Gjest Karite Skrevet 22. september 2010 #1 Skrevet 22. september 2010 Trenger råd om hvordan jeg skal forholde meg til dette. Kjæresten og jeg har det bra på mange måter, men det er en ting som gjør meg svært irritert. Han har vært utro mot meg tidligere og han prøver virkelig å få tilliten min tilbake. Men... etter vi ble kjærester traff han en dame, de hadde hver sin datter som lekte sammen fordi de gikk på samme fritidsaktivitet en stund, de to gikk også på tur noen ganger sammen med barna. Jeg synes det var greit da. Jeg har aldri møtt denne damen. Etter en stund forteller kjæresten til meg at hun "venninnen" er skikkelig forelsket i han og hun håpte på at det skulle bli slutt mellom oss. Da ble det nok for meg, jeg ønsket ikke at han skulle gå tur eller noe annet med hun lenger. Han var enig med meg. En stund etter dette var jeg på besøk hos kjæresten (hun visste at jeg var der, for kjæresten fortalte meg at hun hadde spurt om de skulle møtes med barna) kjæresten var forkjølet den helgen, og om morningen finner jeg en pose på døren med sjokolade og god bedring kort fra hun damen oppi til kjæresten min. Det provoserer meg, hun er forelsket i han, hun vet at han har kjæreste, og hun kommer med gave når hun vet at jeg er der. Jeg fortalte kjæresten hva jeg synes om det og han sa seg enig. Vi har vært ute sammen noen ganger etter dette og hver gang har han sendt melding til hun damen, han har vist meg meldingen, så han prøver ikke å skjule det, men han vil tydeligvis ikke kutte kontakten med henne, han fortalte meg også når han hadde drukket noen øl at hun hadde prøvd seg på han flere ganger. Jeg er ikke vanskelig eller spesielt sjalu av meg, men dette synes jeg er respektløst. Denne damen har gjort tjenester for han, hentet posten når han var bortreist feks, og hjulpet han med forskjellig. Så jeg tror at han har litt dårlig samvittighet for å bare skulle kutte all kontakt, men allikevel. Vi har snakket om det, han sier han ikke har kontakt, men skriver allikevel meldinger, kommenterer ting på veggen hennes på facebook osv (hun har åpen profil) Overreagerer jeg? hva hadde dere gjort?
Gjest MikeWaters Skrevet 22. september 2010 #2 Skrevet 22. september 2010 Hvor gamle er dere egentlig?
Gjest Karite Skrevet 22. september 2010 #3 Skrevet 22. september 2010 Hvor gamle er dere egentlig? Ja, jeg er klar over at det virker helt latterlig hele greiene, men det er ikke så lett. Jeg er 25, de er ti år eldre.
Snipa Skrevet 22. september 2010 #4 Skrevet 22. september 2010 Kan du prøve å s-t-a-v-e for han at han ved å kommentere på fb'n hennes, og lignende ting, så kan det hende hun tror hun har en sjanse på han? Hvis ikke det hjelper, hva med å spørre om han er interessert i henne? Vil ha henne der som halvgardering, i tilfelle det går skeis med deg? Hvis han svarer nei på disse, så kjør på med spørsmål om hvorfor han ikke kutter henne av tvert.
Gjest MikeWaters Skrevet 22. september 2010 #5 Skrevet 22. september 2010 Ja, jeg er klar over at det virker helt latterlig hele greiene, men det er ikke så lett. Jeg er 25, de er ti år eldre. Vel, det er vel liten tvil om at hun er ute etter mannen din, og at han liker oppmerksomheten han får. Så får jo du bestemme deg for om du ønsker å være involvert i dette "opplegget".
AnonymBruker Skrevet 22. september 2010 #6 Skrevet 22. september 2010 Tafatte menn er nesten verre enn respektløse bitches....
Piper Skrevet 22. september 2010 #7 Skrevet 22. september 2010 Greit nok at hun er respekløs, men han er jo verre. Han sier til deg at han ikek skal ha kontakt, men velger likevle å sende meldinger både på fb og på sms. Han sier en ting til deg, men gjør noe helt annet. Så hvordan kalrer du egentlig å få det til at alt er hennes feil? Det er han som bør slutte, for hun vil helt sikekrt slutte den dagen hun ikek får respons lengre. Men så lenge han mater henne med meldinger, vil hun fortsatt ha kontakt.
Gjest Uglefot Skrevet 22. september 2010 #8 Skrevet 22. september 2010 (endret) Greit nok at vi mennesker synes det er koslig med oppmerksomhet men i dette tilfelle så har dere en bakgrunn hvor han har vært utro. Pluss at han vet at du misliker dette vennskapet sterkt etter at det kom frem at hun er forelsket i han. At han fremdeles ikke kutter henne ut totalt og forteller henne at hun må gi seg men krampeaktig suger til seg oppmerksomheten hun gir han kun for å tilfredstille egoet sitt,det hadde jeg ikke akseptert!! Han burde ta såpass hensyn til deg at han ikke føler behov for å dyrke egoet sitt. Jeg hadde tatt en skikkelig prat med han. Forklart han rolig og bestemt at dette hadde jeg ikke akseptert. Om dette ikke ender med engang så går dette forholdet mot slutten hadde jeg sagt-og ment! Lykke til! Endret 22. september 2010 av Uglefot
Ellevill Skrevet 22. september 2010 #9 Skrevet 22. september 2010 Ja, jeg er klar over at det virker helt latterlig hele greiene, men det er ikke så lett. Jeg er 25, de er ti år eldre. Jeg synes han "leker med ilden". Han nyter sikkert oppemrksomheten, lar seg smigre og ganske sikkert også sjarmere. Han burde si skikkelig i fra til henne. Tafatte menn er nesten verre enn respektløse bitches.... Jeg ville kanskje ikke uttrykt meg akkurat sånn. He he.... Men er enig i utsagnet.
Gjest Linda sofie Skrevet 22. september 2010 #10 Skrevet 22. september 2010 Je synes faktisk det er veldig respektløst med jenter som prøver seg på menn som de vet har kjæreste eller som er gift. Kan de ikke heller gå etter noen som er single? Er mange fisker i havet.
AnonymBruker Skrevet 22. september 2010 #11 Skrevet 22. september 2010 det høres ikke ut som du og kjæresten bor sammen, d.v.s. dere er verken samboere eller gift. Han viser at han er litt interessert i henne. Han har vært utro før. Tror dere må bestemme dere om dere skal fortsette å treffes/være kjærester. Fortstår godt hun dama - hvis hun er 35 og forelsket, klart hun prøver å fange ham. Tror det hadde vært helt annerledes hvis dere var samboere
estrella Skrevet 22. september 2010 #12 Skrevet 22. september 2010 det høres ikke ut som du og kjæresten bor sammen, d.v.s. dere er verken samboere eller gift. Han viser at han er litt interessert i henne. Han har vært utro før. Tror dere må bestemme dere om dere skal fortsette å treffes/være kjærester. Fortstår godt hun dama - hvis hun er 35 og forelsket, klart hun prøver å fange ham. Tror det hadde vært helt annerledes hvis dere var samboere Det er jo helt feil å prøve seg på noen annen sin kjæreste selv om paret ikke bor sammen eller er gift! Det er jo bare helt tåpelig å tro at det er greit!!!
Snipa Skrevet 22. september 2010 #13 Skrevet 22. september 2010 Fortstår godt hun dama - hvis hun er 35 og forelsket, klart hun prøver å fange ham. Tror det hadde vært helt annerledes hvis dere var samboere Tror det hadde vært helt annerledes hvis kjæresten din sluttet å sole seg i glansen fra henne, og kommuniserte klart og tydelig at han ikke er interessert.
Gjest Garry Skrevet 23. september 2010 #14 Skrevet 23. september 2010 Målet til denne kvinnen er åpenbart å så splid mellom dere, og det lykkes hun jo ganske greit med kan det virke som. Kjæresten din er åpen og ærlig om sitt forhold til denne kvinnen og forteller deg alt som hender. Han er også enig med deg om når hun går for langt. Dette skal du se på som en styrke i forholdet deres, og heller prøve å ignorere at denne kvinnen gjør hva hun kan for å splitte dere. Dersom hun over tid ser det ikke nytter, går hun nok lei og gir opp. Menn generelt har problemer med å være krass mot damer. Det er sikkert vanskelig for ham å bryte tvert av med henne da han oppfatter det som uhøflig, og de på en måte har et vennskap selv om hun er interessert i noe mer. Det kan være hans strategi og prøve å avslutte vennskapet på en høflig og grei måte ved å fortsatt ha kontakt med henne men å trappe denne ned over tid. I stedet for å stille ultimatum til kjæresten din som 'slutt å skrive, aldri se henne mer' bør du heller snakke med ham om en plan for å trappe ned kontakten som gjør at han kommer ut av det uten å føle seg som en drittsekk. Det finnes nok av menn der ute som ville holdt ting som dette skjult ovenfor kjæresten sin, og det hadde vært lett for ham også siden dere ikke bor sammen. Derfor skal du sole deg i tryggheten hans ærlighet gir deg, og nyte den styrken dette gir forholdet deres. Så får desperate single kvinner leve sine egne liv. Garry.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå