Gjest pastablasta Skrevet 10. juni 2011 #61 Skrevet 10. juni 2011 Akkurat det er det vel ingen som har gjort, og ikke I Grosny. Mener du at man ikke skal kritisere en offentlig etat som bryter loven? I Treholtsaken er det etter hvert dokumentert både forfalskning av beviser, forsøk på forfalsking av beviser, ulovlig avlytting og ulovlig videoovervåking, og jeg tviler på at vi har hørt på langt nær alt som er å høre om POT`s kriminelle handlinger. Ingenting av dette gjør Treholt uskyldig, og slett ikke en helt. Men det er kritikkverdig. ..hvor er dokumentasjonen? Gjenopptakelseskommisjonen har sagt sitt: - Det er ikke grunnlag for å si at det er jukset med bevis og ikke grunnlag for å gjenåpne saken. Vi har ikke funnet holdepunkter for at det er fabrikkert bevis og fremmet falske forklaringer Det er noe som er kritikkverdig i denne saken ja, og det er at media hopper på Treholtsirkuset med jevne mellomrom. Blir det slutt nå? Neppe. Nå er det Strasbourg som står for tur.
Gjest pastablasta Skrevet 10. juni 2011 #62 Skrevet 10. juni 2011 Problemet er at vi ikke vet hva som har skjedd. Det eneste som er sikkert er at Pot har gjort en fæl jobb. [..] Det som er sikkert, er at Treholt utga ei bok ifjor, som var basert på løgn.
sequin Skrevet 10. juni 2011 #63 Skrevet 10. juni 2011 Det er spennende å lese dette. Veldig merkelig, men spennende. Jeg kjente Treholt og det er kjempe rart å lese hva dere skriver om han/tror om han i forhold til hvordan jeg kjente ham.
Gjest pastablasta Skrevet 10. juni 2011 #64 Skrevet 10. juni 2011 Det er spennende å lese dette. Veldig merkelig, men spennende. Jeg kjente Treholt og det er kjempe rart å lese hva dere skriver om han/tror om han i forhold til hvordan jeg kjente ham. Ok.. ? Hva syns du om han da? Er han bare en god-gutt?
sequin Skrevet 10. juni 2011 #65 Skrevet 10. juni 2011 (endret) Ok.. ? Hva syns du om han da? Er han bare en god-gutt? jeg kan egentlig ikke svare dirkte på dette, det blir som å spørre " hva syns du om venninnen til bestemoren din?". Jeg har jo ikke noe dårlig forhold til ham eller familien hans, og jeg har jo ikke levd så lenge at jeg kan uttale meg så mye om det han har vært blandet i. edti: Men jeg kan jo si at da faren min, bestefar og onkelen min var på tur i NY, så lånte de leiligheten til Treholt. Andre dagen de var i denne leiligheten kom det tre konstabler og fulgte dem til et avhør. Det viste seg nemlig at naboene hadde tipset om at Treholt var i leiligheten (veldig merkelig at naboene visste dette da?) og alle måtte stille til avhør og diversje. Enda min familie kun er venner av hans familie. Endret 10. juni 2011 av sequin
Gjest Anuket Skrevet 10. juni 2011 #66 Skrevet 10. juni 2011 (endret) Det som er sikkert, er at Treholt utga ei bok ifjor, som var basert på løgn. Synes det kan gå begge veier jeg her - vi har ingen beviser for at Treholt lyver sånn sett (ei heller boken - dvs at alt i boken er løgn). Hvor er det dokumentert med beviser at det som står i boken er løgn? For min del mener jeg de bare bidrar til sirkuset - hadde de valgt å gjenåpne saken, etterforsket skikkelig alle anklager fra begge sider og dermed sagt sin dom, hadde konspirasjonsteorier sluttet. I hvertfall minket. Sånn som det er nå, virker det som om noen tror Treholt er spion, mens andre mener POT er løgnerne. The circle never ends... Endret 10. juni 2011 av Anuket
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå