Gå til innhold

Privatperson skylder meg som privatperson penger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Overskriften sier vel det meste; det er ikke snakk om veldig store summer, men en sum som lett kan betales tilbake. Mindre enn 5000,-

Nå har det seg slik at vedkommende IKKE svarer på tlf, ikke slipper meg inn i leiligheten(prøvde å dra på besøk for å kanskje få vedkommende til å betale meg pengene), har blokkert meg fra facebook, osv.

Jeg har lagt ut penger for vedkommende som jeg har vitner på at jeg har gjort, og vil veldig gjerne ha pengene mine. Noen her som har peiling på hvordan jeg kan få pengene mine?

Tenker tvistenemda/politi/ ett eller annet.

Tusen takk for hjelp!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er ikke en politisak, men en gang noen stilte et lignende sp.mål her inne var det noen som tipset om noe som het "egeninkasso", du kan jo google det. Mener det var en måte du kunne sende ut inkassokrav selv e.l.

Irriterende med sånne folk som låner penger uten å betale tilbake!! :kjefte:

Skrevet

Ta kontakt med forliksrådet. ;)

Skrevet

selg gjelda de til noen torpedoer så ordner alt seg!

Skrevet

Ikke slipper deg inn i legligheta? Eh...hvorfor skulle personen sluppet deg inn? Hva slags sum er det snakk om alt under 5000 kan være jo 300kr for den sak skyld..

Skrevet

Ser ut som egeninkasso, som nevnes over her, ikke er så dumt. Staten har nå forenklet saksgangen, men du må visst en tur innom forliksrådet med kravet. Her er en side som beskriver saksgang mm (siden tilhører ett firma som driver en form for web-basert inkassotjeneste, men det står null om priser. Uansett billigere å gjøre det sjæl!)

Så.. sett i gang! :)

Skrevet

selg gjelda de til noen torpedoer så ordner alt seg!

Høres ut som en veldig dyr måte å skaffe seg fengselsstraff.. !

Gjest Linda sofie
Skrevet

Det er utrolig plagsomt med folk som ikke gidder å betale tilbake det de har lånt!! :kjefte:

Jeg var selv dum å lånte en vennine 2000kr og hun sa selv at hun skulle betale de tilbake så fort hun kunne. Ukene gikk og jeg så ikke noe til pengene. Bare unnskyldninger hver gang jeg spurte etter de. Nå har det gått over et år siden jeg lånte henne penger men har enda ikke fått de. Utrolig dårlig gjort! Nå har hun selvfølgelig flyttet vekk og byttet nr så jeg får ikke tak i henne. Skal aldri låne henne penger mer i hvert fall.

Skrevet

Til deg som lurte å¨"ikke slippe meg inn i leiligheten", vi var å regne for veldig gode venner før, som snakket på tlf omtrent hver dag, var sammen 2 - 3 ganger i uken, så det at jeg ringer på og spør pent om å kunne få komme inn så jeg kan få pengene og vedkommende har hele samtalen på callingen, det var bare for å vise til de som kom til å mene at jeg burde dra å oppsøke ho personlig.

Ok, egenikasso er notert også rådet!

Skrevet

Slutte å låne bort penger?? :gjeiper:

Har ikke peiling, men lykke til med innkrevning av pengene! :)

Skrevet

Høres ut som en veldig dyr måte å skaffe seg fengselsstraff.. !

hehe.. veeel.. det kan jo gå begge veier:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...