AnonymBruker Skrevet 21. september 2010 #1 Skrevet 21. september 2010 Her er saken. Jeg har vært på en datingside på internett det siste halve året. De siste månedene har jeg skrevet med en fyr, litt sånn av og på. Han har vært mest på, jeg har vært mest av.. men fyren virker grei han. Så har vi avtalt å møtes til en kaffe. Mellom denne avtalen og i dag traff jeg en annen fyr, en som er kjekk, snill, interessant.. Magefølelsen sier bare at jeg ikke har lyst til å treffe han første fyren.. men vi har avtalt å møtes om 3 time. Er det skikkelig urealt å avlyse nå sånn rett før`?<
Violet Hill Skrevet 21. september 2010 #2 Skrevet 21. september 2010 Jeg synes kanskje at det er litt dårlig stil... jeg tror at jeg ville dratt, men ikke oppført meg på en måte som ga han noen forhåpninger.
AnonymBruker Skrevet 21. september 2010 #3 Skrevet 21. september 2010 Jeg synes kanskje at det er litt dårlig stil... jeg tror at jeg ville dratt, men ikke oppført meg på en måte som ga han noen forhåpninger. Uff, ja, jeg får dårlig samvittighet av å avlyse... men så skal jeg også på 3 ukers ferie i morgen tidlig, og har tusen ting å ordne før det... jaaa... prøver i grunnen å finne unnskyldninger for å slippe :S
Mann_30 Skrevet 21. september 2010 #4 Skrevet 21. september 2010 Det er jævlig urealt, og det er også urealt å holde det hemmelig at du har møtt en annen fyr. Synes det er rart at du ikke har fortalt han om det. Det du bør gjøre nå er jo å gå dit først og fremst. Deretter kan du selv vurdere om du synes det er mest realt å: a) være hyggelig, late som ingenting, si at det var hyggelig, men det blir ikke noe mer b) si at du har truffet en annen, men kom likevel fordi du mente det var realt å møte opp
AnonymBruker Skrevet 21. september 2010 #5 Skrevet 21. september 2010 Det er jævlig urealt, og det er også urealt å holde det hemmelig at du har møtt en annen fyr. Synes det er rart at du ikke har fortalt han om det. Det du bør gjøre nå er jo å gå dit først og fremst. Deretter kan du selv vurdere om du synes det er mest realt å: a) være hyggelig, late som ingenting, si at det var hyggelig, men det blir ikke noe mer b) si at du har truffet en annen, men kom likevel fordi du mente det var realt å møte opp Grunnen til at jeg ikke har fortalt akkurat det er at jeg ikke ser noen grunn til å fortelle om det. Jeg mener at når man treffes via en datingside må man regne med at folk treffer flere på en gang (før det blir noe seriøst, selvfølgelig sier man ifra da). Jeg traff fyr nummer 2 på søndag til en kaffe for første gang, og har ikke hatt kontakt med han jeg skulle treffe i dag etter det. Men ja, å avlyse på så kort varsel føles urealt :s Jeg har bare ikke noe lyst til å dra
elrania Skrevet 21. september 2010 #6 Skrevet 21. september 2010 Det er også veldig urealt å kaste bort hans tid på en date med deg, når du på forhånd ikke er interessert...? Jeg ville avlyst.
smalls Skrevet 21. september 2010 #7 Skrevet 21. september 2010 Jeg synes du burde fortelle han at du har møtt en anna fyr. Ikke bra å gi noen falske forhåpninger eller holde de for narr. Bare si det som det er. Det er det beste
Niennas Skrevet 21. september 2010 #8 Skrevet 21. september 2010 But then again: Du kan bli overrasket over å møte opp.
AnonymBruker Skrevet 21. september 2010 #9 Skrevet 21. september 2010 Jeg synes du burde fortelle han at du har møtt en anna fyr. Ikke bra å gi noen falske forhåpninger eller holde de for narr. Bare si det som det er. Det er det beste Synes dere virkelig det etter ett kort kaffemøte? Hvor det har vært absolutt ingen kroppskontakt, hvor man bare har lyst til å bli litt bedre kjent? Skal man slutte å skrive med alle andre man skriver med tvert da? hmmm...
Violet Hill Skrevet 21. september 2010 #10 Skrevet 21. september 2010 Jeg synes egentlig ikke du trenger å fortelle at du har truffet en annen... men alle andre synes jo det,så kanskje jeg er umoralsk? det skal sies at jeg ikke vet noe særlig om nettdating. Derimot synes jeg at du skal trosse magefølelsen og dra og treffe han. Han har jo vært "på" en stund, og jeg synes at han fortjener en sjanse til å møte deg i virkeligheten. Men, jeg kjenner som sagt ikke gamet...
Gjest Spinell Skrevet 21. september 2010 #11 Skrevet 21. september 2010 (endret) Kan du ikke bare kontakte ham og si at du har 1000 ting å gjøre i forbindelse med reisen din, så du må utsette kaffeavtalen til du kommer hjem? Ting kan skje i mellomtiden, men da får du ta det derfra når du kommer tilbake. PS: det skal sies at en nettdate jeg hadde for mange år siden avlyste på omtrent denne måten. Det ble aldri noe av noen ny date, men det var fordi jeg selv traff en annen i mellomtiden. Endret 21. september 2010 av Spinell
I Grosny Skrevet 21. september 2010 #12 Skrevet 21. september 2010 Typisk nettdating. man kommer i kontakt med flere som er en kaffekopp verdig, og det blir noen kopper. Det står mest respekt av ærlighet. Ring, sms, eller mail og si at du ble litt ivrig etter en kaffekopp her om dagen, og at du har redusert motivasjon for dagens møte. Så snakker dere om det og blir enige om kaffe eller ikke. For en kaffekopp er sikkert bare hyggelig , uten at man legger noe mer i det. Du kan også velge å si at du ikke har lyst til å møtes nå, fordi du har litt dårlig tid, og har begynt å fokusere på han du drakk kaffe med. Si at du ikke takler å paralelldate. Du har ingenting å tape på å være ærlig, husk at de du dater nå kan du fort møte senere i jobbsituasjon, og da er det veldig greit at du blir oppfattet som ryddig og redelig. Det kan også øke sjansene dinee dersom du blir dumpet av den første kaffegutten, fordi du framstår med integritet. Alle nettdatere med litt nettfartstid vet at det blir mange kaffekopper. De vet også at man finner både seriedatere, og paralelldatere på nettet, så hvis du ikke framstår som paralelldater, så er det bare ett pluss for deg.
Xtra_lilje Skrevet 21. september 2010 #13 Skrevet 21. september 2010 Jeg ville gått. Det er mest realt, og du kan få deg en positiv opplevelse. Ville ikke sagt noe om den andre kaffedaten du var på; hvorfor skal du det? Blir det helt skivebom, kan du trekke deg tilbake tidlig med ferien som påskudd.
Gjest mann Skrevet 21. september 2010 #14 Skrevet 21. september 2010 Synes dere virkelig det etter ett kort kaffemøte? Hvor det har vært absolutt ingen kroppskontakt, hvor man bare har lyst til å bli litt bedre kjent? Skal man slutte å skrive med alle andre man skriver med tvert da? hmmm... Syntes du skrev at du ennå ikke hadde hatt et kaffemøte med han? Hvis du ennå ikke har truffet han bør du egentlig være ærlig og si du har truffet en annen. "Jeg har 1000 ting og ordne" er ganske gjennomskuelig når man har visst om ferien i god tid i forveien, og han vil nok uansett skjønne at du har truffet en annen. Men du opptrer mye mer realt dersom du er klar på at du har truffet en annen. Om du derimot ikke har truffet han i det hele tatt ennå, ville jeg gått. Selv om du har god kontakt med en annen, så kan det hende du blir positivt overrasket. Man finner uansett ikke ut om vedkommende er noe å satse på før man treffes, og folk som virker sjenerte og innesluttede online kan vise seg å være overraskende utadvendte og spennende i real life. Og selvfølgelig motsatt, men det er jo derfor det er så viktig og møtes.
AnonymBruker Skrevet 21. september 2010 #15 Skrevet 21. september 2010 Kan du ikke bare kontakte ham og si at du har 1000 ting å gjøre i forbindelse med reisen din, så du må utsette kaffeavtalen til du kommer hjem? Ting kan skje i mellomtiden, men da får du ta det derfra når du kommer tilbake. Jeg endte opp med å gjøre dette. Det var bare det greieste å gjøre akkurat nå... Så får jeg heller sitte her med dårlig samvittighet i kveld, og ta resten når jeg kommer hjem igjen.
AnonymBruker Skrevet 21. september 2010 #16 Skrevet 21. september 2010 Syntes du skrev at du ennå ikke hadde hatt et kaffemøte med han? Hvis du ennå ikke har truffet han bør du egentlig være ærlig og si du har truffet en annen. "Jeg har 1000 ting og ordne" er ganske gjennomskuelig når man har visst om ferien i god tid i forveien, og han vil nok uansett skjønne at du har truffet en annen. Men du opptrer mye mer realt dersom du er klar på at du har truffet en annen. Om du derimot ikke har truffet han i det hele tatt ennå, ville jeg gått. Selv om du har god kontakt med en annen, så kan det hende du blir positivt overrasket. Man finner uansett ikke ut om vedkommende er noe å satse på før man treffes, og folk som virker sjenerte og innesluttede online kan vise seg å være overraskende utadvendte og spennende i real life. Og selvfølgelig motsatt, men det er jo derfor det er så viktig og møtes. Jeg har truffet han andre fyren en gang (på søndag). Han jeg skulle treffe i dag har jeg aldri truffet før. Jeg er ikke så flink til å ordlegge meg bestanding..
Gjest Trajan Skrevet 21. september 2010 #17 Skrevet 21. september 2010 Selvfølgelig kan du avlyse i siste øyeblikk.
Gjest mann Skrevet 21. september 2010 #18 Skrevet 21. september 2010 Jeg har truffet han andre fyren en gang (på søndag). Han jeg skulle treffe i dag har jeg aldri truffet før. Jeg er ikke så flink til å ordlegge meg bestanding.. Ah, I see. Hvis det hadde vært meg så hadde jeg vel gitt den minst aktuelle dama en sjanse, selv om det kanskje ikke har vært det helt store når det gjelder online kontakt. Som sagt, man kan bli overrasket.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå