Gå til innhold

Svettelukt fra ullkåpe

Anbefalte innlegg

Skrevet

For noen år siden kjøpte jeg en kjempefin grå ullkåpe i Italia. Foret inni i er glatt, litt silkeaktig. Problemet er at den har fått permanent svettelukt, som følge av svette fra armhulene.

Det står på vaskeinstruksjonen at kåpen ikke skal vaskes, men jeg har gjort det flere ganger, og det har gått fint.

Nå lurer jeg på om noen har noen tips og triks, eller gode råd for hva jeg kan gjøre. Er det mulig å redde kåpen?? Har lest at epleeddik skal hjelpe, men er dette ideelet på ull? :S

Problemet er desverre såpass ille at hvis jeg bruker kåpen og blir varm og svett, setter lukten fra kåpen seg på de klærne jeg har under. Ikke særlig deilig...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

bruk den når det er kaldere ute?

men du sier jo selv at du har vasket kåpen flere ganger og at det ikke er noe problem, så jeg ser ikke problemet...

Men jeg ville kanskje hengt den ut til lufting. Eller hatt mindre klær på meg under. og så tar jeg det som en selvfølge at du bruker deo da....

Skrevet

Du kan bruke heilt vanleg eddik i skyllevatnet, det hjelp litt. Heng ho ut til lufting kvar gong du har brukt ho.

Skrevet

Sende den på rens kanskje?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...