Gjest Gjest Skrevet 21. september 2010 #1 Skrevet 21. september 2010 Jobben skal spleise på barselsgave til en kollega som akkurat fikk en sønn. Familien har en 2 år gml sønn fra før, så vi vet at de allerede har "alt" til den nyfødte (inklusive gutteklær). Hva i alle dager kan vi gi da? Vi er tilhengere av at gaven skal komme til nytte (altså at de faktisk får brukt den, og ikke bare får noe de allerede har nok av). Vi er veldig glade for tips!
Dubbedingsen Skrevet 21. september 2010 #2 Skrevet 21. september 2010 Det er alltid hyggelig å få nye klær nr 2 også, og kansje et nytt godt teppe som bare har vært hans? Tøyleker etc.
Gjest Mines Skrevet 21. september 2010 #3 Skrevet 21. september 2010 Hei Da jeg fikk nr 2, så fikk vi faktisk hudpleie produkter til meg!! Jeg har gjort en strålende jobb med graviditet og fødsel, og det var utrolig hyggelig at noen tenkte på meg . Som du skriver, de "har alt". En god dusjsepe/olje, gavekort på ansiktsbehandling (ja, det blir tid til det etterhvert). Jeg skjønner godt om dere vil gi barnet noe også (en liten ting), men om dere legger fokuset på den nybaktemoren blir dette populært!!
helenaa Skrevet 21. september 2010 #4 Skrevet 21. september 2010 Hei Da jeg fikk nr 2, så fikk vi faktisk hudpleie produkter til meg!! Jeg har gjort en strålende jobb med graviditet og fødsel, og det var utrolig hyggelig at noen tenkte på meg . Som du skriver, de "har alt". En god dusjsepe/olje, gavekort på ansiktsbehandling (ja, det blir tid til det etterhvert). Jeg skjønner godt om dere vil gi barnet noe også (en liten ting), men om dere legger fokuset på den nybaktemoren blir dette populært!! Kjedelig hvis det er faren som er kollegaen, da... :gjeiper: Hvis ikke sønn nr en er nøyaktig to år eldre, vil kanskje ikke klærne hans passe helt til årstiden. Jeg ville blitt veldig glad for noe godt ulltøy til vinteren (str. 62?) eller kanskje en fin blomsterbukett?
Hedda-78 Skrevet 21. september 2010 #5 Skrevet 21. september 2010 Badehåndkle, koseklut (kan jo ikke arves fra storebror!), minnebok/fotoalbum, noen kule smikker, navnelapper (sånne til å merke klær med), tepper får man jo aldri nok av, bitering, leker. Eller hva med en bok, f.eks. en sangbok eller eventyrbok. Ellers kan dere jo gi forbruksvarer som bleier, våtservietter, gulpekluter, smokker, tutekopp, flasker osv. Det blir fine gaver hvis dere får tak i f.eks. kopper, servise eller smokker med navn på. Ellers går det jo an å gi gavekort på en litt eksklusiv butikk. Fra mine kollegaer fikk vi gavekort på en butikk som selger dyre ullklær og håndlagde treleker. Eller hva med denne : http://www.haugenbok.no/resverk.cfm?st=free&q=nidus&p=1&r=1&cid=173881 Veldig behagelig musikk!
Gjest Spinell Skrevet 21. september 2010 #6 Skrevet 21. september 2010 Eller hva med en bok, f.eks. en sangbok eller eventyrbok. Skulle inn her for å foreslå det samme. Hos en tidligere arbeidsgiver var det fast takst at det ble gitt en bestemt eventyrbok til barn nr 1 og sangbok til barn nr 2. Deretter ble det nok litt mer tilfeldige bokgaver. Uansett hyggelige gaver å gi, og mottakerne så ut til å sette stor pris på bøkene.
Gjest Enny Skrevet 21. september 2010 #7 Skrevet 21. september 2010 Jeg skulle ønske at jeg fikk en liten filofax (som passer i vesken). Jeg glemmer jo alt for tiden! *Ammetåka*
barnehagetanten Skrevet 21. september 2010 #8 Skrevet 21. september 2010 Den gaven jeg satte aller størst pris på da jeg fikk nummer to var faktisk en amme bh. (Feil størrelse, men det gjorde ikke noe: tanken var der )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå