Gå til innhold

Er du student med barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er et par som venter barn, og det betyr at vi må flytte. Sånn det ser ut nå skal vi ha dette budsjettet fremover:

Samlet inntekt pr. mnd: 17.000

Husleie: 8000 (med strøm)

Mat: 4000

Mobiler: 500

Dilldall: 500

= 13.000

Altså, 4000 igjen til sparing/ting som dukker opp.

Tror dere dette går bra? Har vi glemt noe alle bruker penger på? Kommer vi til å overleve? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

OG, spørsmålet var egentlig: hva bruker dere andre studenter? hvor høy husleie?

Skrevet

Får gratis tv, utenom lisensen da. så det er vel litt over 2000 i året =) Forsikring er ikke aktuelt.

Skrevet (endret)

4000 kroner til sparing, klær til babyen osv. Ja, det vil nok føles litt trangt, men dere vil nok overleve. ;)

Jeg er kommende student (etter jul) med barn. Jeg vil ha samlet, netto, høyere enn dere - rundt 21-22.000 kroner. :) Vil ha 8-9000 på å bruke på diverse.

Edit: Penger til mat, sparing og til babyen inngår allerede i budsjettet. Så de 8-9000 kronene er til fri bruk.

Endret av Christina_
Skrevet

Men er TRENGER jo ikke 8-9000 i mnd på diverse? hva er disse diverse tingene egentlig?

Skrevet (endret)

Men er TRENGER jo ikke 8-9000 i mnd på diverse? hva er disse diverse tingene egentlig?

Nope! Det gjør man ikke. :) Mesteparten av de har endt opp på sparekontoen de siste månedene. :gjeiper: Men jeg har jo kjøpt meg litt sminke, og litt klær for å nevne noe :fnise:

Endret av Christina_
Skrevet

Vi er et par som venter barn, og det betyr at vi må flytte. Sånn det ser ut nå skal vi ha dette budsjettet fremover:

Samlet inntekt pr. mnd: 17.000

Husleie: 8000 (med strøm)

Mat: 4000

Mobiler: 500

Dilldall: 500

= 13.000

Altså, 4000 igjen til sparing/ting som dukker opp.

Tror dere dette går bra? Har vi glemt noe alle bruker penger på? Kommer vi til å overleve? :)

Hva med transport? Regner med dere ikke har bil siden du ikke skriver noe om det, men busskort f.eks?