AnonymBruker Skrevet 21. september 2010 #1 Skrevet 21. september 2010 Hei! Jeg er 25 år, var ferdig utdannet barnevernspedagog for tre år siden, og har de siste to årene jobbet i en bolig med ungdom med utfordrende atferd. Vurdere å søke på stilling på asylmottak, men har ikke kompetase på akkurat det området. Samtidig så skriver de jo i stillinsannonsen at de søker etter bla. barnevernspedagoger. Arbeidsoppgavene blir beskrevet å være; -Gjennomføring av individuelle eller kollektive retursamtaler for beboere som har fått avslag på sin asylsøknad. -Organisering og koordinering av returarbeidet. -Bidra til og bistå i aktiviteter internt i mottaket og utadrettet mot lokalsamfunn, organisasjoner og lignende. HAr overhodet ingen erfaring på dette området, men lærer raskt, og tar gjerne en utfordring. Og jeg regner med at en får nødvendig opplæring? ..eller bør jeg bare glemme hele greia, og tenke at jeg ikke er kvalifisert til jobben? Noen som har noen tanker rundt dette?
AnonymBruker Skrevet 21. september 2010 #2 Skrevet 21. september 2010 Kan føye til at de øsnker disse egenskapene for stillingen: -Har høyskoleutdanning relevant for stillingen, for eksempel barnevernpedagog, sosionom, vernepleier. Ved relevant erfaring, kan dette kravet fravikes. - Har evne til samarbeid, vilje og egnethet til omstilling, samt interesse for videreutvikling. - Evne til å tenke helhetlig, kunne prioritere, velge bort og holde fokus. - Handlekraftig, initiativrik og selvstendig. - Systematisk, mål og resultatorientert. - Gode kommunikasjonsegenskaper. Føler at mange av disse egenskapene passer på meg som person, samtidig er det jo litt vanskelig å tenke seg til selv, og har som sagt ingen erfaring på området frafør..
AnonymBruker Skrevet 24. september 2010 #3 Skrevet 24. september 2010 ..ingen med tanker/erfaringer fra yrket??
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2010 #5 Skrevet 5. oktober 2010 Jeg uttaler meg som en ukvalifisert Ola Dunk ettersom jeg overhodet ikke har noen erfaring på dette området, men jeg synes din arbeidserfaring, dine personlige egenskaper og din utdannelse høres ut som noe de kunne hatt bruk for. Søk på jobben, det verste som kan skje er jo at du får avslag (men jeg vil tro du har gode sjanser til å få jobben, selv om jeg som sagt overhodet ikke er kvalifisert til å uttale meg)
Sæzzy Skrevet 6. oktober 2010 #6 Skrevet 6. oktober 2010 Jeg har ingen erfaring, men min mors venninne jobber i styret på et asylmottak, og venninnen min jobber som vikar der (hun har ikke utdannelse innen feltet, og flere som jobber der har ikke det heller). Jobben virker beinhard, det er sikkert. F.eks asyltmottakere med grusomme sykdommer, som mangler bein eller annet. Mye gråt/sorg, dem setter seg mye på tverr, klandrer f.eks DEG hvis de ikke får oppholdstillatelse, osv. Forekommer og en del raseriutbrudd, og vold der, som ikke er bare-bare. De kan og være ganske truende til tider. Men hvis du er klar for dette, samt mer, så ville jeg absolutt søkt.
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2010 #7 Skrevet 7. oktober 2010 TS her! Takk for innspill! ..synes det er litt skummelt å søke på ny jobb, men jeg kjører på !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå