AnonymBruker Skrevet 22. september 2010 #1 Skrevet 22. september 2010 Ok, mannen min og jeg bruker å krangle av og til.. I går krangla vi nok en gang.. Saken er: mannen min og en kompis skal jakte i helga. Vi eier en hytte noen timer hjemmefra, og vi skal være der i helga. Mannen og kompisen skal jakte, ca 8-10 timer hver dag (lørdag og søndag). Vi reiser dit fredag og kommer igjen søndag. På hytta er der verken internett eller tv. Så jeg kom med det "briljante" forslaget om at jeg kunne være hjemme og jobbe med å male et rom i helga. Vi holder nemlig på å pusse opp det nyinnkjøpte huset med innredning fra 70-tallet, og jeg tenkte da at i stedet for at jeg bruker helga på å sulle der inne og lese bok, strikke og kanskje se en film på pc-en (og vente på at de kommer tilbake fra jakt), så kunne jeg være hjemme og rydde og male det neste rommet vi skal begynne på. Jeg hadde en liten anelse om hvordan han kom til å reagere, og jeg hadde rett.. Han ble sur, og lurte på hvorfor jeg ikke ville være med, hvem jeg skal møte i helgen, hvorfor jeg ikke har lyst å være sammen med han, hvorfor jeg hater å være på hytten etc. etc. Jeg prøvde å forklare at 1. det er ikke det at jeg ikke VIL være med, bare at jeg trodde jeg kunne være like nyttig hjemme med oppussing, 2. at jeg IKKE skal møte noen i helga og at jeg er DRITlei av at han beskylder meg for utroskap hele tiden (jeg har aldri vært utro og kommer aldri til å være det heller, men det skjønner han ikke), 3. jeg vil gjerne være sammen med han, men han skal jo uansett jakte store deler av helgen og jeg kommer til å være alene og 4. jeg hater slett ikke å være på hytta, det har jeg aldri sagt heller, og jeg liker meg godt der. Vi krangla/diskuterte/var sure i et par timer.. Ok..så, var det en helt elendig plan som jeg aldri burde foreslått? Var jeg urimelig? Var han urimelig? Noen gode råd?
Bringebærjenta Skrevet 22. september 2010 #2 Skrevet 22. september 2010 Jeg syns han virker litt egoistisk som synes at du bare skal sitte på hytta og være klar for å være med han de få timene han er innom. Virker som om han liker å ha litt kontroll og vite hvor du er og hva du driver med. Slik oppfatter jeg det i alle fall. Jeg synes det er rimelig av deg å ville bli hjemme for å pusse opp og drive med ditt. Når han drar sin vei for å dyrke sin hobby og til og med har med seg en kamerat så må vel du få drive på med ditt? Men det er min mening. Synes ikke du skal gi deg på hva du mener, han må ikke få lov til å bestemme over deg bare fordi han frykter utroskap.
¤flicka¤ Skrevet 22. september 2010 #3 Skrevet 22. september 2010 Nå har jeg bare hørt en side av saken, men ut i fra det du forteller så høres han ut som en premieidiot.
Envy Skrevet 22. september 2010 #4 Skrevet 22. september 2010 Jeg skjønner ikke hva han hadde å bli sur for Med mindre han har en eller annen hemmelig plan om noe fint han tenkte dere kunne gjøre sammen, men så lenge kompisen er der blir det jo ikke dere to uansett, da må det jo være like greit å ta seg en guttetur da, når du i tillegg får gjort unna en hel del "forefallende" arbeid! Ser virkelig ikke problemet hans
Gjest ..... Skrevet 22. september 2010 #5 Skrevet 22. september 2010 det synes jeg er merkelig. Jeg er mann selv og hadde ikke hatt noe i mot om du ble hjemme. Da kunne det heller blitt en fin gutte tur med jakt fra morningen av og pils og noen jeger på kvelden. Men har han noe grunn for å frykte utroskap? skal dama til den andre kompisen være med kanskje? ser ikke noe grunn for at du i det hele tatt skal være med, viss du kan være hjemme å gjøre andre nyttige ting å evt. tilbringe tid med venninnene dine.
Gjest Ingrid Skrevet 22. september 2010 #6 Skrevet 22. september 2010 Kanskje han blir sur fordi det ikke vil være noen på hytta som sørger for at den er varm når gutta kommer tilbake fra jakten og at det ikke er ferdig middag? Akkurat i den her settingen så hadde jeg faktisk holdt meg hjemme. Han er jo egentlig på guttetur.
AnonymBruker Skrevet 22. september 2010 #7 Skrevet 22. september 2010 Hei! Ts her.. Til du siste: Nei, han har absolutt ingen grunn til å frykte utroskap! Jeg har aldri vært utro, ikke tenkt tanken en gang, og det har jeg sagt så utrolig mange ganger til han. Kompisen hans er singel, så det blir bare de to og evt. jeg da. Og jeg kan ikke tenke meg at han har spesielle planer for oss to..bare taco på lørdagskvelden.. Jeg hadde bare planer om å male..ingen besøk (vi har nettopp flytta hit, så jeg har ikke så mange venninner her..), så jeg blir like alene hjemme som på hytta, men hjemme kan jeg altså rydde, male, stelle med kattene etc. Være litt mer nyttig..
AnonymBruker Skrevet 22. september 2010 #8 Skrevet 22. september 2010 Hadde aldri giddet å sitte på ei hytte og vente mens mannen var på jakt altså. Og jeg tror heldigvis mannen min ville foretrekke å få være der alene med kompisen sin også.
AnonymBruker Skrevet 22. september 2010 #9 Skrevet 22. september 2010 Kom visst et annet innlegg i mellomtiden..det var ment som et svar til han mannen
I Grosny Skrevet 22. september 2010 #10 Skrevet 22. september 2010 Det er synd at mannen din er så fryktelig sjalu. Dere bør ta det på alvor. Det ser ut som du nesten er fanget i et usynlig garn. Kan du leve sånn? Mannen din trenger psykologhjelp, og det er fullt mulig at et samlivskurs kan hjelpe dere. Det er veldig alvorlig at han ikke tror deg. Det er kommunikasjonssvikt, og må repareres dersom dere skal ha en god framtid. Kanskje din mann synes det er litt usannsynlig at du orker å leve med en så sjalu mann, og mistenker at du vil bruke timene alene til å finne en erstatter.
Snipa Skrevet 22. september 2010 #11 Skrevet 22. september 2010 I Grosny sier det. Virker som mannen din vil ha kontroll på deg, og det er en ting han må jobbe med.
Gjest Spinell Skrevet 22. september 2010 #12 Skrevet 22. september 2010 Han virker litt i overkant kontrollerende, ja! Jeg kjenner jo bare din beskrivelse av situasjonen, men forslaget ditt burde jo heller gjort ham glad enn sur.
Havbris Skrevet 22. september 2010 #13 Skrevet 22. september 2010 (endret) Denne varianten av temaet "dra på tur med gutta" har jeg ikke hørt før Det burde jo ikke være noe komplisert regnestykke: han drar på hytta, jakter og har det fint med kompisen. Du blir hjemme og har det hyggelig med det du har lyst til å gjøre. Hva hvis problemstillingen blir motsatt en dag, hvis du drar på jentetur på hytta? Skal han da være med deg på jentetur på hytta for å passe på deg? Endret 22. september 2010 av Havbris
Barcelone Skrevet 22. september 2010 #14 Skrevet 22. september 2010 Enig med de over her. Blir veldig skeptisk utifra det du skriver. Er han bestandig sånn at han er redd for at du skal være alene hjemme? Jeg hadde heller ikke giddet å være med min mann på hyttetur sammen med bare han og kompisen. Da vil jo enten du eller kompisen bli 3 hjul på vogna og de er jo ikke noe koselig. Jeg hadde nok satt han skikkelig på plass og fortalt han rett ut at hvis han har så lite tillit til deg så kan han umulig kjenne deg særlig godt!
AnonymBruker Skrevet 22. september 2010 #15 Skrevet 22. september 2010 Han vil ha med seg kokke, husholderske og sengevarme på guttetur? For en tulling. Og den sjalusien hans bør du ikke godta, hvis du føyer han blir det bare verre og verre.
I Grosny Skrevet 22. september 2010 #16 Skrevet 22. september 2010 Han vil ha med seg kokke, husholderske og sengevarme på guttetur? For en tulling. Og den sjalusien hans bør du ikke godta, hvis du føyer han blir det bare verre og verre. Hvis han er for liten til å være alene på hytta med kameraten sin i den skumle mørke skogen, så kan du jo ringe til mammaen hans og spørre om hun kan bli med og passe han i den helgen.
Gjest memyself Skrevet 22. september 2010 #18 Skrevet 22. september 2010 Det er synd at mannen din er så fryktelig sjalu. Dere bør ta det på alvor. Det ser ut som du nesten er fanget i et usynlig garn. Kan du leve sånn? Mannen din trenger psykologhjelp, og det er fullt mulig at et samlivskurs kan hjelpe dere. Det er veldig alvorlig at han ikke tror deg. Det er kommunikasjonssvikt, og må repareres dersom dere skal ha en god framtid. Kanskje din mann synes det er litt usannsynlig at du orker å leve med en så sjalu mann, og mistenker at du vil bruke timene alene til å finne en erstatter.
Gjest memyself Skrevet 22. september 2010 #19 Skrevet 22. september 2010 Han burde bare bli glad for at du vil være hjemme å bruke helgen din til å rydde og gjøre ting som dere to skulle gjort ellers Men sånn er det av og til...din mann du kjenner ham best, det må vel være et eller annet som plager han? lykke til
Gjest Garry Skrevet 23. september 2010 #20 Skrevet 23. september 2010 Nå kjenner ikke noen av oss dere privat, men kan det tenkes at dere har et relativt hektisk liv i hverdagen? Det kan høres slik ut med nyoppussing osv. Dette fordrer også at dere begge jobber for å ha råd til oppussing mm noe som sikkert betyr at det er lite tid til bare dere. Jakt med en kompis er noe man 'ikke kommer seg unna' og det kan tenkes at han aller helst ville ha en alenehelg med deg på hytta. Når det ikke er mulig ønsker han nok å ha deg med som en 'next best thing' for selv om han er 8 timer på jakt, er det fortsatt 16 timer igjen av døgner der han får se deg og være nær deg. Spesiellt med tanke på at det er en annen setting en oppussingsprosjekt og hektisk hverdag. Det er mange som dømmer manne din nord og ned her, og det er jo vanlig på dette forumet desverre, men personlig tror jeg nok at han bare er veldig veldig glad i deg og vil se så mye som mulig av deg selv når han må være med kompisen sin på jakt. Dette fra en som selv går på jakt og som med visshet vet at jeg måtte vært veldig veldig forelsket i en dame for å ville ha henne med på jakt Garry.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå