AnonymBruker Skrevet 22. september 2010 #1 Skrevet 22. september 2010 Alle har vi våre godt og dårlige sider. Jeg lurer på hva mannen din er god på når det gjelder husarbeid og hva han er dårlig på. Min er god på: - rydde alt mulig - støvsuge - lage mat - klippe plenen - måke snø (regner de to siste som husarbeid da det er ting som må gjøres) Min er dårlig på: - gå ut med søpla - ta ut av oppvaskmaskinen (dette gjør han nesten aldri) Jeg er god på: - gå med søpla - ta ut av oppvaskmaskinen - vaske klær - lage middag innimellom Jeg er dårlig på: - rydding, lar ting stå litt lenge - er litt slurvete når jeg vasker Så hva med dere andre inne her?
AnonymBruker Skrevet 22. september 2010 #2 Skrevet 22. september 2010 Han skjerpet seg veldig etter at vi flyttet, og er god på: - systematisering i skap o.l - klesbretting - rydding (jeg roter...) - ta ut søppel - rydde inn ren oppvask, ta oppvasken Mindre god på: - lage mat (aldri grønnsaker. Men jeg er glad i å lage mat, så det gjør ikke noe særlig) - vaske og støvsuge (dvs, han er flink og grundig når han gjør det, men det er for sjelden) - skifte sengetøy (samme som punktet over) - vaske klær før det er helt tomt i klesskapet... - rydde inn klær fra tørkestativ/snor - vanne planter Vi har ikke uteområder, da vi hadde var nok jeg den som tok mest initativ der, men så er jeg hagemenneske også... Er veldig fornøyd for tiden, vi deler greit på husarbeidet og kan diskutere ting som den andre bør skjerpe seg på uten at det blir dårlig stemning.
AnonymBruker Skrevet 22. september 2010 #3 Skrevet 22. september 2010 Min er god på å: støvsuge hente og levere ungene på diverse måke snø gå ut med søpla handle vaske opp lage middag prdne med bilen Dårlig på å: vaske badet & huset generelt rydding generelt pusse vinduer vaske klær motivere seg selv til å komme i gang med husarbeide Jeg er god på å: lage middag rydde vaske tøy pusse vinduer vaske huset motivere til husarbeide, både meg selv og samboer Dårlig på å: handle gå ut med søpla støvsuge måke snø ordne med bilen
barnehagetanten Skrevet 22. september 2010 #4 Skrevet 22. september 2010 Mannen er god på: * fikse bil * lage middag * alt som har med bil å gjøre * klippe gresset * måke snø * støvsuge * tømme oppvaskemaskinen * å leke med ungene, lære dem ting * handle akkurat det som står på en handleliste * å hjelpe til dersom jeg spør ham om det Mannen er dårlig på: * rydde etter seg * vaske * vaske og brette klær * ordne med julegaver og bursdagsgaver * følge opp barnas aktiviteter og lekser * komme på at vi er tom for viktige ting som eks toalettpapir el * gå ut med søppelet Jeg er god på: * støvsuge * vaske * vaske og brette klær * ordne med julegaver og bursdagsgaver * bake kaker og annen mat * lage til selskap * følge opp barnas aktiviteter og lekser * foreta storhandel Jeg er dårlig på: * hagearbeid * ting med bil * snømåking * alt som har med vedovnen å gjøre * oppussing i hjemmet * stryke klær (hater det...) * gå ut med søppelet Vi utfyller hverandre relativt godt; kunne vært flinkere å holde orden, men det er vel slik det blir ofte med en stor familie hvor vi har 3 barn og travle dager.
AnonymBruker Skrevet 22. september 2010 #5 Skrevet 22. september 2010 Jeg skulle kanskje skrevet hva jeg er god og dårlig til også: God: - lage mat (og handle fornuftig) - vaske klær - oppvask - skifte sengetøy - stelle planter Mindre god: - rydde og ha ting på rett plass - få lagd systemer til ting slik at de havner på rett plass... - gå med søpla (men har blitt flinkere i den nye leiligheten) Passe: -støvsuge og vaske
AnonymBruker Skrevet 22. september 2010 #6 Skrevet 22. september 2010 Min mann lager middag hver eneste dag, handler og vasker klær. Det er det husarbeidet han gjør, og jeg er godt fornyød med det
Gjest AnneShirley Skrevet 22. september 2010 #7 Skrevet 22. september 2010 Han er kjempeflink på å oppvask, rydding av kjøkkenbenk, søppel osv. De oppgavene som synes godt og "skriker etter å bli gjort". Han er mindre flink på klesvask (oppdager liksom ikke nytten før skapet er tomt) og støvtørking. Hovedforskjellen på oss er nok at jeg planlegger langt fram, mens han ser mer det som må gjøres her og nå. Vi utfyller hverandre godt
AnonymBruker Skrevet 22. september 2010 #8 Skrevet 22. september 2010 Min er god på å: støvsuge hente og levere ungene på diverse måke snø gå ut med søpla handle vaske opp lage middag prdne med bilen Dårlig på å: vaske badet & huset generelt rydding generelt pusse vinduer vaske klær motivere seg selv til å komme i gang med husarbeide Jeg er god på å: lage middag rydde vaske tøy pusse vinduer vaske huset motivere til husarbeide, både meg selv og samboer Dårlig på å: handle gå ut med søpla støvsuge måke snø ordne med bilen Jeg er TS. Min er faktisk med meg å pusser vinduer :D
Strix Skrevet 22. september 2010 #9 Skrevet 22. september 2010 Min mann er god på å: Vaske gulv Vaske badet og huset inne generelt støvsuge tørke støv Vaske vinduer måke snø gå ut med søpla handle vaske opp ordne med bilen vaske klær og alt som hører til Dårlig på å: Kunne kanskje vært littegranne ryddigere, men det er ikke noe jeg går til vanne blomster
AnonymBruker Skrevet 22. september 2010 #10 Skrevet 22. september 2010 Min mann er god på å: Vaske gulv Vaske badet og huset inne generelt støvsuge tørke støv Vaske vinduer måke snø gå ut med søpla handle vaske opp ordne med bilen vaske klær og alt som hører til Dårlig på å: Kunne kanskje vært littegranne ryddigere, men det er ikke noe jeg går til vanne blomster Denna mannen bør du holde på!!! Drømmemannen hva husarbeid angår!
Gjest Gaby Skrevet 24. september 2010 #11 Skrevet 24. september 2010 Min er god til å: Rydde Systematisere Tørke støv Ta ut søpla Holde orden på kjøkkenet, sette i og ta ut av oppvaskmaskinen Klesvask (han vasker ALLE egne klær + håndklær/sengetøy, ALLTID!!) Støvsuge Ordne opp i løse ledninger osv Holde styr på viktige papirer Stelle med bilen Lage relativt enkle men gode middager Dårlig på: Vaske badet - dvs han er flink til det, men han foretrekker at jeg gjør det Og jeg: roter, handler det meste, lager mer avanserte middager, steller plantene, vasker mine egne klær, vasker badet, og vasker/rydder hvis det trengs. Svært fornøyd med mannen :rødme:
Gjest Constanze Skrevet 24. september 2010 #12 Skrevet 24. september 2010 Mannen min er uhyre flink til å sortere ting, så jeg setter ham til å rtdde i skap og skuffer en gang iblant. Ellers er han flink til å vaske klær, legge sammen klær Sette inn og ta ut av oppvaskmaskinen Kjøre til bossplassen - han får tre ganger så mye skrot inn i bilen som jeg så det lønner seg å sende ham avgårde. Vi har vaskehjelp så vasking av hus trenger vi ikke tenke så mye på. Men det han ikke er så flink til er å vanne blomster og tørke støv.
AnonymBruker Skrevet 26. september 2010 #13 Skrevet 26. september 2010 Mannen min gjør alt (eg også selvfølgelig) utenom å vaske klær, det gjør heldigvis eg! Han hev ullklærne mine på 95 en gang, å har ikke rørt maskina siden! hehe! Ellers kan eg ikke klage på mannen i det hele, eg er verre enn han! <3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå