Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har vært i gjennom dette eller kjenner noen, som kan hjelpe?

Føler at jeg har prøvd alt og kommer ikke lengre.

Greia er at kjæresten min har vært sykemeldt siden mai, og nå 1 sept ble han "sykemeldt" til "friskemelding til arbeidsformidling" eller hva det nå heter. DVS at han kan søkejobber mens han nå er sykemeldt fra gamlejobben som han ikke kan jobbe ved. Og motta full lønn.

Legen som har vært trygdelege i mange år forklarte oss hvordan vi skulle gå frem med NAV, at han ikke måtte finne på å si opp jobben sin FØR NAV hadde gitt ham et vedtak om at saken var igang. Da kunne han si opp jobben sin.

Vi kom dit og syntes dette hørtes ut som en super løsning, men fikk ikke noe hjelp der nei. Han fikk beskjed om å si opp jobben sin før de kunne gjøre noe. Så ringte vi legen og han ristet bare på hode og sa at NAV ikke hadde peil. Dette var praktisert i kommunen han er lege. Og Jeg har hørt om flere som ikke har trengt å si opp jobben sin FØRST.

Fikk et skriv av legen som vi skulle ta med til NAV igjen. Dette nyttet ikke, så fikk han tlf av saksbehandler på denne saken. Hvor hun sa at det ikke var noen vits å kontakte lege igjen, for dette visste hun. Han trengte heller ikke tro at han kom til å få jobb der han hadde søkt. JA SÆRRIØST hun sa det. Uten å vite om hans kvalifikasjoner eller noen sinne ha møtt han.

Så dro vi til NAV igjen for å få en time med denne saksbehandleren. Det fikk vi beskjed om at ikke var så lett, men så kom hun ut og skulle prate med oss.

Jeg ble så sinna :kjefte: på denne dama, hun sa at sånn var det og det var ikke noe mer de kunne hjelpe med. Så lurte jeg på hvorfor en kollega av henne hadde sagt at dette gikk an OG at andre har gjort det slik hans lege sa.

Nei sånn var det ikke, hennes kollega hadde ALDRI sagt noe sånt og da hadde de NAV kontorene gjort en feil.

ALTSÅ LEGE, Min lærer på universitetet som er dommerfullmektig har ikke peil på hva de snakker om men det har hun.

Nå står vi her da og har ikke peil på hva vi skal gjøre. Jeg bare ligger å irriterer meg over dette hele natta.

Er det noen der ute som vet noe mer om dette enn meg? :kjempesinna: :kjempesinna:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...