Gå til innhold

Ønsker tips til spesielle/unike guttenavn..

cmh

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Imre er ett nydelig navn, syntes også Elliot er veldig fint.

Imre ja! Beste så langt!

Og Sagaen om Isfolket-fantast som jeg er, så har jeg ikke tenkt på det??? *skjemmes*

Linnéa sitt navn plukket jeg ut fra en annen serie av Margit Sandemo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes sånne navnetråder som dette er litt upersonlig for barnets del. Når jeg velger navn vil jeg velge ut fra mine egne preferanser, ikke andres forslag. Og ta hensyn til personligheten til barnet.

Er ikke alle personligheter som passer til å hete Varg eller Storm eller slike navn.

Og hva skal du si når søte barnet spør hvorfor han heter Varg? "nei, eh, jeg kom ikke på noe, men ville ha noe spesielt.. så jeg spurte noen på et forum om de hadde noen skjeldne navn.."

Jaha.. :klø: Så man bør bare velge mellom navn man kjenner godt til fra før..? Man velger da ut fra egne preferanser selv om man hører navnet fra noen andre? Om det er et forum, en bekjent, en venn eller en navnebok. Og personligheten til barnet..? Når finner du det ut da? Personligheten er jo noe barnet utvikler i gjennom oppveksten sin. Og det er skjelden et navn ikke "passer" når det er det man kjenner personen som. Synes det er en litt tullete greie.. :roll:

Når barnet spør hvorfor han heter Varg, så kan man rett og slett svare at det var fordi vi syntes det var så fint. Jeg er ikke oppkalt etter noen, men det har faktisk aldri falt meg inn å spørre hvorfor jeg fikk akkurat det navnet. Jeg har da antatt at det var fordi de synes det var fint.. Skjønner virkelig ikke problemet her :klø:

Kjenner en liten gutt som heter Eiel.

Kjempevanskelig å finne guttenavn synes vi og! Og spesielt når det er så mange små gutter i omkretsen allerede. Så mange navn som er "tatt"..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaha.. :klø: Så man bør bare velge mellom navn man kjenner godt til fra før..? Man velger da ut fra egne preferanser selv om man hører navnet fra noen andre? Om det er et forum, en bekjent, en venn eller en navnebok. Og personligheten til barnet..? Når finner du det ut da? Personligheten er jo noe barnet utvikler i gjennom oppveksten sin. Og det er skjelden et navn ikke "passer" når det er det man kjenner personen som. Synes det er en litt tullete greie.. :roll:

Når barnet spør hvorfor han heter Varg, så kan man rett og slett svare at det var fordi vi syntes det var så fint. Jeg er ikke oppkalt etter noen, men det har faktisk aldri falt meg inn å spørre hvorfor jeg fikk akkurat det navnet. Jeg har da antatt at det var fordi de synes det var fint.. Skjønner virkelig ikke problemet her :klø:

Kjenner en liten gutt som heter Eiel.

Kjempevanskelig å finne guttenavn synes vi og! Og spesielt når det er så mange små gutter i omkretsen allerede. Så mange navn som er "tatt"..

Enig med deg jeg:) Men men.. Andre får ha sine meninger;) Gjerne i fred!

Eiel.. DET var spesielt og stilig det! Det er den typen navn man er ute etter å få høre forslag på.

Hadde f.eks Linus vært ett velbrukt navn her oppe, hadde det jo ikke vært noe vi hadde tenkt på. Men kjenner ikke til noen andre en Linus i svingen..:)

Vi har tenkt en del på Viljar da. Det fenger, det passer til Linnéa, kjenner ingen som heter det og det inneholder alle bokstavene i pappas navn:)

Men vi ønsker å bruke resten av tida enda til å se og høre rundt.

Ett navn kan jo være masse brukt i en kant av lande, men her vi bor er folk ganske tradisjonelle.. Simen, Daniel, Johannes ol...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Borge, Brage, Viljar, Vinjar, Emrik, Emre, Melker, Torkil, Kyrre, Tidius og Bernhard er spesielle navn, som ikke så mange heter.

Synes egentlig de fleste navn klinger med Linneà :)

Endret av TheaH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Borge, Brage, Viljar, Vinjar, Emrik, Emre, Melker, Torkil, Kyrre, Tidius og Bernhard er spesielle navn, som ikke så mange heter.

TAKKER!!!!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter suksessen med Varg Veum filmene?? Synes jeg hører det navnet ukentlig i hvert fall (mtp. filmene) ;)

Etter filmene saa joda, men fortsatt ikke ett veldig utbredt navn. Fint uansett =D

dere som liker/foreslår Varg som navn. Håper dere er klare over at ordet betyr "ulv"?

Joda, fullt klar over det. Men saa er det folk som heter Bjoern ogsaa..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si meg, er det et barn eller en enhjørning du skal gi navn til?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si meg, er det et barn eller en enhjørning du skal gi navn til?

Det er ikke jeg som skal gi barnet navn, jeg bare gir TS eksempler på spesielle navn, som ho ba om. Jeg har ikke sagt noe om at jeg liker noen av disse navnene eller ikke. :rolleyes:

Når det er sagt, så vet jeg faktisk om barn som heter flere av disse navnene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjenner en liten gutt som heter Angel. Han er oppkalt etter oldefaren sin, så det er et gammelt navn også men lite brukt :) Uttales forresten "rett fram", ikke på Engelsk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lodin - tar litt tid å venne seg til, men kjenner noen som har et barn som heter det. Absolutt nydelig navn :) blir jo forelsket i det når man først venner det til seg!

Gregers - det er et navn jeg alltid har elsket, ønsker selv å bruke det navnet :)

Caspar - Et familienavn (..men med K) som jeg alltid har likt :) gammelt og pent. Litt ulikt i med at det er -ar ending istendenfor -er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  • 1 år senere...

Tancred er et stilig, litt eventyrlystent, gammelt navn, som ikke er brukt ofte i våre dager :)

Visst jeg noen gang hadde fått en sønn, liker jeg både Tancred eller et mer vanligere navn, som Joakim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Linnèa er et ganske fragilt og skjørt navn, så tror ikke jeg hadde valgt et kraftfullt navn som Borge, Brage, Odin, Loke eller lignende til søskenet. Jeg syns forøvrig det blir litt påtatt og kjedelig når søsken har navn som ligner mye på hverandre, de er da to ulike individer? "Linus og Linnèa" syns jeg nesten høres mest ut som en tegneserie..

Anonym poster: bcb754787d535ef77adab0a6a10884d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...