Gå til innhold

Julebord - jobbårets høydepunkt?

vixen

jobbårets høydepunkt?  

1 stemme

1. 1. jobbårets høydepunkt?

• ja - absolutt!
      5
    • neitakk - styrer unna!
      21

Anbefalte innlegg

Nå nærmer vi oss sakte men sikkert julebordsesongen. Er det et mareritt som man helst vil styre unna når invitasjonen deiser på jobbpulten, eller er det en fryd og dele en sånn fest med kollegaene?

Personlig blir det julebord på meg i år, kan ikke gjøre meg selv den bjørnetjenesten å la være å gå og risikere å gå glipp av en intrigefylt og hysterisk morsom kveld. Morsom på andres bekostning, selvsagt! ;)

-viXen-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hos oss har vi valgt et annerledes julebord iår - det er liten stemning for den gamle måten å feire det på. Jeg er kjempeglad for det og ser fram til en flott kveld med kollegaene mine ... ikke noe fyllefest for vårt vedkommende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julebord er artig, spesielt når man selv er rundt 20 og den yngste kollegaen har runda 35..

De gamle menneskene blir jo så slitne etterhvert! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hvis man ønsker å være med på det som skjer på jobben er det viktig å være med på slike sosiale samlinger. Her kan man bli kjent med sine kolleger i en litt annen setting.

Vi har ikke julebord på min jobb, men vi har andre fester som jeg forsøker å være med på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Julebordet her er et høydepunkt ja, og en kjempekoselig kveld med kolleger. Er ikke så mange ansatte, så akkurat til julebordet blir det slått på stortromma på en av byens beste restauranter, med nydelig mat (gjerne 7 retter, IKKE julemat!!) og dyr vin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julebord er artig, spesielt når man selv er rundt 20 og den yngste kollegaen har runda 35..

De gamle menneskene blir jo så slitne etterhvert! :ler:

Prøv en gjeng med kvinnelige skoselgere hvor den yngste er 45, og man selv er 17-18 år gammel gutt. Det var tider, det. Og du verden så mye sprit som skal til for å slukke inntrykkene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv en gjeng med kvinnelige skoselgere hvor den yngste er 45, og man selv er 17-18 år gammel gutt. Det var tider, det. Og du verden så mye sprit som skal til for å slukke inntrykkene...

:ler:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Traumatiske opplevelser, eller pur hygge?

-viXen-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig syntes jeg vi har mye artigere firmafester enn julebordet. Samme slitne opplegget hver gang..: spise, så spilles det opp til dans av et alltid like vanvittig dårlig band. " :digge: Leende gullbruna øgon.. :digge: " og så kommer kollegaen min som har fått ørlite problemer med balansenerven (!) snublende og sier: Schalll vi dansche?

Kan noen forklare meg hvorfor man absolutt skal drikke så mye mer fordi det er gratis? Er det bare sånn vi nordmenn er; gratis drikke og salg får frem det verste i folk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har klart å styre unna julebordene på jobben hittil, og når jeg hører om de etterpå er jeg glad for det :roll: :o For å slippe mas om og bli med pleier jeg å si ja til og jobbe den kvelden...Jobber i helsevesenet og der må jo noen være på jobb også selvom det er julebord. Skjønner at mange syns det er gøy, men det er ikke noe for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest GreenSky

At det kan være kult på julebord er jeg enig i. Men årets høydepunkt? Jæææh. Vet ikke det, akkurat. Ikke synes jeg fjorårets julebord var så festlig heller. Sjefen drakk seg schnydens og brukte kvelden med å desperat prøve å sjekke opp meg og et par andre jenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her jeg jobber nå? Neitakk!!

Har ikke EN felles interesse med noen av kollegaene mine, men "alle" synes det er SÅÅÅ festlig at jeg danser line dance, så etter hver fest får jeg henrykte beskjeder om at der skulle jeg vært, så kunne jeg lært alle å danse..... :-? (har jeg noengang sagt at jeg synes det er morsomt å LÆRE BORT line dance??? Spesielt til en bønsj fulle arbeidskollegaer jeg ikke har noe til felles med? Nope!! har vært så dum at jeg har sagt jeg syens det er morro å danse bare....)

Har vurdert å være med på første del av julebordet i år, bare fordi det blir så jækli masse mas ellers..... men stikker så fort folk begynner å bli fulle eller mase om å lære linedanse!!! :lol:

Men noen høydare har det aldri vært, heller ikke når jeg har jobbet steder der juleborda har vært artige!! (og mens jeg syntes det var gøy å bli full selv.....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julefestene her er legendariske.

Vi holder julefesten på lunchrommet hvor vi pynter tre og lager koldtbord.

Og alle er invitert fra den minste student til gamlesjefen.

Med disko på møterommet.

Gleder meg allerede. Er i festkomiteen i år også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...