AnonymBruker Skrevet 21. september 2010 #1 Skrevet 21. september 2010 Jeg har en sminkeblogg som er ganske ny. Fikk en kommentar i dag som var kjempeslem, og ble så lei meg. Vet ikke hvordan jeg skal svare, om jeg skal publisere den i det hele tatt, har mest bare lyst til å slutte å blogge. Personen som kommenterte gikk til personangrep på meg i tillegg til å disse bloggen min...
Lykkelitenen Skrevet 21. september 2010 #2 Skrevet 21. september 2010 Da publiserer du og svarer at slike kommentarer har ikke noe hjemme på en blogg å gjøre og at vedkommende ikke trenger legge igjen kommentar senere. IP-nummer er notert...
Gjest Heidie Skrevet 21. september 2010 #3 Skrevet 21. september 2010 (endret) Jeg syns det er vanskelig å takle slike kommentarer selv. For en stund siden fikk jeg minst 500 drittkommentarer, og jeg valgte å ikke godkjenne dem, ville ikke at de skulle forsøple stemninga på bloggen Det er ikke feigt å la være å publisere usaklige slemme kommentar Endret 21. september 2010 av Heidie
AnonymBruker Skrevet 21. september 2010 #4 Skrevet 21. september 2010 Jeg har også opplevd grov personhets. Det er fryktelig sårende og jeg hadde lyst til å stenge bloggen min en periode, men jeg valgte å heve meg over det. Kommentarene ble ikke publisert, og jeg ignorerte personen fullstendig slik at jeg ikke oppfordret til videre kommentarer. Det ga seg forholdsvis raskt da personen ikke fikk noen tilbakemelding. (Jeg fant forresten ut hvem personen var ut fra IP-adressene, fikk sporet dem tilbake til nummerert studenthybel og huset til foreldrene til personen. Valgte å la det ligge siden personen sluttet å kommentere, men hvis det kommer noen flere kommentarer så kommer jeg til å kontakte personen direkte og si klart ifra at dette finner jeg meg ikke i.)
Lykkelitenen Skrevet 21. september 2010 #5 Skrevet 21. september 2010 Ip-adresse er en flott ting, så å ta vare på slikt i lag med eventuelle kopier av meldingene er nok veldig lurt Bra det ordnet seg for deg AB over meg, så du slapp noe mer styr med denne personen.
Quirky Skrevet 21. september 2010 #6 Skrevet 21. september 2010 (endret) Jeg fikk nylig min første drittslengings-kommentar på min veldig ferske blogg, personen kalte meg patetisk og sa at bloggen min var "crap"- jeg tenkte over hvorvidt jeg skulle publisere kommentaren, og hvordan jeg evnt. skulle respondere- jeg valgte å godkjenne kommentaren, og svare- og holdt meg ikke for god til å heller bitchy tilbake, jeg lar meg ikke mobbe- og jeg mestrer bitchy ordkrig bedre enn de fleste. Endret 21. september 2010 av Quirky
Quirky Skrevet 21. september 2010 #8 Skrevet 21. september 2010 Jeg syns det er vanskelig å takle slike kommentarer selv. For en stund siden fikk jeg minst 500 drittkommentarer, og jeg valgte å ikke godkjenne dem, ville ikke at de skulle forsøple stemninga på bloggen Det er ikke feigt å la være å publisere usaklige slemme kommentar Hæ? Får DU drittkommentarer? Hvordan får noen seg til å være slem med deg, som sannsynligvis er den hyggeligste bloggeren i historien? Det er som å banke opp en kattunge!
AnonymBruker Skrevet 21. september 2010 #9 Skrevet 21. september 2010 Hæ? Får DU drittkommentarer? Hvordan får noen seg til å være slem med deg, som sannsynligvis er den hyggeligste bloggeren i historien? Det er som å banke opp en kattunge! Folk som ikke vil noen godt. Folk som har det så dårlig med seg selv at de må tråkke på andre. Folk som virkelig trenger å jobbe med seg selv!
Gjest BabyBlue Skrevet 21. september 2010 #10 Skrevet 21. september 2010 Har selv opplevd bitchy oppførsel på bloggen min, men jeg har bare en "drep med snillhet" taktikk som smeller de fleste flate.
Gjest Heidie Skrevet 21. september 2010 #11 Skrevet 21. september 2010 Folk kan være så grusomme og slemme at det er helt utrolig. De første 100 stygge kommentarene jeg fikk begynte jeg å grine av. Nå (etter 5-600) bryr jeg meg ikke så veldig lenger. Man er ikke populær for noen du ikke kjenner hater deg, som Heidi Larsen sa
BeautyFuzz Skrevet 21. september 2010 #12 Skrevet 21. september 2010 Det er ikke feigt å ikke publisere dritt kommentarer. Konstruktiv kritikk er noe helt annet. Men når det blir helt usaklig og noen skriver stygge ting om deg som person ( mobber deg) så trenger du ikke å poste det viss du ikke har lyst - Er absolutt ikke feigt det. Noen velger å ikke ha negative kommentarer på sin blogg fordi de velger å ha bloggen som en hyggelig nettside uten drittslenging. Det beste er å overse kommentarene, ikke skriv innlegg om den stygge kommentaren på bloggen din, for da har du nemlig gitt mobberene oppmerksomhet ( og det er det dem ønsker). Overse det ( ikke publiser dem) og mobberen blir nok lei til slutt. Fortsett med å blogge, du gjør det tydligvis bra siden du har "haters" som er sjalu på bloggen din;) Håper det går bra med deg:)
Quirky Skrevet 21. september 2010 #13 Skrevet 21. september 2010 Likte svaret ditt jeg Hehe, takk. Jeg gikk for en kombinasjon av saklig og bitchy med en svært nedlatende undertone. :D
Inx Skrevet 21. september 2010 #14 Skrevet 21. september 2010 Jeg har litt erfaring med trolling, det kan være veldig givende til tider Hvordan du kan "drepe trollingen" er rett og slett å la være å bemerke kommentarene overhode og bare slette de som måtte komme før du engang har lest hele.
Jade Skrevet 21. september 2010 #15 Skrevet 21. september 2010 Personangrep har ingenting i blogger å gjøre! Selvsagt skal ikke slike kommentarer publiseres! Dessuten er det DIN blogg, og du er "redaktør" og kan med god samvittighet trashe slikt. Dusten vil trolig mase om "ytringsfrihet", men personangrep har ingenting med ytringsfrihet å gjøre. Det er faktisk ikke lov engang. Mange av disse drittslengere er "konkurrerende" bloggere som innbiller seg at de hadde fått tusenvis av flere lesere hvis nettopp DIN blogg ikke hadde vært så populær (les: bra). De skjønner ikke at eneste måten å skaffe seg lesere på (og beholde de) er å være hyggelig, og ha innhold som leseren vil ha. Hev deg over dette, og ikke mist motet!
Sekretæren Skrevet 21. september 2010 #16 Skrevet 21. september 2010 Tråden er ryddet SportyShorty, mod
Gjest fireflies Skrevet 21. september 2010 #17 Skrevet 21. september 2010 Skal man ha en åpen blogg, så må man regne med å få både ros og ris (og ja, hvis det er ris, så er det selvsagt som oftest kun usaklig dritt). Hvis du blogger på blogg.no, så går det ann å filtre diverse ord, slik at kommentarer som innholder ord som "stygg" ikke blir godkjent. Det var i hvertfall et slikt system der før, vet ikke hvordan det er der nå. Et alternativ er jo at du kan skrive et innlegg om den kommentaren du fikk, og skrive at du faktisk ble lei deg og at det sårer å få slike kommentarer. Forhåpentligvis vil kommentatoren lese innlegget, og kanskje kjenne på sin egen samvittighet. Hvis det fortsetter, så er det bare å anmelde det. Du har jo IP-adressen regner jeg med, så da er det bare å melde i fra. Sånn utenom det, så kan jeg jo komme med noen oppmuntrende og sanne ord: Drittslenging og ekle kommentarer bunner som oftest alltid i én ting: nemlig sjalusi. Hvis du klarer å se sånn på det, så kan du ta all usaklig tull som et kjempe kompliment!
Gjest Heidila Skrevet 22. september 2010 #18 Skrevet 22. september 2010 Heldigvis har jeg ikke opplevd mye av det.Men for et år tilbake busta jeg en annen blogger som tydligvis hadde følet seg truet over at jeg hadde samme type blogg som h*n,og den personen skrev anonym kommentar om hvor stygg jeg var,men jeg fant ip adressen til bloggeren,som sevsagt nektet. Det er synd at noen ser på andre som konkurrenter og blir sjalu.Det er da plass til flere bloggere med samme tema? Problemet mitt er at jeg er så hissig av meg.Og jeg skrev tilbake i sinne,og jeg skrev på bloggen min også (aldri skriv på bloggen når du er sinna!) og etter det fikk jeg masse drittkommentarer fra gjengen til denne bloggeren. I wise man told me don't argue with fools,cause people from a distance can't tell who is who - var det en vis mann som en gang sa Etter den gangen har jeg slettet alt av slemme kommentarer og startet "bloggere mot mobbing "
Gjest Heidila Skrevet 23. september 2010 #19 Skrevet 23. september 2010 Jeg ville slettet kommentaren uten å skrive eller snakke om kommentaren. Mobberen vil ha din reaksjon,men hvis du ikke bryr deg og bare sletter den,så vil det slutte. Du kan også blokkere ip adressen fra å kommentere flere ganger
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå