AnonymBruker Skrevet 22. september 2010 #1 Skrevet 22. september 2010 Well... Jeg og samboeren er veldig sjalu på hverandre. Faktisk så sjalu på hverandre og hverandres ekser at vi ikke kan ut i redsel for å treffe på en eks. Ja, vet det høres helt sykt ut, men sånn har det da altså blitt. Jeg liker ikke hans ekser, han liker ikke mine ekser. Til helgen skal det arrangeres biltreff her i området, og så interessert som jeg er i bil så har jeg veldig lyst til å ivei så jeg spurte samboeren om ikke vi kunne dra dit. Jeg har jo ikke vært på noen biltreff i sommer så nå vil jeg. "Bare dra du, men jeg blir hjemme" fikk jeg til svar. Jaha? Hvorfor? Grunnen var at han hadde sett eksen sin hadde skrevet til en felles venn av oss om han hadde plass til henne på biltreffet, noe han hadde. Helt greit at han prøver å unngå henne, men at han ikke vil bli med meg, det er litt rart. Slike ting har jo ikke brydd han før. Hun har jo faktisk vært her hjemme hos oss ett par ganger også (hun er ei gammel venninne av meg), så skjønner ikke hvorfor det skal være så "farlig" å bumpe bortpå henne på biltreffet heller. Jeg føler meg fanget hjemme! Med slike uttalelser, vil det da si at vi ikke kan dra på butikken en gang? Hun bor jo bare ett par km unna og vi bruker samme nærbutikk så sjangsene for å treffe på henne er ganske stor. Jeg kan ikke dra til gamle venner lengre heller, for siden vi har mange felles venner så kan vi jo møte på henne. :gjeiper: Uansett.. jeg har veldig lyst til å ivei på biltreffet siden jeg ikke har vært på noe sånt enda i år. Men hvordan skal jeg prøve å overbevise samboeren om at det faktisk går an å dra uten at det blir krangel? Lysten til å dra ble litt mindre da han sa at om han skulle dit så skulle han absolutt ikke være edru. Jeg liker han ikke så godt når han er full for han blir så frekk mot meg. Men lysten til å se på treffet går NESTEN over den tanken da.. Uff, jeg føler meg så fanget og tom. Sitter nesten hver dag og tenker på hva jeg går glipp av, mens jeg gråter en skvett. Jeg har nesten ikke vært med på noen ting etter jeg og han ble sammen. Nettopp fordi han er redd for at jeg skal møte på ekser av meg og fordi jeg er redd for å møte på ekser av han. Tror faktisk han er ett hakk verre. Jeg vil jo i allefall UT av huset og finne på noe! Jeg har nevnt det for han flere ganger at jeg er dritlei av å sitte hjemme og at jeg vil finne på noe (om vi finner på noe så ennebærer det nesten alltid alkohol) og at jeg vil finne på noe i edru tilstand. Noe jeg tenkte med biltreffet, og ble litt skuffet da han sa at han skulle drikke om han skulle ivei.... Vet ikke hva jeg vil at dere skal si, jeg. Ville bare få det ut. For jeg har jo ingen å snakke med om ting lengre siden vi nesten aldri er ute lengre så..
Jordbæra Skrevet 22. september 2010 #2 Skrevet 22. september 2010 Ingen mann er verdt å gråte for. Snakk sammen. Fortell han hvordan du føler det.
Piper Skrevet 22. september 2010 #3 Skrevet 22. september 2010 Da går du uten han, så får han sitte hjemme og kose seg i sitt eget selskap. Jeg hadde aldri akseptert å måtte mure meg inne, bare fordi noen var redd for å møte på min eller hans ex. Får være måte på sjalusi, og er dere slik begge to, bør dere kanskje oppsøke hjelp før det går langt over streken.
Gjest MikeWaters Skrevet 22. september 2010 #4 Skrevet 22. september 2010 Det er ikke alle mennesker som passer sammen!
Havbris Skrevet 22. september 2010 #5 Skrevet 22. september 2010 (endret) Det er ikke alle mennesker som passer sammen! Virker som en særdeles uheldig kombinasjon dette her. Jeg tror dette paret ikke har tatt de helt grunnleggende diskusjonene om premisser for forholdet, grenser osv - det som vanligvis skaper en plattform som begge kan stå støtt på. Eller - om resultatet av slike diskusjoner er det som TS her beskriver så er de uansett på ville veier. Hvis de ikke tar tak i dette så går de vel i strupen på hverandre en dag. Endret 22. september 2010 av Havbris
Gjest Gjest Skrevet 22. september 2010 #6 Skrevet 22. september 2010 Det er ikke alle mennesker som passer sammen! Du vil ikke møte hans ekser. Han vil ikke møte dine. Men du vil jo på biltreffet du vet hans eks skal på. Er det noe han skjuler for deg med henne eller..?
Gjest Gjest Skrevet 22. september 2010 #7 Skrevet 22. september 2010 Nei, slik går det ikke an å leve. Begynn i samlivsterapi eller gå hver deres vei.
Optimist40 Skrevet 22. september 2010 #8 Skrevet 22. september 2010 Noen mennesker bringer frem det verste i hverandre. Det er noe med at dere begge er sjalu, dere demper ikke ned hverandre, men egler istede hverandre opp med denne følelsen. Har dere noen gang satt dere ned og pratet gjennom hva der er som gjør at dere er så sjalu på fortiden og på spøkelser? Alle mennesker må ha lov til å gå videre etter endre forhold, alle må få lov å elske igjen. Hva er dere redd for? Hvor er tilliten og kjærligheten deres? De sår dere har blitt påført av andre mennekser skal ikke nye mennesker i deres liv lide for. Skal dere ha noen fremtid, må dere begge ta tak i problemet med sjalusien. Igen kan leve slik dere gjør i lengden uten å få enda flere emosjonelle problemer å slite med. Ta tak i problemet nå, uten alkohol og med fornuften som fremste våpen. Finn ut av hva dere er redde for og hvordan dere kan finne tilliten til hverandre. Er virkelig tris nå mennesker skal bruke livet sitt på å misstro og trå på den man har kjær istede for å ønske denne alt godt. Ønsker dere begge lykke til
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 22. september 2010 #9 Skrevet 22. september 2010 Innlegget ditt er saklig og lettfattelig, så jeg ville nok bare vist ham det og spurt om han ville prate litt etterpå.
Gjest MikeWaters Skrevet 23. september 2010 #10 Skrevet 23. september 2010 Du vil ikke møte hans ekser. Han vil ikke møte dine. Men du vil jo på biltreffet du vet hans eks skal på. Er det noe han skjuler for deg med henne eller..? Jeg?
AnonymBruker Skrevet 23. september 2010 #11 Skrevet 23. september 2010 Hvor gamle er dere egentlig? Den slags oppførsel / tanker passer vel mest til de mellom 15 og 16 eller noe. Skjerp dere begge to, se på voksne folk rundt dere! Er det andre som oppfører seg SÅ tåpelig???? Tviler sterkt på det. Dette blir for dumt!
Gjest Gjest Skrevet 23. september 2010 #12 Skrevet 23. september 2010 Flytte til Svalbard. Så kan dere sitte der oppe på hver sin snøhaug og skule på hverandre.
AnonymBruker Skrevet 23. september 2010 #13 Skrevet 23. september 2010 For deg som lurer: Jeg er i midten av 20årene, han er i midten av 30årene. Barnslig oppførsel? Ja, det er det. Men JEG har i allefall prøvd å få dette ordnet opp i. Jeg er som sagt lei av å sitte inne, jeg liker det jo ikke. Ja, jeg må jo regne med å møte ekser av han, men hva så? Jeg liker det selvsagt ikke, men må man så må man. Her i bygda bor man nesten oppå hverandre så det er ikke til å unngå. Siden jeg er så sjalu som jeg er så har jeg faktisk tenkt tanken på at han skjuler noe for meg med henne. Har spurt han ett par ganger siden jeg har "tatt" han i å snakke med henne på FB ett par ganger uten å si noe til meg (vi har en avtale om å si ifra om vi snakker med ekser for ikke å lage drama av det). For slik han sa til meg: Jeg kan jo ikke på biltreffet, eksen min er jo der og da bryter helvete løst om hun kommer bort og begynner å snakke med meg, noe som sikkert kommer til å skje siden det er ett veldig lite treff. Forklarte han klart og tydlig at ja, jeg vet hun skal dit, men jeg vil likevel dit og har ingen intensjoner om å lage et helvete fordi hun er der, det er ikke derfor jeg vil dit. Men det ble liksom aldri godtatt som forklaring. Vet ikke hva som skjer fremover jeg nei, men har slått meg til ro med at det ikke blir biltreff på meg i år heller så jeg er ikke spesielt sint lengre nå, slik som det er med alt jeg har lyst til å være med på, men som jeg ikke kan være med på. Startinlegget ble skrevet i sinne rett etter diskusjonen, men er nå på en måte glemt... Får ta det ved en annen anledning.
Gjest Gjest Skrevet 23. september 2010 #14 Skrevet 23. september 2010 Jeg? Ja, du ja! Ble quota feil Har du ingen venninner du kan dra dit med istedet? Kjedelig å gå glipp av noe fordi kjæresten ikke vil dit. Synes det er ugler i mosen når dere er enige om å si ifra når dere snakker med ekser, og han sitter og snakker med henne uten å si ifra til deg... Og at han ikke vil på biltreff pga henne...
AnonymBruker Skrevet 23. september 2010 #15 Skrevet 23. september 2010 Nei, desverre. Jeg er vel kanskje den eneste i venneflokken som ikke har barn så om jeg og noen venninner skal gjøre noe sammen, må det som regel avklares i god tid på forhånd. Nå er det for sent... Annen gang
Gjest Gjest Skrevet 23. september 2010 #16 Skrevet 23. september 2010 Kjenner jeg er veldig ferdig med sjalusistyr og er glad jeg har funnet en jeg slipper det med. I tidligere forhold har jeg, gutten eller begge vært sjalu uten "grunn". Det er så lite nyttig... Det dreper forhold... Han jeg er sammen med nå har mye livserfaring og visdom. Det er masse trygghet mellom oss. Vi vet hva som er verdt å bekymre seg over og hva som ikke trenger noe oppmerksomhet. Litt sjalusi er bare sunt, men det skal lite til før det bikker over til fullstendig crazy og meningsløst.
Gjest Gjest Skrevet 23. september 2010 #17 Skrevet 23. september 2010 Det blir nok flere biltreff, håper du avtaler med noen venninner en stund før da, eller at typen blir med. Når begge er så sjalu og har en avtale om å si ifra til hverandre når dere snakker med ekser, synes jeg det er viktig å holde den avtalen. Selv om slike avtaler ikke burde vært nødvendige. Har du laget helvete pga han og eksens kontakt tidligere? Da forstår jeg at han ikke har så lyst til å være med. Men å basere deres planer på hvor eksen hans befinner seg, blir helt feil. Lager han helvete pga kontakten du har med din eks? Hvorfor ikke kutte kontakt med eksene, istedet for å bare være hjemme og dermed kutte kontakten med hele verden? Kjenner litt til å skrive i sinne og så tenker jeg etterpå ":o Det var jo egentlig ikke såå ille... Og hvordan var det jeg fremstilte han..? Han virker jo som den tullingen i min beskrivelse..!" og så ender det nesten med at jeg forsvarer han og skriver "Jamen, han gjør sånn og sånn og er veldig snill og altså..." Men det er godt å få det ut anonymt, så kan man lese gjennom det etterpå og se hvordan man overdrev eller bare tenkte en utblåsning. Når man skriver i affekt blir det lite objektivt. Og masse negativt og som regel ingenting positivt nevnes. Men det du føler når du er sint er ikke alltid til å kimse av og bagatellisere heller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå