Jens Skrevet 21. september 2010 #1 Skrevet 21. september 2010 Sønnen min på snart 6 er for tiden veldig interessert i dinosaurene. Dere som har vært på naturhistorisk museum. Er det mye dinosaurer og spennende der?
mariab Skrevet 21. september 2010 #2 Skrevet 21. september 2010 Spørs hvor i landet du befinner deg? Er usikker på om det er dinosaurer på Naturhistorisk Museum i Bergen, men har vært i USA og der var det i hvertfall. Men de er jo ofte større da. Min nevø på 7 år elsker i hvertfall museum, og VilVite-senteret her i Bergen!
Jens Skrevet 21. september 2010 Forfatter #3 Skrevet 21. september 2010 Hei Tenker på naturhistorisk museum i Oslo.
mariab Skrevet 21. september 2010 #4 Skrevet 21. september 2010 http://www.nhm.uio.no/besokende/faste-utstillinger/dinosaurer/
Gjest Spinell Skrevet 21. september 2010 #5 Skrevet 21. september 2010 De har hjemmeside der det står om dinosaurer i utstillingen i alle fall: http://www.nhm.uio.no/besokende/faste-utstillinger/dinosaurer/ Dessuten har de fossilet Ida og andre fossiler i utstillingen også. Dinosaurinteresserte barn synes ofte at fossiler også er spennende, men kanskje helst når de er blitt 2-3 år eldre enn sønnen din. Men på den annen side: det skader neppe å besøke NHM flere ganger
Shade Skrevet 21. september 2010 #6 Skrevet 21. september 2010 Littegrann men ikke så mye. Jeg har selv en datter på 7 som liker dinosaurer veldig godt så når vi var innom Oslo i sommer dro vi der for å se dinoene. Jeg ble litt skuffet for det var ikke allverden de hadde men de har jo mye annet og jenten min hadde det kjempegøy
AnonymBruker Skrevet 21. september 2010 #7 Skrevet 21. september 2010 Jeg synes du skal kjøpe dokumentaren av BBC Walking with dinosaurs ( den er også på Norsk tale ) til han altså om han ikke har den så er det en bra dokumentar og ha også for små barn.
Gjest Spinell Skrevet 21. september 2010 #8 Skrevet 21. september 2010 Jeg synes du skal kjøpe dokumentaren av BBC Walking with dinosaurs ( den er også på Norsk tale ) til han altså om han ikke har den så er det en bra dokumentar og ha også for små barn. For ikke å snakke om hvor bra forestillingen var! Så den i Oslo Spektrum i fjor høst
Miss Puddel Skrevet 21. september 2010 #10 Skrevet 21. september 2010 du skal ikke gå på naturhistorisk museum, men geologisk/palentologisk musem på Tøyen. (eller begge, de ligger like ved hverandre. Men det er på geologisk/palentologisk dinosaurene er. Jeg bare DIGGET å være der da jeg var liten, og guttene mine digger det like mye nå. Bare husk å ha med litt penger til suvenirkiosken, for de selger dinosaurmodeller, fossile dinosaurtenner etc der. Og som alle museer har de stengt på mandager. GOD tur, det er drit gøy!
Shade Skrevet 21. september 2010 #11 Skrevet 21. september 2010 Ta med myyyye penger til suvenirkiosken :gjeiper: Og så er det en søt liten kafe på området der de hadde utrolig god sjokoladekake!
Jens Skrevet 22. september 2010 Forfatter #12 Skrevet 22. september 2010 er ikke naturhistorisk museum og geologisk/palentologisk musem på Tøyen det samme??
Gjest Spinell Skrevet 22. september 2010 #13 Skrevet 22. september 2010 er ikke naturhistorisk museum og geologisk/palentologisk musem på Tøyen det samme?? Jo, det stemmer. For noen år siden ble flere av universitetets museer/samlinger på Tøyen slått sammen, så alt heter NHM i dag. Den delen du vil besøke er det gamle "geologisk museum".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå