AnonymBruker Skrevet 21. september 2010 #1 Skrevet 21. september 2010 Ja, overskriften sier vel det meste. Jeg har begynt å spise veldig sunt, men jeg trenger tips til de beste og sunneste brødene i butikk! =) Takk!
Rødtoppen86 Skrevet 21. september 2010 #2 Skrevet 21. september 2010 Jeg synes Ingers rugbrød er kjempegodt, og sunt er det også. Du får se bakpå brødposen hva de forskjellige brødene inneholder. Jo mere frø, korn, grovt mel jo bedre Ikke la det lure av fargen på brødet. Ingrediensene er listet opp i rekkefølge, altså det det er mest av står først, så hvis det for eksempel står hvetemel, sirup, solsikkefrø+++ så er det mest hvetemel og sirup i brødet. Du burde se etter brød som har mye proteiner, ihvertfall over 10gr per 100gr.
Sneglesnurr Skrevet 22. september 2010 #3 Skrevet 22. september 2010 Selv er jeg veldig glad i Bakers Havrebrød og Byggbrød. Hvor sunne brødene er kan vel diskuteres i det uendelige, men det viktigste for meg er at de er grove, inneholder fiber og gjør meg mett. Dessuten er de veldig saftige, holder seg lenge og smaker godt
Alaïne Skrevet 22. september 2010 #4 Skrevet 22. september 2010 Vita brødet synes jeg er kjempegodt. Har sånn fargerik grønn papirpose. 4/4 på grovhetsskalaen og.
Gjest BabyBlue Skrevet 22. september 2010 #5 Skrevet 22. september 2010 Bak knekkebrød istedenfor! Billig og mettende : ) Mamma lager alltid knekkebrød som er kjempelette å lage, og som smaker utrolig godt... Men om du foretrekker brød er vita sitt godt, ja : D
AnonymBruker Skrevet 22. september 2010 #6 Skrevet 22. september 2010 Bak knekkebrød istedenfor! Billig og mettende : ) Mamma lager alltid knekkebrød som er kjempelette å lage, og som smaker utrolig godt... Men om du foretrekker brød er vita sitt godt, ja : D Takk for tipset! Da skal jeg leite meg frem til noen gode oppskrifter;) Hvis ikke du vil dele deres her da?
Gjest BabyBlue Skrevet 22. september 2010 #7 Skrevet 22. september 2010 Jeg skulle gjerne ha delt min oppskrift med deg, men er på skolen akkurat nå (friminutt). Men kan sikkert legge den inn når jeg kommer hjem : p Om jeg husker det, da
*Numi* Skrevet 22. september 2010 #8 Skrevet 22. september 2010 Selv er jeg veldig glad i Bakers Havrebrød og Byggbrød. Hvor sunne brødene er kan vel diskuteres i det uendelige, men det viktigste for meg er at de er grove, inneholder fiber og gjør meg mett. Dessuten er de veldig saftige, holder seg lenge og smaker godt Vi bruker også det havrebrødet, og jeg og sambo elsker det.
AnonymBruker Skrevet 22. september 2010 #9 Skrevet 22. september 2010 Rugbrød/pumpernickel er det sunneste!
Rødtoppen86 Skrevet 22. september 2010 #10 Skrevet 22. september 2010 Fedon sitt brød er meget sunt. Fant det på butikken idag, og der er proteininnholdet høyt og karbohydratnivået lavt Det er et brød med masse frø i som skal testet snart, så får vi se om det er godt.
Rights Skrevet 22. september 2010 #11 Skrevet 22. september 2010 Har sansen for Rema 1000 sitt "Matpakke brød". Er 3/4 på grovhetsskalaen, er billig & smaker godt.
AnonymBruker Skrevet 22. september 2010 #12 Skrevet 22. september 2010 Tusen takk for tips alle sammen
AnonymBruker Skrevet 23. september 2010 #13 Skrevet 23. september 2010 Ingen av brødene de selger i butikken kan defineres som sunne, siden det ikke er mulig å lage sunne brød og fortsatt ha fortjeneste med de prisene man har på butikkbrød. Hvis du er opptatt av helse bør du lære deg å bake dine egne brød. Det virker kanskje litt tungvint, men med en gang du har lært deg en fast oppskrift er det veldig enkelt og greit.
catwar Skrevet 23. september 2010 #14 Skrevet 23. september 2010 Bakers Havre og Norsk Fjellbrød. Utrulig gode brød, samtidig som det er fullkorn
SnikkSnakk Skrevet 4. oktober 2010 #15 Skrevet 4. oktober 2010 Se bak eller foran på brødposen. Der står det en skala som viser hvor grovt og sunt brødet er! Det er ikke nødvendigvis det brødet med flest korn i som er sunnest. F.eks har firkorn kun halv sirkel, noe som tilsvarer et keipbrød, og det er ikke særlig bra. Du vil ha brød som har 3/4 eller helst 4/4 på skalaen. Dessuten kan du se etter det berømte nøkkelhullet Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå