Gjest kanin Skrevet 22. september 2010 #1 Skrevet 22. september 2010 Hva er konsekvenser som kan skje visst du blir tatt i å ha sex ute i byen? Jeg forutsetter at det er sex med din egen kjæreste. (Og at begge ville det.) Er det ulovlig? Kan man få noen straff? Hva er i tilfelle konsekvensen? (Hilsen en som ikke alltid kommer hjem innafor døren... )
AnonymBruker Skrevet 22. september 2010 #2 Skrevet 22. september 2010 Tror ikke de er så strenge på det egentlig, men man kan jo få tilsnakk av politiet muligens bot men det er vel heller sjeldent. Hvis det er sånn rett oppi fleisen på folk på lyse dagen tror jeg de ser verre på det enn hvis det er på kvelden i en park eller i et smug eller noe sånt.
Gjest ts kanin Skrevet 22. september 2010 #3 Skrevet 22. september 2010 Hvis det er sånn rett oppi fleisen på folk på lyse dagen tror jeg de ser verre på det enn hvis det er på kvelden i en park eller i et smug eller noe sånt. Og visst det er på dagtid i et smug som ingen egentlig kan se det? Går det på noe rulleblad? Kan man bli arrestert av sånt?
Gjest Airi Chikako Skrevet 22. september 2010 #4 Skrevet 22. september 2010 Det har vært en voldsom oppsving i dette, og politiet vurderer å gi strengere straffer fordi de får så hyppige klager nå. Sex i friluft er faktisk ikke lov, da det er ubehagelig å være vitne til. Man kan bøtlegges opp til 6000 kr i Norge, så jeg anbefaler å være sikker på at stedet er forlatt.
Gjest ts kanin Skrevet 22. september 2010 #5 Skrevet 22. september 2010 Grunnen til at jeg spør er at jeg har oppdaget at det her muligens er en fetish for meg. Sex blir aldri bedre enn det for meg når det skjer fort og gæli ute med henne opp til en bortgjemt vegg, og begge vil det, men vi ikke må bli oppdaget... Men så sier damen at det er sikkert straffbart... Så jeg må vite litt om konsekvensen for å si det sånn. For å vite om det er verdt det. ...
Gjest ts kanin Skrevet 22. september 2010 #6 Skrevet 22. september 2010 Det har vært en voldsom oppsving i dette, og politiet vurderer å gi strengere straffer fordi de får så hyppige klager nå. Sex i friluft er faktisk ikke lov, da det er ubehagelig å være vitne til. Man kan bøtlegges opp til 6000 kr i Norge, så jeg anbefaler å være sikker på at stedet er forlatt. 6000; ! Oki... Takker for opplysning som kom da jeg skrev på det forrige innlegget
Gjest ts kanin Skrevet 22. september 2010 #7 Skrevet 22. september 2010 Går det på rullebladet...? (Merker visst at jeg er villig til å betale det men ikke visst det skal føres opp noe sted ... )
Fuckman1983 Skrevet 22. september 2010 #8 Skrevet 22. september 2010 Hvem er det som gidder å ringe politiet for noe slikt??? Hadde jeg sett noen som hadde seg i skogen hadde jeg øyeblikkelig drar ut pikken og runket mens jeg spionerte på dem. Etter hvert hadde jeg sneket meg nærmere og spurt gutten om det var greit om jeg sprutet i munnen hennes mens han tok henne bakfra...
Gjest Gjest Skrevet 22. september 2010 #9 Skrevet 22. september 2010 Hvem er det som gidder å ringe politiet for noe slikt??? Hadde jeg sett noen som hadde seg i skogen hadde jeg øyeblikkelig drar ut pikken og runket mens jeg spionerte på dem. Etter hvert hadde jeg sneket meg nærmere og spurt gutten om det var greit om jeg sprutet i munnen hennes mens han tok henne bakfra... Og fått enten en lusing eller en latter fra meg (kvinnen)
Mann-87 Skrevet 22. september 2010 #10 Skrevet 22. september 2010 Hvem er det som gidder å ringe politiet for noe slikt??? Hadde jeg sett noen som hadde seg i skogen hadde jeg øyeblikkelig drar ut pikken og runket mens jeg spionerte på dem. Etter hvert hadde jeg sneket meg nærmere og spurt gutten om det var greit om jeg sprutet i munnen hennes mens han tok henne bakfra... Jeg syns du skal prøve dette, så kan du sette deg ned å telle blåveiser etterpå.
Fuckman1983 Skrevet 22. september 2010 #11 Skrevet 22. september 2010 Jeg syns du skal prøve dette, så kan du sette deg ned å telle blåveiser etterpå. Jeg har faktisk gjort det. Vel, jeg fikk ikke sprute henne i ansiktet, men de sa bare nei. Jeg spurte jo høfflig, og jeg fikk jo lov til å se på mens jeg dro pikken. Det er jo en grunn til at folk har sex i det fri, og der jo at de tenner på at noen KAN se dem. Og jeg så dem, og vi koste oss alle tre. Jeg glemmer aldri blikket hun fikk da hun plutelig så meg med buksa rundt anklene og pikken i hånda, ah, those were the days
Mann-87 Skrevet 22. september 2010 #12 Skrevet 22. september 2010 Jeg hadde hvertfall jaget deg vekk derfra.
Gjest ts kanin Skrevet 22. september 2010 #13 Skrevet 22. september 2010 Jeg har faktisk gjort det. Vel, jeg fikk ikke sprute henne i ansiktet, men de sa bare nei. Jeg spurte jo høfflig, og jeg fikk jo lov til å se på mens jeg dro pikken. Det er jo en grunn til at folk har sex i det fri, og der jo at de tenner på at noen KAN se dem. Og jeg så dem, og vi koste oss alle tre. Jeg glemmer aldri blikket hun fikk da hun plutelig så meg med buksa rundt anklene og pikken i hånda, ah, those were the days Joda vel og bra for deg det. Men jeg vil ikke bli sett. Det er ikke det jeg tenner på. Jeg vil bli ferdig før noen kommer. Og det jeg lurte på nå er: kommer det på rullebladet visst det plutselig står en vekter eller onkel politi bak deg og ser forbanna ut?
Gjest Gjest Skrevet 22. september 2010 #14 Skrevet 22. september 2010 Sex på offentlig sted rammes av straffeloven § 201. Strafferammen er så høy (ett år) at politiet kan pågripe deg. Det skal nok likevel mye til for at man blir pågrepet for dette. Helst blir du nok bare bortvist der og da, og muligens også anmeldt av politiet i ettertid. Som noen har sagt over, er den alminnelige reaksjonen et forelegg/en bot. Alle vedtatte forelegg blir registrert i bøteregisteret. Får du en bot som du vedtar, blir dette altså registrert der. Vedtar du ikke boten, vil saken bli fremmet for domstolene. Hvis jeg husker riktig blir bøter slettet i bøteregisteret etter 5 år. Dommer blir aldri slettet fra strafferegisteret. Jeg antar at det er dette du mener med "rullebladet". Hvorvidt en bot/dom for overtredelse av straffeloven § 201 kommer på en politiattest, kommer helt an på hva slags attest som skal skrives (og hva formålet med attesten er). Mulig den kommer med ved såkalt utvidet politiattest som bl.a. visse grupper helsepersonell må ha, men detaljene her har jeg ikke helt oversikt over. Håper det var litt til hjelp! (Hilsen en politijurist i Oslo som mer enn en gang har skrevet forelegg for uanstendig adferd på offentlig sted...)
Gjest ts kanin Skrevet 23. september 2010 #15 Skrevet 23. september 2010 Sex på offentlig sted rammes av straffeloven § 201. Strafferammen er så høy (ett år) at politiet kan pågripe deg. Det skal nok likevel mye til for at man blir pågrepet for dette. Helst blir du nok bare bortvist der og da, og muligens også anmeldt av politiet i ettertid. Som noen har sagt over, er den alminnelige reaksjonen et forelegg/en bot. Alle vedtatte forelegg blir registrert i bøteregisteret. Får du en bot som du vedtar, blir dette altså registrert der. Vedtar du ikke boten, vil saken bli fremmet for domstolene. Hvis jeg husker riktig blir bøter slettet i bøteregisteret etter 5 år. Dommer blir aldri slettet fra strafferegisteret. Jeg antar at det er dette du mener med "rullebladet". Hvorvidt en bot/dom for overtredelse av straffeloven § 201 kommer på en politiattest, kommer helt an på hva slags attest som skal skrives (og hva formålet med attesten er). Mulig den kommer med ved såkalt utvidet politiattest som bl.a. visse grupper helsepersonell må ha, men detaljene her har jeg ikke helt oversikt over. Håper det var litt til hjelp! (Hilsen en politijurist i Oslo som mer enn en gang har skrevet forelegg for uanstendig adferd på offentlig sted...) Tusen takk for veldig bra svar Kommer til å tenke meg litt mer om nå merker jeg...
Fuckman1983 Skrevet 23. september 2010 #16 Skrevet 23. september 2010 Sex på offentlig sted rammes av straffeloven § 201. Strafferammen er så høy (ett år) at politiet kan pågripe deg. Det skal nok likevel mye til for at man blir pågrepet for dette. Helst blir du nok bare bortvist der og da, og muligens også anmeldt av politiet i ettertid. Som noen har sagt over, er den alminnelige reaksjonen et forelegg/en bot. Alle vedtatte forelegg blir registrert i bøteregisteret. Får du en bot som du vedtar, blir dette altså registrert der. Vedtar du ikke boten, vil saken bli fremmet for domstolene. Hvis jeg husker riktig blir bøter slettet i bøteregisteret etter 5 år. Dommer blir aldri slettet fra strafferegisteret. Jeg antar at det er dette du mener med "rullebladet". Hvorvidt en bot/dom for overtredelse av straffeloven § 201 kommer på en politiattest, kommer helt an på hva slags attest som skal skrives (og hva formålet med attesten er). Mulig den kommer med ved såkalt utvidet politiattest som bl.a. visse grupper helsepersonell må ha, men detaljene her har jeg ikke helt oversikt over. Håper det var litt til hjelp! (Hilsen en politijurist i Oslo som mer enn en gang har skrevet forelegg for uanstendig adferd på offentlig sted...) Ja, men det er forskjell på offentlig og friluft. Er man i skogen langt fra beboelse blir det noe annet. Tror jeg da
Gjest ts kanin Skrevet 23. september 2010 #17 Skrevet 23. september 2010 Ja, men det er forskjell på offentlig og friluft. Er man i skogen langt fra beboelse blir det noe annet. Tror jeg da Tror det er kortere å gå hjem enn å gå til skogen langt fra beboelse...
Gjest Gjest Skrevet 23. september 2010 #18 Skrevet 23. september 2010 Ad innlegg # 14 1. "Foreldelsesfristen" for bøter på vanlig politiattest er ordinært 2 år og ikke 5 år (5 år for betinget dom) 2. Overtredelse av straffeloven § 201 kommer med på utvidet attest for f. eks. studenter som skal arbeide med pasienter, barn el.l. og kan stenge for opptak på høyskole eller universitet for slike studier. Hvis det bøtlegges som ordensforstyrrelse, blir saken annerledes. Enig i at en i praksis ser tid og sted litt an. Det tross alt forskjell på en slik aktivitet på Karl Johan en lørdagskveld hvor alle kan se en og et torg i en småby midt på natta når alle andre sover :-) (Tidligere politijurist)
Gjest ts kanin Skrevet 23. september 2010 #19 Skrevet 23. september 2010 Ad innlegg # 14 1. "Foreldelsesfristen" for bøter på vanlig politiattest er ordinært 2 år og ikke 5 år (5 år for betinget dom) 2. Overtredelse av straffeloven § 201 kommer med på utvidet attest for f. eks. studenter som skal arbeide med pasienter, barn el.l. og kan stenge for opptak på høyskole eller universitet for slike studier. Hvis det bøtlegges som ordensforstyrrelse, blir saken annerledes. Enig i at en i praksis ser tid og sted litt an. Det tross alt forskjell på en slik aktivitet på Karl Johan en lørdagskveld hvor alle kan se en og et torg i en småby midt på natta når alle andre sover :-) (Tidligere politijurist) Hva har du gjort forskjellig når det er ordensforstyrrelse i stedet for overtredelse av straffeloven da? Jeg snakker ikke om Karl Johan eller et torg midt på natta. Jeg snakker om inne i de små bak-gatene et stykke fra der mange folk går- og bak en vegg og en busk...Det er av den typen jeg snakker. Pluss at vi prøver å være nokså stille og ikke bruke lang tid. (Men hun pleier å bli finsete og si små oppmuntrende ting..) Uansett så har jeg sakt til damen min at hun hadde rett og at det er straffbart- så det blir mindre sannsynlig at det skjer igjen så lett. Fint å bli litt opplyst
Gjest PERSONALSJEF Skrevet 24. september 2010 #20 Skrevet 24. september 2010 ANSETTER DEG ! En sånn/ei sånn som har blitt bøtelagt for sex på offentlig sted, vil jeg gjerne ansette. Folk som ikke har Facebook, eller noe på GOOGLE, og ikke oppført i telefonkatalogen blir jeg mistenksom på. Heller da et vanlig menneske med vanlig omgang med andre folk. Litt bøter. Litt fyllebilder osv.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå