Gå til innhold

Juletradisjoner for voksne

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har lyst til å lage meg noen juletradisjoner som ikke inkluderer barn. Uten noe særlig familie så kan det fort bli at lite skjer. Ergo så ønsker jeg å ta et initiativ i venneflokken til noe som kan bli en tradisjon i årene framover.

Hvilke tradisjoner har du eller kunne tenke deg?

*Kine*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har lyst til å lage meg noen juletradisjoner som ikke inkluderer barn. Uten noe særlig familie så kan det fort bli at lite skjer. Ergo så ønsker jeg å ta et initiativ i venneflokken til noe som kan bli en tradisjon i årene framover.

Hvilke tradisjoner har du eller kunne tenke deg?

*Kine*

Her samles venner og lager no mat en dag etter julaften. Helaften med mat og god drikke og pent antrekk.

Et lite poeng er at det ikke er norsk julemat vi lager, men mat fra andre land og ofte de landene som "utenlandske" venner kommer fra. Mest gøy blir det når vi lager noe som mange av oss "ikke kan" eller ikke har smakt før :)

Etter mat, dessert og kaffe: Skru opp musikken og dans "hele natten", eller i hvertfall ut i de små timer.. Vi velger musikk og pynt som er fra "samme land" som maten.

Det blir alltid spleiselag og vi fordeler på forhånd hvem som kjøper inn hva. Det går på rundgang hos hverandre. De som bor på hybel får selvsagt "slippe" å være "arrangør" siden de har for liten plass.

Superkos med en sånn kveld med venner midt mellom jul og nyttår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har fast vennedag 3. juledag. Da spiser vi nydelig mat, men ikke "typisk julemat", drikker vin og koser oss. Selv om mange i gjengen nå har barn kommer de denne ene kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å arrangere en middag for venner 3. juledag, da spiser vi og ser Disneyfilmer og koser oss skikkelig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Vi er 12 venner som møtes en lørdag i desember, som regel siste helga før jul. Vi bytter på å være vertskap og vertskapet legger opp kvelden.

Vi ser gjerne stand-up eller julestykke på teater og spiser julemat hjemme hos vertene etterpå.

Vi gjør dette på 7. året og koser oss sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er en vennegjeng som møtes på utecafe 1. advent. Ja, vi sitter ute så her er det ullundertøy og lue og votter som er tingen. Vi ser lysene bli tent på torget og julegrana. Vi møtes i skumringstimen. I fjor snødde det også. Store, vakre snøflak. Drikker rødvin og Irish og kaffe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fast rakfisk-kveld med venner i desember. Dessuten har mannen min og jeg vår egen julekalender - gir hverandre en gave hver vår dag. Et dikt, en sang, en "ønskelapp" eller små artige ting fra kondomeriet etc. Moro!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De voksne damene i familien min (tantene mine, mamma, og oss "barna" som begynner å bli voksne) lager juledekorasjoner hver advent, noen dager før julaften. Det er kjempekoselig! Vi spiller julemusikk, lager mange fine dekorasjoner både til bord og kranser til graver, også drikker vi vin, spiser sjokolade og prater :) Når vi er ferdige har farmor alltid klar en ertesuppe eller lignende ;)

Jeg og venner bruker også å samles til en filmkveld enten i førjulstiden eller i romjula, snoperier, julefilmer og prat - vi bor langt fra hverandre de fleste, så det er koselig å oppdatere hverandre litt om livene våre! :) I fjor treftes vi også for en spillkveld. Mange brettspill, gode left-overs, kaker, desserter og masse moro :)

Endret av Miam
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...