Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huff..jeg kjenner jeg ikke liker at kjæresten fortsatt er venn med eksen på FB. Det var et forhold på 6-7 mnd og han sier der er null kontakt nå. Er det veldig unormalt av meg å spørre om han kan slette henne?

Er det normal sjalusi eller sykelig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns ikke du har noe med hvem han er venn med på Facebook. Det er viktig at du aksepterer hans fortid, og lever med den. Det at han sletter eksen fra facebook, vil ikke utelukke at de aldri kommer til å snakke sammen igjen? Det er bare idiotisk å bruke tid på noe så meningsløst som facebook....

Skrevet

Om det er en dame i nærmiljøet (kanskje på et lite sted der alle kjenner alle), en i vennkretsen eller litt lenger ute i omgangskretsen, eller en han har vært veldig god venninne med før eller etter forholdet, så er det vel kanskje normalt at han har henne som venn, og kanskje litt "rart" om han sletter henne.

Er det en som han ikke kjente noe særlig før de var sammen, og som heller ikke er en del av omgangskretsen eller nærmiljøet, så kan du kanskje be han om det. Men jeg tror ikke jeg hadde brydd meg å synke dertil, egentlig. Ønsker de å ha kontakt, så klarer de det uansett, i vår teknologiske verden. Men om det plager deg veldig, så kan du jo hinte noe slikt som at "hvorfor har du henne på vennelisten fortsatt, dere har vel ikke noe med hverandre å gjøre nå lenger, så hva er vitsen med å dele statusoppdateringer, bilder osv. da?" og så se om han tar hintet..

Gjest fireflies
Skrevet

det er normalt å være sjalu, men ikke ubegrunnet, slik det ser ut til at du er.

Skrevet

Ditt innlegg ender nok i at du får lite eller ingen støtte på området. Jeg vil derfor gjerne legge inn noen ord for deg. Jeg er av den oppfatning at man rett og slett skal ta hensyn til sin partner. Av den grunn er jeg svært moderat med fb. Jeg har ingen ex der. Jeg slipper "ikke inn" gud og hvermann og er heller ikke opptatt av hvor mange venner jeg har der. Jeg legger ikke ut detaljer, bilder eller annet uten å kontrollere at svært få og nære venner ser dem. Alt dette av hensyn til min mann. OM han hadde vært "løssluppen" og ikke tatt hensyn til meg så hadde jeg sagt ifra. Det er da ingen problem å være litt ekstra hensynsfull mot den man elsker? Det har ikke med sjalusi å gjøre, det har med å trygge din partner. Vil det være et så stort nederlag og ikke ha exer på fb så har man et problem mener jeg.

Skulle min manns exkone sitte og følge med på våre ferier, bilder etc (OM han hadde lagt det ut da..)?

Nei, vet du hva. Det ville føles ugreit for meg.

Fortell han hva du tenker, si at du føler det vanskelig å ta det opp, og bli enige om kjøreregler for fb.

Vi har snakket mye om det her hjemme tidvis. Vi er i tenkeboksen om å melde oss ut. Det har blitt litt for mye "se og hør" for oss.

Lykke til:)

Skrevet

Jeg er av den oppfatning at man rett og slett skal ta hensyn til sin partner.

Og det gjelder skal ikke bare for den ene som er i forhold. Begge må ta hensyn til hverandre...

Han har eksen som venn på Facebook fordi det er naturlig for han. Skal han slette henne fordi den nye dama vil det, eller bør den nye dama jobbe litt med seg selv?

Jeg stemmer for det siste...

Skrevet

Hvor lenge siden er det de var sammen da? Siden du reagerer sånn på det mener jeg..

Skrevet

Vil vel ikke si sykelig sjalu, men jeg vil ikke kalle det normalt heller.

Både jeg og samboer har ekser på vennelistene våre. Vi snakker med dem også.

Skrevet

Facebook, tar mer og mer over livet våres virker det som...Hvis man absolutt skal ha exen som sin venn på facebook så er det nok veldigt viktigt at man er trygg på hverandre, men jeg har heller aldri skjønt hvorfør det er sååå viktigt at ha kontakt med en ex når man er i et nytt forhold...men det er opp til var og en da, selv har jeg ikke noe behov før det og hade nok ikke likt hvis min kjæreste sitter å skriver/chatter med sin ex på facebook...men det er min åsikt.

Skrevet

Ta hensyn til partner skal man - men ikke gjøre alt man blir bedt om!

Man er da et eget individid, de har jo ikke kontakt engang! Stol nå på han TS, prøv å jobbe med sjalusien din!

Skrevet

Hvis hun er vampyr må du snakke med en prest eller noen.

Synes du skal slappe av og hente litt trygghet hos deg selv. Det er en hard vei å gå, men du må ta deg tid til å kjenne på følelsene dine, betrakte følelsene litt fra utsiden etterhvert og analysere dine tanker. Jeg er ikke verdens beste rådgiver, men du må tenke litt gjennom det du føler og hvorfor og når det startet, hvis det ikke alltid har vært slik. Mange oppdager at det stammer fra barndommen, men ble overført til voksenlivet i en annen form, følelse av utrygghet og behov for stadig bekreftelse.

Vet ikke jeg, det er noe alle må tenke litt over. Men for meg hjalp det å se litt på barndommen, oppveksten og miljøet, tenåren, ungdomslivet osv.

Skrevet

"Ta hensyn til meg! Jeg vil ikke at du skal ut med gutta så ofte, jeg vil ikke at du skal ha kontakt med eksen, jeg vil ikke at du skal bli kjent med nye jenter, jeg vil ikke at du skal ha kontakt med gamle venninner. JEG jeg jeg vil IKKE ikke ikke" = FAIL.

Hensyn må gå begge veier. Jenter må ta hensyn til at typen vil henge med kompiser, være venner med eksen, utvide vennekretsen og ta vare på gamle venner.

Istedet for å vise sjalusi og kontrollbehov bør du la han få frihet og være en herlig kjæreste for han så han øsnker å bli hos deg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...