Gå til innhold

Tips til "feel good"-spill?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er sykemeldt og må ta det med ro, og da er både Wii'en og PS2'en gode å ha. Problemet er at jeg blir så fort lei av spillene mine... Jeg er ikke den som gjennomfører ett og går videre, jeg spiller kanskje en time av det og en time av det og gjentar. Spiller nå et par av Mario-spillene og et par Harvest Moon-spill (som jeg elsker, men som blir litt kjedelige i lengden) samt Zelda. På PS2'en går det stort sett i Kingdom Hearts og Final Fantasy.

Er det noen som har noen tips til noen koselige spill som ikke er så altfor vanskelige, men allikevel ikke for kjedelige og ensformige? Noe som man blir glad av å spille, uten skummel bakgrunnsmusikk og mørk grafikk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er heeeelt avhengig av Settlers på pc. Går ut på å bygge landsby og beskytte denne og utføre små oppdrag her og der. De fleste har vel hørt om dette spillet og mange sier det er for kjedelig, men ekte Settlers-tilhengere går aldri lei :) Verdt å prøve hvertfall. Nå har nummer 7 kommet, men jeg koste meg med både nummer 2, 4, 5 og 6 :)

Jeg er også syk. Hodepine uten like. Håper du blir frisk snart :)

Skrevet

Takk for tips, men jeg har heller lyst på konsollspill. Det er trangt nok om plassen på pcen som det er. Friskmeldt blir jeg nok ikke med det første, jeg er nemlig gravid med bekkenløsning, og er sykmeldt på grunn av det. Der kommer også vanskeligheten med pc inn, har laptop og det begynner å bli trangt om plassen på fanget...

Skrevet

Takk for tips, men jeg har heller lyst på konsollspill. Det er trangt nok om plassen på pcen som det er. Friskmeldt blir jeg nok ikke med det første, jeg er nemlig gravid med bekkenløsning, og er sykmeldt på grunn av det. Der kommer også vanskeligheten med pc inn, har laptop og det begynner å bli trangt om plassen på fanget...

Ja, det var verre. Jeg er noen og tjue uker på vei og bruker laptop-pute fra IKEA. Den hjelper når man har litt stor mage :P

Jeg spilte et spill på X-Box som het Kameo. Ei jente som forvandler seg til vesener med egne skills som man har bruk for i forskjellige situasjoner. Ganske morsomt, spennende og enkelt å forstå...

Ellers har jeg litt lite greie på konsoll-spill. Likte Spiderman og FIFA på Gamecube da. De finnes på PS og tror jeg :)

Gjest ThatWoodcut
Skrevet

GTA? :fnise:

Du kan jo prøve Tekken da, du blir nok fort lei av det også, men da kan du få ut litt aggresjon om det skulle trengs :ler:

Ellers spiller jeg mer pc-spill så jeg kan ikke gi deg så mange konsollspill tips...

Gjest fireflies
Skrevet

supermario bros? det er jo kjempe artig på wii!

Skrevet

Pikmin er et ganske søtt spill :)

Skrevet

Fable :jepp: Herlig spill, ikke så "mørkt" og generelt veldig gøy :jepp:

Skrevet

Har overhodet ikke peiling på spill, men har selv Oppdrag Nemo-spillet til PS2. Jada, det er et barnespill, men klarte ikke å gå igjennom det før jeg var 14... Med andre ord veldig utfordrende, samtidig som det ikke er vold eller drap og svart og faenskap, men søte fisker! Selv om man kan bli mektig irritert av det. Det er mange "levler" og mye variasjon. Så jeg kan anbefale det til deg :ler:

Gjest Raindrops
Skrevet

Spyro the dragon liker jeg å spille, iallefall det første spillet i serien :)

Skrevet

Hva med å spørre venner og kjente om de ikke har noen spill du kan få låne?

Til SP2 liker jeg SSX-spillene. Snowboard. Kjempemorsomt.

Jak & Daxter, Ratchet & Clank, Psychonauts.

Skrevet

Takk for tips dere. X-box har jeg ikke, så de tipsene kan jeg nok ikke benytte meg av. GTA og Tekken? Ser ikke helt for meg at de er so koselige :fnise: Er enig i Spyro, men det (eller de) har jeg spillt allerede. New super mario bros er et av mario-spillene jeg holder på med. Skulle veldig gjerne byttelånt med venner, men ingen av veninnene mine er noe interessert i spill og kompisene, vel... Er pang-pang og krig det går ut på, og det er jeg overhodet ikke interessert i. Flere forslag til vanskelige meg? :gjeiper:

Skrevet

Svampebob kanskje?

Jeg er barnslig nok til å like Svampebob. :sjenert:

Gjest fireflies
Skrevet

Hm, hva med Rayman? Crash Bandicoot?

:jepp: artige spill som jeg brukte massevis av tid på i barndommen! de bør du prøve, TS!

Gjest Raindrops
Skrevet

Hvis du gidder å lete på finn.no finnes det jo koslige spill til ps1 som kan spilles på ps2. Herkules og Tarzan foreksempel, de synes jeg var kjempemorsomme da jeg var yngere, savner dem litt enda, de er jo helt oppripet nå. Men koslige spill :)

Gjest ThatWoodcut
Skrevet

Tarzan! Det hadde jeg helt glemt!

Tekken og GTA er ikke så koselige nei...men tekken er faktisk merkelig morsomt allikevel. Og du dreper jo ingen, det er en helt vanlig duell.

Gjest virveldyr
Skrevet

Katamari Damacy! Har We <3 Katamari til ps2, og det er perfekt når jeg ikke orker å sette meg inn i noe tungt og "dypt". Burde egentlig være selve definisjonen av "feel good". Utrolig sært konsept , men kjempegøy og man blir ikke lei med det første :)

Skrevet

Har aldri spilt Katamari selv, men tror jaggu virveldyr har rett i at det er et perfekt spill til nettopp sånn bruk! Det virker jækla artig.

Ellers vil jeg anbefale Little Big Planet, men jeg ser at du har PS2 og såvidt jeg vet finnes det kun til PS3. Til Wii kommer snart Epic Mickey, det er jo et mørkere Disney-spill enn det folk er vant til, men det ser sjukt bra ut.

Det eneste andre virkelig gode Wii-spillet (bortsett fra de åpenbare Mario-variantene) jeg kommer på i farten, som ikke er av den dystre typen men likevel ikke et barnespill, er De Blob. Veldig fargerikt og trivelig.

Skrevet

animal crossing, kan jo risikere å bli litt lei etterhvert, men avhenger litt av årstiden. my sims litle kingdom, litle kings stories og pikmin1 og pikmin2 er spill jeg får helt dilla på i perioder og som er koselige :) men er som deg at jeg går litt fort lei etterhvert, men det gjelder absolutt alt til sambos store ergelse :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...