Gjest Ms. Raggsokk Skrevet 22. september 2010 #1 Skrevet 22. september 2010 Hva er vanlig pris for bryllupsfotografering? Har fått et tilbud på 2800 for fem bilder + arbeid. Er det dyrt/vanlig pris? Regner med at "arbeid" er selve fotograferingen + evt etterbehandling.
fruBeist Skrevet 22. september 2010 #2 Skrevet 22. september 2010 Skal fotograferinga foregå ute eller i studio? 5 bilder? Er dette bilder som er kopiert ut på papir, eller ferdig redigerte bilder på cd til fri bruk? Er det papirbilder, hvor store er det snakk om? Til sammenligning, på en tidligere arbeidsplass kosta det kr 2995 for fotografering i studio, inkludert cd med prøvebilder (uredigert men sortert ut typ blunkebilder ol, lav oppløsning og vannmerket) og et album med 12 valgfrie bilder i 13x13 cm. Fotografering ute kosta 5.500 kr (tror jeg, husker ikke i farta..) Inkludert samme cd, og tilsvarende album, men da med 24 bilder. En annen ting du må ta hensyn til er pris på etterbestilling. Har dere tenkt å bestille takkekort fra denne fotografen? Forstørrelser? Album? Om selve fotograferingen er billig, så blir gjerne etterbestillingene dyre. Pass på å sjekke alle dise prisene!
Anglofil Skrevet 22. september 2010 #3 Skrevet 22. september 2010 (endret) Tja, hva som regnes som dyrt og ikke er vel strengt tatt opp til hver og enkelt, men vi betaler ihvertfall 8000 kr for to timers fotosession på stedet hvor vi gifter oss, samt vielse. I denne prisen vil vi få mellom 500-1000 bilder ferdigredigerte i høytoppløselig format på cd. Mvh Yvonne Endret 23. september 2010 av Yvonne
lilleGrethe Skrevet 23. september 2010 #4 Skrevet 23. september 2010 5 bilder hørtes lite ut. Vi betalte 5300 for selve fotograferingen. Dette inkluderte fotografering i kirken under vielsen og 1,5 time på location valgt av oss (en fin strand). Fotografen tok ca 400 bilder, som vi ble vist på PC, og av disse var vi med å velge ut de som kan være aktuelle til bruk i album o.l. - tilsammen litt over 100 bilder. Disse fikk vi tilsendt i lavoppløselig format på PC med fotografens vannmerke - så vi kan se på bildene hjemme når vi velger hva vi vil ha av forstørrelser osv. Vi betaler i tillegg for takkekort, album og forstørrelser vi bestiller - fotografen har prisliste på dette.
CathFoto Skrevet 23. september 2010 #5 Skrevet 23. september 2010 Hvem velger de fem bildene? Fotografen eller brudeparet? Slikt har jo også noe å si. Får dere print eller filer? Hva hvis dere ønsker flere bilder? Jeg som er fotograf synes det høres ut som en dårlig deal for brudeparet.
Gjest Ms. Raggsokk Skrevet 24. september 2010 #6 Skrevet 24. september 2010 Det høres ut som det er fem bilder tatt på valgt location, enten inne i et lokale eller ute (ikke studio). Jeg oppfattet det som at vi fikk de fem bildene til "fri bruk" på cd (dvs. i stor str. så vi kan gjøre det vi vil med dem), men dette har jeg ikke fått bekreftet. Jeg vet heller ikke om vi får velge dem fem bildene, men jeg synes liksom det var litt lite bilder...
fruBeist Skrevet 24. september 2010 #7 Skrevet 24. september 2010 5 bilder hørtes lite ut. Dårlig deal. Spesielt om dere ikke får plukke ut disse 5 selv.
Gjest Ms. Raggsokk Skrevet 24. september 2010 #8 Skrevet 24. september 2010 Jeg skal førhøre meg nærmere om detaljene. Men det er bare en fotograf på stedet, så jeg er veldig usikker. Har en god veninne som er flink med kameraet, og hun ville mer enn gjerne knipse gratis, men hun er ikke utdannet på noe vis...
Gjest Ms. Raggsokk Skrevet 24. september 2010 #9 Skrevet 24. september 2010 Ringte fotografen. Vi får gå gjennom bildene og velge de fem beste, som vi så får i stor format på cd til fri bruk.
fruBeist Skrevet 24. september 2010 #10 Skrevet 24. september 2010 Godt dere får velge ut bildene i alle fall, men synes det hørtes veldig lite ut med 5 stk!
MonThe Skrevet 24. september 2010 #11 Skrevet 24. september 2010 Syntes det hørte veeldig lite ut med 5 bilder!! hadde ikke betalt så mye penger for kun 5 bilder. Hadde nok valgt å legge i litt mer penger og få mer bilder/fotografering, eller satsa på venninna som er lfink til å ta bilder
Gjest Ms. Raggsokk Skrevet 24. september 2010 #12 Skrevet 24. september 2010 Ja, enig der. Det kjipe er bare at dette er eneste fotograf på stedet (skal gifte oss uti huttiheita), og det er så kjipt dersom veninna mi av en eller annen grunn svikter, noe jeg tviler på, men man vet jo aldri. Får forhøre meg hva andre fotografer skal ha med reise inkl...
Brazil-girl Skrevet 19. oktober 2010 #13 Skrevet 19. oktober 2010 Vi hadde hatt 2 fotografer + 2 viodeman jobbet for oss i 12-14 timer, betalte 12.000 kr for det. I denne priser er: - 3 CD m/640 bilder for fri bruk til oss og våre familier - 3 DVD m/bryllups film på 45 min. som er proffesjonelt montert - 3 pakker med 20 bilder i hver pakker i stor format Opps, nevte å sei at vi giftet oss i Roma, ikke i Norge. Vet i Norge sånne ting koster myyye mer (i Stavanger kun 1 fotograf for hele bryllupsdag koster f.o.m 10.000 kr ), I Italia jobbet for oss 4 man for de samme pengene
glad86 Skrevet 20. oktober 2010 #14 Skrevet 20. oktober 2010 Tja, hva som regnes som dyrt og ikke er vel strengt tatt opp til hver og enkelt, men vi betaler ihvertfall 8000 kr for to timers fotosession på stedet hvor vi gifter oss, samt vielse. I denne prisen vil vi få mellom 500-1000 bilder ferdigredigerte i høytoppløselig format på cd. Mvh Yvonne Det var veldig billig. Hva heter fotografen dere skal bruke?
Mela Skrevet 24. oktober 2010 #15 Skrevet 24. oktober 2010 Det hørtes veldig dyrt ut! Jeg ville funnet en annen fotograf om jeg var dere - fem bilder til 2800 kroner er ikke særlig rimelig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå