enits82 Skrevet 21. september 2010 #1 Skrevet 21. september 2010 Har planer om å pusse opp soverommet mitt.. Planen er en fond vegg med mørk lilla og lyse grå vegger ellers. Det store spm er, skal jeg velge sammme grå farge på dørkarmer og vindu, bare i en høyere glans grad? Eller går jeg for samme hvitfarge som jeg har ellers i leiligheten på dører og karmer? Der har jeg valgt skummring med høyglans, samme som veggene bare att de er matte.. Men vill de bli rart med samme grå farge på karmer på soverommet, når fargen blir ganske mye mørkere? Noen med erfaring eller gode råd?
Lulilelu Skrevet 21. september 2010 #2 Skrevet 21. september 2010 Den fargen som så og si alle har på lister er jo eggehvit (0502-Y)så noe annet enn det blir veldig feil for meg. Lister skal ramme inn vegger, dører og vinduer, ikke gå i ett med veggene. Skal listene være mørkere enn veggen bør de være mye mørker og ikke samme farge, eller tre-farge slik at de fortsatt rammer inn. Grunnen til at alle bruker eggehvit er fordi det ikke et hvit-hvit men litt dypere farge, og fordi alt som blir produsert av fabrikk av ferdigmalte lister og dører osv er i denne fargen. Dører og listene rundt bør ha samme farge.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå