Gå til innhold

Er du student med barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er et par som venter barn, og det betyr at vi må flytte. Sånn det ser ut nå skal vi ha dette budsjettet fremover:

Samlet inntekt pr. mnd: 17.000

Husleie: 8000 (med strøm)

Mat: 4000

Mobiler: 500

Dilldall: 500

= 13.000

Altså, 4000 igjen til sparing/ting som dukker opp.

Tror dere dette går bra? Har vi glemt noe alle bruker penger på? Kommer vi til å overleve? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

OG, spørsmålet var egentlig: hva bruker dere andre studenter? hvor høy husleie?

Skrevet

Får gratis tv, utenom lisensen da. så det er vel litt over 2000 i året =) Forsikring er ikke aktuelt.

Skrevet (endret)

4000 kroner til sparing, klær til babyen osv. Ja, det vil nok føles litt trangt, men dere vil nok overleve. ;)

Jeg er kommende student (etter jul) med barn. Jeg vil ha samlet, netto, høyere enn dere - rundt 21-22.000 kroner. :) Vil ha 8-9000 på å bruke på diverse.

Edit: Penger til mat, sparing og til babyen inngår allerede i budsjettet. Så de 8-9000 kronene er til fri bruk.

Endret av Christina_
Skrevet

Men er TRENGER jo ikke 8-9000 i mnd på diverse? hva er disse diverse tingene egentlig?

Skrevet (endret)

Men er TRENGER jo ikke 8-9000 i mnd på diverse? hva er disse diverse tingene egentlig?

Nope! Det gjør man ikke. :) Mesteparten av de har endt opp på sparekontoen de siste månedene. :gjeiper: Men jeg har jo kjøpt meg litt sminke, og litt klær for å nevne noe :fnise:

Endret av Christina_
Skrevet

Vi er et par som venter barn, og det betyr at vi må flytte. Sånn det ser ut nå skal vi ha dette budsjettet fremover:

Samlet inntekt pr. mnd: 17.000

Husleie: 8000 (med strøm)

Mat: 4000

Mobiler: 500

Dilldall: 500

= 13.000

Altså, 4000 igjen til sparing/ting som dukker opp.

Tror dere dette går bra? Har vi glemt noe alle bruker penger på? Kommer vi til å overleve? :)

Hva med transport? Regner med dere ikke har bil siden du ikke skriver noe om det, men busskort f.eks?

Lege/tannlege? Frisør? nett/tv?

Skrevet

Transport, det var sant. det er 800 i mnd. resten får vi gratis/går aldri til. så da blir det 3200 igjen i mnd!

Skrevet (endret)

Bleier, evt morsmelkerstatning, etterhvert barnemat, ikke minst barneklær og barneutstyr. Etterhvert utgifter til barnepass.

Endret av Rosalie
Skrevet

Bleier koster jo ingenting for tiden så! Alle disse kampanjene gjør godt ;)

Skrevet

Hvorfor er ikke forsikring aktuelt?

Skrevet

Får gratis tv, utenom lisensen da. så det er vel litt over 2000 i året =) Forsikring er ikke aktuelt.

Er det innboforsikring som ikke er aktuellt?

Skrevet

HVis dere begge er studenter, må dere jo også ha barnepass/barnehage :)

Skrevet

TS her.

Hvilke forsikringer er det dere tenker på da? Innboforsikring er ikke aktuelt fordi vi har ikke så mye verdifulle ting.. Så det gidder vi ikke.

Barnehage er ikke aktuelt før om over 1 år, så det tenker jeg ikke på. På den tiden har vi mer penger uansett.

Skrevet

Du trenger ikke innboforsikring fordi dere ikke har mange verdifulle ting????

Men.. hva med den dagen huset brenner, og du står på gata i pysjen....

Du trenger nye truser, bukser,sokker, gensre, bhèr, sko, sofa, bord, kjøkkenutstyr, seng, sengetøy, puter,barnevoge ( med mindre den sto ute da det brant...) shampo, dopapir osv osv... og det blir det penger av! For de spesielt verdifulle tingene har du egen forsikring, alt annet som du ikke egentlig tenker over at du har går på innboforsikringen!

Innboforsikring koster ikke mange kronene, og du kan selvfølgelig klare deg uten. Men den dagen det går galt, da er du veldig glad for at du har den!

Skrevet

Du trenger ikke innboforsikring fordi dere ikke har mange verdifulle ting????

Men.. hva med den dagen huset brenner, og du står på gata i pysjen....

Du trenger nye truser, bukser,sokker, gensre, bhèr, sko, sofa, bord, kjøkkenutstyr, seng, sengetøy, puter,barnevoge ( med mindre den sto ute da det brant...) shampo, dopapir osv osv... og det blir det penger av! For de spesielt verdifulle tingene har du egen forsikring, alt annet som du ikke egentlig tenker over at du har går på innboforsikringen!

Innboforsikring koster ikke mange kronene, og du kan selvfølgelig klare deg uten. Men den dagen det går galt, da er du veldig glad for at du har den!

Ja, og hva med reise og ulykkesforsikring? Og kanskje egen forsikring for barnet??

Skrevet

Altså.. Alle disse forsikringene har jeg nå aldri hørt om at andre studenter kjøper. Den dagen det brenner, så er det ikke mitt hus, og brenner tingene våre opp, så får vi ta av sparepengene og kjøpe nytt, og leie oss et nytt sted med de viktigste møblene/hvitevarene. Og reiseforsikring? Vi skal nå ikke ut og reise :)

Skrevet

Jaja, det blir ganske masse penger til sammen om man mister alt i en brann. Men det er jo ditt valg selvfølgelig...

Skrevet

Sorry meg, men du høres ikke særlig lur ut.. Uaktuelt med forsikring? Innboforsikring er et minimum av det man bør ha. Hvis du vil bruke alle sparepengene dine den dagen det brenner, så bør du kanskje bruke de til å betale forsikringspremien med nå. Er ikke snakk om mange tusen i året.

4000 kr på mat i måneden? Bare jeg bruker ca. 2000 og det er utenom alt av vaskemidler, shampo, balsam, tamponger/bind etc. Etter hvert kommer jo barnet til å spise mat fra glass også. Hva om du ikke får til å amme eller barnet ikke greier? Da må du bruker penger på MME også. Barneutstyr koster generelt en del og barnet vokser ut av klærne sine fortere enn du kan blunke.

En dag ryker vaskemaskinen, og da flyr det fort 4000-8000 kr. Lurt å spare seg opp en liten buffer i tilfelle noe skulle skje :) Ellers går dere vel til tannlege og lege dere også, som andre folk. Det går fort en del penger til "diverse".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...