AnonymBruker Skrevet 21. september 2010 #1 Del Skrevet 21. september 2010 Jeg vet ikke helt hva jeg skal skrive og hva jeg er ute etter, men vil vel bare lufte tankene litt ! Jeg orker ikke å bo hjemme lenger. Det er mange grunner til det å jeg kan ramse opp de viktigste - Vi er for mange. -Alltid en dårlig stemning rundt oss -Gjør ikke noe i sammen, aldri. Bor bare i samme hus, det er det. -Mamma og jeg er de eneste som gjør husarbeid -Krangling -Jeg trives best alene Vet at det ikke er noen store problemer, men jeg har det ikke så godt inni meg for tiden. Hatt perioder med mye triste stunder det siste året å det hjelper ikke å gå hjemme. Jeg har utrulig lyst til å flytte, men er så "heldig" å slite ekstremt med selvtilitten. Dette går på helsen løs synes jeg da dette styrer livet mitt. Kan ikke gå ut som jeg vil, kommer aldri til å få jobb og jeg måtte slutte skolen etter en dag på vgs. Jeg forstår ikke hva jeg kan gjøre nå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2010 #2 Del Skrevet 21. september 2010 Jeg vet ikke helt hva jeg skal skrive og hva jeg er ute etter, men vil vel bare lufte tankene litt ! Jeg orker ikke å bo hjemme lenger. Det er mange grunner til det å jeg kan ramse opp de viktigste - Vi er for mange. -Alltid en dårlig stemning rundt oss -Gjør ikke noe i sammen, aldri. Bor bare i samme hus, det er det. -Mamma og jeg er de eneste som gjør husarbeid -Krangling -Jeg trives best alene Vet at det ikke er noen store problemer, men jeg har det ikke så godt inni meg for tiden. Hatt perioder med mye triste stunder det siste året å det hjelper ikke å gå hjemme. Jeg har utrulig lyst til å flytte, men er så "heldig" å slite ekstremt med selvtilitten. Dette går på helsen løs synes jeg da dette styrer livet mitt. Kan ikke gå ut som jeg vil, kommer aldri til å få jobb og jeg måtte slutte skolen etter en dag på vgs. Jeg forstår ikke hva jeg kan gjøre nå? Har du vært hos psykolog eller lignende? Høres ut som du kunne ha godt av det. Hvor gammel er du? Du har mange muligheter ennå, men du klarer ikke alt dette ansvaret alene. Hvis du tør kan du også prøve å snakke med moren din om problemet, det er jo ikke sikkert hun er klar over det en gang. Man kan også snakke med en søster, eller f.eks en tante selv om det virker kjempeskummelt på forhånd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest anna Skrevet 21. september 2010 #3 Del Skrevet 21. september 2010 Ta deg selv i nakken og bestemme deg for å ta ansvar for livet ditt. Harde realiteter, men det er de med bein i nesa som lykkes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dr_kos Skrevet 21. september 2010 #4 Del Skrevet 21. september 2010 Jeg vet ikke helt hva jeg skal skrive og hva jeg er ute etter, men vil vel bare lufte tankene litt ! Jeg orker ikke å bo hjemme lenger. Det er mange grunner til det å jeg kan ramse opp de viktigste - Vi er for mange.-Alltid en dårlig stemning rundt oss-Gjør ikke noe i sammen, aldri. Bor bare i samme hus, det er det.-Mamma og jeg er de eneste som gjør husarbeid -Krangling-Jeg trives best aleneVet at det ikke er noen store problemer, men jeg har det ikke så godt inni meg for tiden.Hatt perioder med mye triste stunder det siste året å det hjelper ikke å gå hjemme. Jeg har utrulig lyst til å flytte, men er så "heldig" å slite ekstremt med selvtilitten. Dette går på helsen løs synes jeg da dette styrer livet mitt. Kan ikke gå ut som jeg vil, kommer aldri til å få jobb og jeg måtte slutte skolen etter en dag på vgs. Jeg forstår ikke hva jeg kan gjøre nå? Du kan flytte. Problem solved! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2010 #5 Del Skrevet 21. september 2010 Nå spørs det hvor gammel du er? eller om du sliter med noe som gjør at du trenger støtte hjemmefra? De som har jobber, har penger og er klar for det - flytter. De som ikke er noen av disse delene - kan ha problem med dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2010 #6 Del Skrevet 21. september 2010 Ville tatt kontakt med fastlege og psykolog. De kan hjelpe deg videre, enten med å bygge opp nok selvtillit til å få jobb, eller at du midlertidig får hjelp av NAV, kommunen. Jeg var i samme situasjon og flyttet hjemmefra enda jeg ikke hadde rett på borteboerstipend. Fikk helsesøster, lege og saksbehandler i kommunen til å hjelpe meg med søknad, så jeg fikk borteboerstipend likevel + sosialhjelp i sommerferien. Deretter begynte jeg på attføring. Ps. Husk at du kan få hjelp av skolen til å få et eget opplegg hvis din psykiske helse er såpass dårlig at du ikke klarer normal skolegang. Hvor gammel er du? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå