Gjest Ms. Raggsokk Skrevet 22. september 2010 #1 Skrevet 22. september 2010 Har nettopp flyttet til en kjellerleil. i Bergen. Rommet mitt (bor i kollektiv) har varmekabler i gulv, og jeg lurer litt på hvordan jeg bør stille inn disse. Tenker da på for å få grei varme i rommet, samt spare strøm. Bør jeg ha samme temp. hele tiden, eller f.eks. slå ned varmen om kvelden/natten/midt på dagen? Er mest på rommet mellom 12 og 20, mellom ca. 22 og 07 sover jeg, og er som regel borte fra rommet mellom 07 - mellom 12 og 17. Hva er normaltemp. på oppholdsrom?
Berentsens Skrevet 22. september 2010 #2 Skrevet 22. september 2010 Jeg vil anbefale deg å ha det varmere på badet enn ellers i leiligheten. En temperatur på rundt 20 grader er passelig i oppholdsrom. Når man har lys på, vil det føre til mer varme. Om du synes det er for kaldt, så kan du øke varmen litt. Ha varmen på et minimum der du ikke oppholder deg så mye.
Belima Skrevet 22. september 2010 #3 Skrevet 22. september 2010 Husk på at hvis du skrur ned varmen i betongrom, så tar det lang tid før det blir varmt igjen. Alternativet er å ha de på 15 gr og heller bruke en oljeovn som du setter på når du er hjemme. Varmekabler bruker mye strøm.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå