Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det var noen som presterte å si til meg :Jeg er nå ferdig med å selvrealiserer meg, jeg! denne personen har små barn og er gift og er godt etablert.

Det er ikke jeg, men jeg vil gjerne leve for det. Tror det er dumt av meg å sitte inne hver kveld, for da blir man bare helt isolert.

Jeg gjør på ting og hobbyer som jeg liker, siden jeg har tid til dette. Skal jeg ha dårlig samvittighet for dette da?

Ble skikkelig lei meg, jeg ...

Videoannonse
Annonse
Gjest Applecore
Skrevet

Man blir da aldri ferdig med å selvrealisere seg!

De som slutter med det bare fordi de har etablert seg ender opp med utrolig kjedelige liv, og kanskje midtlivskriser.

Ikke ha dårlig samvittighet; kos deg! :)

Skrevet

Dette må du ikke bry deg om.Det er enkelte som sier slike ting fordi de innerst inn er litt småsjalu,fordi du kan gjøre som du vil,mens de er "spikret".

Skrevet

jeg skjoenner ikke...?

Du ble lei deg fordi en dame du kjenner som har barn og mann er ferdig med aa drive paa med hobbier..?

Skrevet

jeg skjoenner ikke...?

Du ble lei deg fordi en dame du kjenner som har barn og mann er ferdig med aa drive paa med hobbier..?

:)

Jeg holder på med en del fritidsakt. og hobbyer, og hun spurte meg angående dette hvorpå hun svarer at hun er ferdig med å selvrealiserer - sagt på en sur måte slik at jeg fikk en dårlig følelse inni meg.

Hun vet jo ikke hvor heldig hun er da, som har mann og barn og hus og bil :) Masse vil ha mer!

Gjest MikeWaters
Skrevet

Man blir da aldri ferdig med å selvrealisere seg!

Spot on, stillstand tar knekken på de fleste.

Skrevet

Jeg er gift, har tre barn som er opptatt med fotball håndball, gitarundervisning, ungdomsklubb etc.

Min mann jobber mye. Jeg jobber 100%. Vi har enebolig.

En kveld i uken går jeg på dansekurs, og en kveld i uken bedriver jeg en kjær hobby i en klubb hvor jeg også har styreverv som stjeler litt tid (men det er lystbetont ;) )

Jeg skal realisere meg selv så lenge jeg lever, og ved å gjøre det er jeg bedre for min mann og våre barn. :yvonne:

Skrevet (endret)

Jeg holder på med en del fritidsakt. og hobbyer, og hun spurte meg angående dette hvorpå hun svarer at hun er ferdig med å selvrealiserer - sagt på en sur måte slik at jeg fikk en dårlig følelse inni meg.

Hun vet jo ikke hvor heldig hun er da, som har mann og barn og hus og bil :) Masse vil ha mer!

Kanskje hun sure dama hadde uka før mensen.

Kanskje hun er litt missunelig fordi du er yngre, blidere og vakrere enn henne med mye spennende aktiviteter.

Det er hennes problem, og det er hun som trenger ett spark i rævva, for å komme seg ut og realisere litt.

Du er ute og aktiv. Fortsett med det. Fortsett og ta ansvar for din fysiske og psykiske helse, din egenutvikling og ditt sosiale miljø/venner.

Hun sure dama hadde sikkert mest lyst til å bli med deg på noe moro, men manglet overskudd, eller følte seg låst i sin situasjon, og i slike situasjoner kommer det gjerne litt teite, veslevoksne utsagn av den typen.

Endret av I Grosny
Skrevet

Aaah...drit i hun.

Bare fordi hun ikke har tid til aa gjoere det hun vil, saa trenger hun ikke glefse etter deg.

Kos deg med det du har du. Mann og barn om du skulle oenske det, kommer naar det kommer.

Skrevet

Den dagen man føler at man er ferdig med å selvrealisere seg så kan man begynne å leve som en ulv i skogen..

Skrevet

Ferdig med å selvrealisere seg selv? Så nå er det stopp, sofaen neste og Hotell Cæsar til krampa tar en?

Livet er mer enn unger, hus og heim og tv på kvelden!

Og ikke minst; de som er aktive, stadig utfordrer seg selv, lærer noe nytt, har et aktivt nettverk osv osv har også en bedre alderdom med bedre helse! La nå bare surpompene sitte i sofen til demensen tar de..... ;-)

Skrevet

det heter MISUNNELIG. Ikke missunelig

og jeg er ikke norsk engang...

Skrevet

Den som føler seg ferdig utlært er ferdig - men ikke utlært

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...