cmh Skrevet 21. september 2010 #1 Del Skrevet 21. september 2010 Venter en liten gutt i desember og er sånn smått begynt å tenke på navn. Jeg ønsker ett spesielt navn, noe som få har men allikevel noe som klinger:) Har ei lita Linnéa fra før av og det er jo greit om det står i stil til dette.. Når jeg døpte henne var det INGEN i kommunen (eller andre vi kjente) som hette det samme. Ett år etterpå var det 4 stk bare i vår lille hjembygd! Noen som har tips? Har vært inne på disse navnesidene på nettet og sett, og finner jo noe.. Men de beste navneforslagene kommer ofte fra andre;) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inx Skrevet 21. september 2010 #2 Del Skrevet 21. september 2010 Arnold er ganske "klingende" synes jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2010 #3 Del Skrevet 21. september 2010 Når du vil ha noe som passer med Linnéa, vil du da ha noe på L? Leon Liam Levin Ludvig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2010 #4 Del Skrevet 21. september 2010 Levi er pent synes jeg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Xelle Skrevet 21. september 2010 #5 Del Skrevet 21. september 2010 Liker Varg, ikke saa ofte man hoerer det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inx Skrevet 21. september 2010 #6 Del Skrevet 21. september 2010 Liker Varg, ikke saa ofte man hoerer det. Etter suksessen med Varg Veum filmene?? Synes jeg hører det navnet ukentlig i hvert fall (mtp. filmene) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 21. september 2010 #7 Del Skrevet 21. september 2010 (endret) Hva med å finne opp et navn selv? Foreldrene til en kompis av meg fant opp navn til ham, INGEN andre i Norge heter det. :D Og han har heller aldri møtt noen i utlandet som heter det. Googlesøk viser ingen andre med samme navn. Kult! Endret 21. september 2010 av Kevlarsjäl Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cmh Skrevet 21. september 2010 Forfatter #8 Del Skrevet 21. september 2010 Arnold var da vell spesielt:) Men stilig;) Må ikke være noe på L, men har tenkt noe på Linus f.eks. Fant Eira her om dagen. Det syns jeg var litt tøft (nå bor vi nært "sameland" i tillegg) Varg er også stilig! Men kommer nok til å bli mye brukt i nærmeste framtid pga filmene ja.. Hva var navnet foreldrene fant på da??:D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pimp Skrevet 21. september 2010 #9 Del Skrevet 21. september 2010 dere som liker/foreslår Varg som navn. Håper dere er klare over at ordet betyr "ulv"? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Spinell Skrevet 21. september 2010 #10 Del Skrevet 21. september 2010 Fant Eira her om dagen. Det syns jeg var litt tøft (nå bor vi nært "sameland" i tillegg) Eira er et vanlig kvinnenavn, men hvis du kaller gutten dette må man vel i alle fall si at det er et temmelig spesielt og unikt guttenavn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cmh Skrevet 21. september 2010 Forfatter #11 Del Skrevet 21. september 2010 Eira er et vanlig kvinnenavn, men hvis du kaller gutten dette må man vel i alle fall si at det er et temmelig spesielt og unikt guttenavn. Hehe:) Aldri hørt dette som ett jentenavn:) Men Iben derimot. Bare hørt det på jenter, men det skal visst angivelig være multinavn:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Raindrops Skrevet 21. september 2010 #12 Del Skrevet 21. september 2010 dere som liker/foreslår Varg som navn. Håper dere er klare over at ordet betyr "ulv"? Det er vel allmennkunnskap. Er det noe galt i det da, uansett? Ulver er pene dyr 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NøveNøve Skrevet 21. september 2010 #13 Del Skrevet 21. september 2010 Kva med Loke eller Tord? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fanta Exotic Skrevet 21. september 2010 #14 Del Skrevet 21. september 2010 Jeg kjenner flere Eira og Iben (jenter, altså) og tror ikke jeg ville valgt å kalle gutten min det. Særlig Eira som har A-ending. Kommer ikke på noen andre guttenavn med A-ending i forbifarten, er det noen? Storm er ganske spesielt, og fint syns jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2010 #15 Del Skrevet 21. september 2010 Kommer ikke på noen andre guttenavn med A-ending i forbifarten, er det noen? Ola Sturla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 21. september 2010 #16 Del Skrevet 21. september 2010 Hva var navnet foreldrene fant på da??:D Det vil jeg ikke si, siden det er bare han som heter det. Han har rett til å være anonym han også 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2010 #17 Del Skrevet 21. september 2010 Synes sånne navnetråder som dette er litt upersonlig for barnets del. Når jeg velger navn vil jeg velge ut fra mine egne preferanser, ikke andres forslag. Og ta hensyn til personligheten til barnet. Er ikke alle personligheter som passer til å hete Varg eller Storm eller slike navn. Og hva skal du si når søte barnet spør hvorfor han heter Varg? "nei, eh, jeg kom ikke på noe, men ville ha noe spesielt.. så jeg spurte noen på et forum om de hadde noen skjeldne navn.." Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dainty Skrevet 21. september 2010 #18 Del Skrevet 21. september 2010 Levi er pent synes jeg Og et veldig tradisjonsrikt jødisk navn. Synes ikke det står i stil til Linnéa. Må ikke være noe på L, men har tenkt noe på Linus f.eks. Linus er absolutt ikke spesielt eller unikt lenger.. Men går definitivt bra sammen med Linnéa. Hvis du VIRKELIG vil kalle sønnen din noe spesielt og unikt, kaller du ham noe som ikke virker spesielt og unikt. Alle kaller ungene sine spesielle navn for tiden, og om man velger noe som f.eks. Johan eller Nils, er det faktisk det mest originale å gjøre. Og man risikerer ikke at x antall andre unger i nærområdet heter akkurat det samme.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjesten Skrevet 21. september 2010 #19 Del Skrevet 21. september 2010 Å kalle opp barnet sitt etter et rovdyr er bare dårlig gjort. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cmh Skrevet 21. september 2010 Forfatter #20 Del Skrevet 21. september 2010 Synes sånne navnetråder som dette er litt upersonlig for barnets del. Når jeg velger navn vil jeg velge ut fra mine egne preferanser, ikke andres forslag. Og ta hensyn til personligheten til barnet. Er ikke alle personligheter som passer til å hete Varg eller Storm eller slike navn. Og hva skal du si når søte barnet spør hvorfor han heter Varg? "nei, eh, jeg kom ikke på noe, men ville ha noe spesielt.. så jeg spurte noen på et forum om de hadde noen skjeldne navn.." Det må da få være opptil hver enkelt.. Holder du deg for god til å velge å gjøre på samme måten som meg er det vell ikke værre enn å styre unna navnatråder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå