Gå til innhold

"Tramp stamp"

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ikke ta tatovering på korsryggen! Ikke fordi det kan oppstå komplikasjoner i forbindelse med føding, men fordi det har et "fjortis-slut"-stempel over seg. Det blir kalt tramp stamp blant alle som har litt peiling på tattoo. Selvfølgelig kommer det litt an på hva man har, men dette er generelt ikke et anbefalt sted å ta tatovering :) Når du skal ta noe permanent på kroppen vil jeg heller anbefale lenger opp på ryggen. Evt nakke, underarm/håndledd. Kommer også an på hvor synlig du vil at den skal være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Consensio

Det er det dummeste jeg har hørt.

Er selv i tattoo miljøet og vi har ingen "tramp stamp" ord for slikt. Vi respekterer derimot at alle har forskjellige meninger og interesser og at folk vil ha en tattovering som DE vil ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det dummeste jeg har hørt.

Er selv i tattoo miljøet og vi har ingen "tramp stamp" ord for slikt. Vi respekterer derimot at alle har forskjellige meninger og interesser og at folk vil ha en tattovering som DE vil ha.

Vel, jeg er også i et miljø der det finnes både mange tattovører og en hel haug med folk med tatoveringer -og trampstamp er da et rimelig kjent "fenomen" og utrykk!

Typisk "Tramp stamp":

http://www.skullfucking.net/images/car_wash_tramp_stamp.jpg

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/fc/Lower_back_tattoo.jpg

http://www.imethods.com/images/lower-back-tattoo-3.jpg

http://static.thehollywoodgossip.com/images/gallery/jennifer-mcdaniel-tramp-stamp.jpg

Noe helt annet:

http://www.keralapals.com/wp-content/uploads/2009/12/back-tattoo-ideas-05.jpg

http://www.todaytattoos.com/images/feminine-back-tattoo.jpg

http://farm3.static.flickr.com/2287/2464379352_be1e962a25.jpg

http://nowthatsatattoo.com/wordpress/wp-content/uploads/2009/10/Back-Tattoo-250x300.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt en såkalt "tramp-stamp" i snart 10 år , og nå er første gangen jeg hører den benevnelsen...

Jaja , da er det vel det jeg er da :P

Hadde ikke valgt denne tattisen idag,men jeg angrer heller ikke,synes den er så fin atte :)

Hver sin smak , ikke gå etter hva andre måtte mene , gjør det du har lyst til , det er jo tross alt din kropp og ditt liv.

Lykke til m tattis :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt en såkalt "tramp-stamp" i snart 10 år , og nå er første gangen jeg hører den benevnelsen...

Jaja , da er det vel det jeg er da :P

En "tramp-stamp" tattis betyr jo ikke automatisk at man er løs på tråden -men det ble veldig vanlig i den perioden alle skulle ha bukser med veldig lavt liv og ditto korte topper. Dermed også populært blant jenter som likte å være litt "lettkledd"/vise mye hud offentlig, og mange av disse var vel litt løsere i kantene når det gjaldt oppførsel også (ikke nødvendigvis bare sex/"fucking around").

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men Colargol? Eneste forskjellen på "tramp stamps" og de andre var jo at de andre var lengre! De begynte jo ofte på samme stedet/sluttet og var ikke nødvendigvis noe finere ... Så det eneste som gjør at det er en "tramp stamp" er at den er på korsryggen? Det er for teit at man ikke kan få lov til å ta en tattovering på korsryggen om man vil det, uten at folk skal si man har en "tramp stamp". :roll:

Jeg har ingen tattoveringer, så det er ikke det at jeg føler meg truffet. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tramp stamp-benevnelsen har sitt utspring i en tid da det ble sett på som rimelig slutty å VISE FRAM den nederste delen av korsryggen, altså forholdsvis tidlig 70-tallet. Benevnelsen har av en eller annen grunn holdt seg gjennom flere perioder hvor også "snille piker" har gått med lave bukser og korte topper. I 90-tallsbølgen ble det vel veldig vanlig med noe tribal-aktig, liksom-kanji eller blomster, sånn at tatoveringene der ble ganske kjedelige og en lett målskive for hån og spott, og da hadde man et levende nedsettende uttrykk man kunne slenge rundt seg med.

Personlig synes jeg nederst på korsryggen er et veldig egnet lerret for tatovering, uten at jeg har en der selv. Jeg synes imidlertid at det er sjelden jeg ser en spesielt kul tatovering der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes "tramp-stamp" tattoveringer nede på korsryggen er blodharry! Husker for flere år siden da de var veldig populærere og jeg hadde så lyst på en. Takk gud for at jeg ikke gjorde det. Det er jeg glad for. Smak og behag men jeg synes "tramp-stamp" tattoveringer er ekstremt harry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tramp stamp tattovering ja:P Tror det kommer fra USA, hvor alt er litt mer "ekstremt". Og der har det ofte vært "løse" white trash jenter som tar tattovering akkurat på det stedet.

Hvis noen vil ha tattovering der, så kjør på. Jeg har personlig ingenting imot det eller ser på det som horete. BTW, jeg hater ordet horete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer ikke å la meg fornærme av et uttrykk noen bruker utelukkende på grunn av plassering, ingen grunn til å ta det personlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Synes det er ganske stygt med den typen tattovering som blir nevnt her - men herregud, jeg går ikke rundt og lager stygge navn og peker og ler og roper "stygg!!" når noen med slik tattovering går forbi. Det er oppførsel som ikke hører hjemme på barneskolen en gang.

Skjerp dere, folkens! Det er lov å synes ting er stygge/ukule - men hva er poenget med å være slem mot andre som følge av noe slikt?

Sånn personlig så synes jeg tattovering på overarmen, type som denne: http://www.todaytattoos.com/images/arm-girly-tattoo.jpg ikke er noe særlig heller. Jeg synes nesten alle tattoveringer på akkurat den delen av kroppen ser ut som sånne tattoveringer man fikk inni tyggis som festa seg med vann på kroppen. Men jeg går ikke rundt og irriterer meg over at folk har det, og kommer ikke til å finne på et stygt kallenavn på det heller ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke ta tatovering på korsryggen! Ikke fordi det kan oppstå komplikasjoner i forbindelse med føding, men fordi det har et "fjortis-slut"-stempel over seg. Det blir kalt tramp stamp blant alle som har litt peiling på tattoo. Selvfølgelig kommer det litt an på hva man har, men dette er generelt ikke et anbefalt sted å ta tatovering :) Når du skal ta noe permanent på kroppen vil jeg heller anbefale lenger opp på ryggen. Evt nakke, underarm/håndledd. Kommer også an på hvor synlig du vil at den skal være.

Eineste grunnen til at eg ikkje har tatovering i korsryggen er pga at det ikkje er sikkert eg ville fått epidural under fødsel seinere (men no har det visst komt ein ny type blekk eller noe sånt som gjør at det går greit likevel, hurra!). "Tramp stamp", haha, morsomt.. Er det no ein ting eg driter i så er det hva andre meiner, syns eller trur om meg basert på ein såpass tåpelig ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men Colargol? Eneste forskjellen på "tramp stamps" og de andre var jo at de andre var lengre! De begynte jo ofte på samme stedet/sluttet og var ikke nødvendigvis noe finere ... Så det eneste som gjør at det er en "tramp stamp" er at den er på korsryggen? Det er for teit at man ikke kan få lov til å ta en tattovering på korsryggen om man vil det, uten at folk skal si man har en "tramp stamp". :roll:

Jeg har ingen tattoveringer, så det er ikke det at jeg føler meg truffet. ;)

Altså -det jo ingen som sier at noe ikke er lov, -så vidt jeg vet sa har da alle bestemmelsesrett over sin egen kropp!

Det er en smakssak -og de linken jeg dro frem var resultatet av et raskt googlesøk "to prove a point" -ikke tatoveringer jeg personlig har funnet frem fordi de var så fine.

Men helt riktig, kjennetegnene på et "Tramp stamp" er en tatovering som ligger midt på helt nede ved buksekanten i korsryggen, ofte en tribal, "hippie-sol" eller delfiner/kinesiske tegn/tegnede roser/andre "søte" ting. Ofte har ikke disse tatoveringene noen "underliggende betydning" for eieren (men selvsagt for noen), og de er også ofte enkle å lage/tar kort tid å lage. Disse tatoveringene har sjelden noe høystatus hos tatovørene -det er bare noe man tjener penger på, men de gir ikke noen kunstneriske utfordringer. Eierene av tatoveringene har hatt en tendens til å tilhøre visse miljøer -tribals er også et fenomen blant mange menn, spesielt "bole-gutta" og menn som liker diskotek/fake-champagnelivet, og som gjerne har en dame på armen med et tilhørende "Tramp stamp".

Både Karmosina og forsåvidt Serena ga gode svar på opphavet til dette tatoveringsfenomenet synes jeg.

Fordomsfullt kan det jo kalles, og beskrivelsene mine er heller ikke akkurat noe svar fra et leksikon -men personlig så bryr meg virkelig ikke hvor folk har tatoveringene sine og hva de har. Jeg vet bare at jeg personlig ikke liker dem -og jeg vet hva jeg forbinder dem med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal alt som er hot skitnes til, merkes og fordømmes?

Så de mindre hotte skal føle seg penere og mer verdt?

Jeg vet ikke, men folk med den slags fordommer er ikke verdt mye selv. De ødelegger og sprer sine ekle ord, sikkert for å føle seg bedre selv. Fysj.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Folk må da få gjøre som de vil.

Men jeg skjønner godt hva Colargol sier. Grunnen til at tramp stamp oppsto til å begynne med var antagelig en bølge av tenåringsjenter som tar tattoo for å vise å vise frem kroppen (derav rumpe-gevir) og ikke for tatoveringens skyld ;) Det er min teori.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det verste jeg ser er korsrygg-tattiser samt de der keltiske båndene rundt overarmen. Fy f..., så jævlig harry. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg syns tatoveringer er harry uansett hvor på kroppen de sitter. Griseharry, faktisk.

Vi som ikke har tatovering er jo mye mer spesielle, etter som det har tatt helt av med dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...