Moonspell Skrevet 22. september 2010 #1 Skrevet 22. september 2010 Ettter samlivsbrudd skal han overta leiligheten vi begge står som eiere på. Leiligheten er tilknyttet et borettslag og jeg lurer på om det er noen med erfaring fra dette? Leiligheten må jo tinglyses på ny, men lurer på hvordan det er med skjøte? Mener å huske at det ikke er slik når det ikke er fast eiendom? Grunnen til at jeg spør er fordi jeg lurer på hvor mye det vil koste for at han overtar. Det er under 1 år siden vi kjøpte den og jeg skal betale havparten av hva dette kommer på.
Gjest navnelapp Skrevet 22. september 2010 #2 Skrevet 22. september 2010 Vi betalte ein advokat for å gjennomføre eigarskifte. Det skal registrerast hos kartverket og hos forretningsførar, og det er i gebyr på begge dei registreringane. Eg meiner det heile kom på ca. 8 000,-, men det var ein snill vennepris for advokattenestene. Alle desse dokumenta må leverast i banken før du kan få nytt lån.
AnonymBruker Skrevet 23. september 2010 #3 Skrevet 23. september 2010 Vi bare gå beskjed til boligbyggelaget at jeg alene skulle stå som eier. Ga samme beskjed til banken og hele lånet ble overført til meg.
Gjest navnelapp Skrevet 23. september 2010 #4 Skrevet 23. september 2010 Men det må registrerast hos Kartverket for å ha notoritet og publisitet. Før kunne boligbyggelaga registrere dette, men no er den oppgåva overført til kartverket, og dokumenta som avtalar overføring av eigedomsretten/bruksretten må dit til registrering.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå