikke det samme som at hun ikke hadde en verdi for deg. Du har fått erfaringer og lært masse. Det er opp til deg om du velger å ha positivt eller negativt fokus på dette. En verdi er noe som gir et positivt resultat. Jeg kaller ikke noe som gir meg et negativt resultat, en verdi for meg. Og hvilken verdi gir det meg at jeg har fått bekreftet at folk er egoistiske? Det kommer selvfølgelig til å gjøre meg enda mer forsiktig, men det var altså ikke det jeg trengte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå