AnonymBruker Skrevet 21. september 2010 #1 Skrevet 21. september 2010 Det er mange ting vi mennesker ikke skjønner oss på. Ting som en kan få helt vondt i hode av og tenke på. Men hvis jeg hadde har svaret på alt. Hvorfor vi lever, hva skjer etter vi dør osv. Ville du ha spurt meg? Hvis jeg kunne svare på alle livets mysterier? Mitt svar: Nei. Absolut ikke. Jeg hadde vært fristet til å spørre, men ville aldri gjort det.
Gjest Raindrops Skrevet 21. september 2010 #3 Skrevet 21. september 2010 Jeg ville definitivt spurt. Kan ikke se noen god grunn for ikke å gjøre det. Jeg liker å vite.
Chiyo Skrevet 21. september 2010 #4 Skrevet 21. september 2010 Jeg ville ikke spurt. Jeg tror det ville vært å åpne Pandoras Eske. Ikke bra. Vi skal ikke vite alle disse tingene. Vi kommer aldri til å vite. Jeg lurer jeg også... og jeg hadde blitt fristet, men nei jeg ville ikke spurt.
Gjest Awsome Skrevet 21. september 2010 #5 Skrevet 21. september 2010 Hadde nok ikkje klart å holde meg om eg visste eg kunne få svar på livets mysterier, så ja, eg hadde nok spurt.
Sunniva81 Skrevet 21. september 2010 #6 Skrevet 21. september 2010 Tja,vanskelig å si Men spørs om jeg hadde klart å la være.Hadde sikkert spurt ja.
Chiyo Skrevet 21. september 2010 #7 Skrevet 21. september 2010 Men dere som ville spurt... Hva om dere fikk vite noe dere aboslut ikke ville vite. Hva om dere ikke likte svaret. Det er en ikke vet skader en ikke, men når en vet det så er skaden skjedd.
Gjest Raindrops Skrevet 21. september 2010 #8 Skrevet 21. september 2010 Men dere som ville spurt... Hva om dere fikk vite noe dere aboslut ikke ville vite. Hva om dere ikke likte svaret. Det er en ikke vet skader en ikke, men når en vet det så er skaden skjedd. Så lenge det hadde vært sannheten så hadde det ikke vært noe jeg ikke ville vite. Selvfølgelig kan det hende jeg ikke ville like svaret, men jeg ville visst det likevel.
Gjest Bond Skrevet 21. september 2010 #9 Skrevet 21. september 2010 Selvfølgelig ville jeg spørre. Hva er verre enn det å være uvitende? Man kan jo bare få vite fakta, det betyr jo ikke at man kan spå framtiden (det hadde blitt litt for umulig problemstilling, selv hypotetisk). Men synes TS blander litt forskjellige spørsmål her. Hvorfor vi lever er jo et ganske filosofisk spørsmål og det må jo være ganske umulig å ha et generelt og fullstendig svar for noe sånt? Men tenker at om det fantes svar eller bevis for noen av de andre mysterier eller teorier i naturen/medisin/vitenskap, hadde det vært temmelig greit. Selv om det da betyr at en del forskere hadde mistet jobben sin. Men hadde helst sett noe bevis utover et svar også.
Gjest Katee Skrevet 21. september 2010 #10 Skrevet 21. september 2010 Jeg ville spurt, men jeg tviler på at jeg ville likt det svaret jeg fikk. Jeg er uansett en som liker å ha oversikt, kontroll... Det ligger til min nysgjerrige natur å måtte spørre.
AnonymBruker Skrevet 21. september 2010 #11 Skrevet 21. september 2010 Jeg tror nysgjerrighet og det at vi ikke vet alt/ikke kan finne ut alt, er en viktig del av det som driver oss og vår selvoppholdelsesdrift. Så jeg ville ikke spurt. Eller - mulig at nysgjerrigheten hadde tråkket på fornuften (menneskets natur, tross alt) og jeg ville endt opp med å spørre likevel, men jeg tror ikke det er lurt.
Wonders Skrevet 22. september 2010 #12 Skrevet 22. september 2010 jeg jeg vil vite alt, men jeg vil ikke at alle skal vite alt. Ca sånn som nå :gjeiper:
tineline Skrevet 24. september 2010 #15 Skrevet 24. september 2010 Det er mange ting vi mennesker ikke skjønner oss på. Ting som en kan få helt vondt i hode av og tenke på. Men hvis jeg hadde har svaret på alt. Hvorfor vi lever, hva skjer etter vi dør osv. Ville du ha spurt meg? Hvis jeg kunne svare på alle livets mysterier? Mitt svar: Nei. Absolut ikke. Jeg hadde vært fristet til å spørre, men ville aldri gjort det. Jeg syns ikke det der er mysterier, så for meg er det ikke noe å spørre om.
AnonymBruker Skrevet 24. september 2010 #17 Skrevet 24. september 2010 Ja, jeg vil ha svar på alt. Jeg vil vite hver minste detalj om universet, hvordan alt henger i sammen, om det i det hele tatt gjør, hva skjer etter døden og alt slikt. Jeg vil vite alt nå.
Gjest Cipheria Skrevet 24. september 2010 #18 Skrevet 24. september 2010 Man kan da ikke ignorere alt man ikke liker. Ja, jeg ville vite. Å ha en god forståelse av verden er jo tilfredsstilllende i seg selv.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå