Gå til innhold

Pdf og blogspot

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en pdf-fil som jeg gjerne skulle lagt inn som et "bilde" i en blogspot-blog. Noen som kan hjelpe med det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en pdf-fil som jeg gjerne skulle lagt inn som et "bilde" i en blogspot-blog. Noen som kan hjelpe med det?

Nå har du kanskje funnet ut av det selv, men; det pleier å være en funksjon for å ta en skjermdump av pdf documentet i pdf vieweren du bruker. Selv bruker jeg foxit, slik gjør du det der (hentet fra manualen):

You can use the snapshot tool to copy the entire page. Both text and

images will be copied as an image.

Select the Snapshot tool by choosing Tools > Snapshot or click the snapshot

tool on Basic Toolbar.

Drag on the page to select content, click anywhere in the page, or right-click

anywhere in the page and choose "Select All" to copy the entire page.

To deselect it, please right-click anywhere in the page and choose "Deselect All".

You will be prompted that the selected area has been copied to the

clipboard.

(Optional) Right-click the selected area, and then choose Copy Select

Graphic.

Paste the selected image to other applications.

Note: The selected area will be highlighted in blue.

..bare sørg for at du ikke har altfor mange programmer kjørende samtidig. Skjermdumpen bruker endel minne.

Skrevet

Takk for svar. Jeg har fått det til, men på en helt annen måte. (Vet ikke engang om jeg skjønte det du skrev :fnise:)

Jeg brukte scribd.com for å få en html-kode som jeg la rett inn i innlegget. Det vil si måtte laste opp pdf-filen på scribd.

Skrevet

Takk for svar. Jeg har fått det til, men på en helt annen måte. (Vet ikke engang om jeg skjønte det du skrev :fnise:)

Øhh.. ? Hm?

Jeg brukte scribd.com for å få en html-kode som jeg la rett inn i innlegget. Det vil si måtte laste opp pdf-filen på scribd.

...ja, dette høres jo mye enklere ut! ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...