Gå til innhold

Hvordan få innsyn i budrunde uten å måtte by selv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal selge egen leilighet, og har begynt å gå på visninger for å

- se hvordan andre leiligheter er klargjort til visning, og høste erfaringer fra det

- se hvor mye leiligheter som den vi ønsker å selge, samt den typen leilighet vi ønsker å kjøpe når vår er solgt, blir solgt for.

Så vi var på visning i går, og skrev oss opp på liste. Vi ville ikke legge inn bud, men jeg trodde at dette automatisk gjorde at en ble opplyst om andre bud. I dag ringte megleren og lurte på om vi var interessert, og jeg sa at vi ikke ønsket å legge inn noe bud. Okei, takk og farvel, og altså ingen informasjon om budrunden.

Hvordan bør vi gå fram senere for å få innsyn i denne?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vet man kan sette seg opp på liste hos megler og motta sms hver gang det kommer et nytt bud

Skrevet

Det er bare å si at dere ikke ønsker å by, men at dere gjerne vil være informert om evt bud som kommer.

Skrevet

Pleier det ikke være opplysninger om hvilke boliger, eller ihvertfall gårds og bruks nr) som ble solgt, og hvilken sum boligen ble solgt for - hver mnd i avisa?

(Pleier ihvertfall være det her jeg bor, liten plass da, eller mulig det er hver 3 mnd?!)

Da kan du jo se på boligene som er til salgs, notere gårds og bruks nr, og se pris og sånt 1 mnd etter? (Om det er slik der du bor)

Skrevet

Når megler ringer sier du at dere er interessert og tenker på å by. Så får dere vite hvilket bud som har kommet inn, og da kan dere "tenke dere om" en stund eller si at dere bestemmer dere for å ikke by over det. Ellers står det vel av og til på finn-annonsene også hva boliger ble solgt for?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...