Gå til innhold

Kjøpesentre osv tilrettelagt baby?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg håper denne tråden kan bli en tips-tråd for hvilke steder som har ammerom/gode stellerom til småbarn.

Vi var på Nordby kjøpesenter på Svinesund nylig, og der måtte jeg sitte på en stol utenfor lekelandet/toalettene for å få satt meg ned og ammet :(

Jeg hadde ikke spes lyst til å sitte på en av benkene i "shoppinggaten" eller å dra frem puppen på en cafe eller sittende på et dolokk. Så Nordby er IKKE bra. (Men, de hadde stelleplass på handikaptoalettet, men det er ikke noe fristende å stelle baby der når forrige på do har etterlatt seg DEN lukta...)

Vi har reist litt med bil i Norge i sommer og har heller ikke funnet noen stoppesteder tilrettelagt for amming, det er knapt nok en stelleplass for baby på handikaptoaletter rundt om kring. Så hvis det finnes gode veikroer/bensinstasjoner whatever langs veiene; tips om disse også! Reise med små barn er ille nok om ikke du må bytte bleier på et glatt dolokk...

Håper mange bidrar med tips!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På reise med bil har jeg ammet i bilen. Synes det er det enkleste og beste. Man kan vel ikke akkurat forvente ammeplass på en bensinstasjon hvor det ikke finnes noe å sitte på for dem som kjøper seg mat en gang ;)

Ellers synes jeg det er OK å amme på de fleste cafeer. Særlig når man reiser på litt ukurant tid er det ofte god plass og man kan finne seg en avskjermet krok, for de som føler behov for det.

Stelleplasser pleier det da å være de fleste steder -på handicaptoaletter som du jo har lagt merke til. Finner du ikke noe stellebord, så hender det at det hjelper å spørre betjeningen (det finnes kanskje på et litt mer bortgjemt sted).

Skrevet
:ironi: Utrolig at vi klarte oss før i verden med små babyer på bytur/handletur eller bilferier. Vi stelte i vogna, fant oss en stol bak en palme eller no og ammet, eller så gikk vi til bilen og fikset alt. Fantes ikke no stellerom i de tider. Pussig at våre barn vokste opp i det hele tatt uten all den tilretteleggingen som er i dag.
Gjest AnneShirley
Skrevet (endret)

:ironi: Utrolig at vi klarte oss før i verden med små babyer på bytur/handletur eller bilferier. Vi stelte i vogna, fant oss en stol bak en palme eller no og ammet, eller så gikk vi til bilen og fikset alt. Fantes ikke no stellerom i de tider. Pussig at våre barn vokste opp i det hele tatt uten all den tilretteleggingen som er i dag.

Vi gjør da mye som du beskriver det nå også. Men det er jo kjekt å bruke stellerom der det finnes :)

Endret av AnneShirley
Skrevet

Hvorfor ikke amme i bilen?? Hvorfor skal det være så vanskelig?

Hele verden kretser ikke rundt at du har fått barn vet du.

Skrevet

Amme kan man da gjøre hvor som helst. Trenger ikke sette seg ned en gang om det kniper om. Har selv gått og ammet mange ganger.

Stell krever da heller ikke så voldsomt til tilrettelegging, selv om det såklart er greiere om det finnes et velutstyrt stellerom. Gjør det ikke det så får man det da til uansett.

Kan forresten omtrent ikke huske å ha vært innom en bensinstasjon uten stellemuligheter.

Gjest AnneShirley
Skrevet

Kan forresten omtrent ikke huske å ha vært innom en bensinstasjon uten stellemuligheter.

Ikke jeg heller. Og amme gjør jeg jo fint i bilen. Så jeg synes det er selve kjøringen som er problemet med bilkjøring og små barn, jeg. Ikke stoppene ;)

Skrevet

Strømmen Storsenter, har et stort ammerom, med sofaer og sånn. De har og stellerom. :)

Skrevet

De fleste kjøpesenter har da en kafe man kan amme på. Legg over en gulpeklut så er den ingen som ser hverken pupp eller unge.

Er det ikke stellerom så steller vi i vogna eller i bilen.

Skrevet

Jeg tolket det dit hen at TS ville lage en tråd med tips om steder med fine stelle- og ammemuligheter, ikke klage på hvor det var vanskleig å få stelt. Det er det kun en som har svart på her...

Skrevet

I butikksenteret på Aker Brygge har de ihvertfall et veldig fint ammerom. :)

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Babykroken på Sandvika storsenter er veldig fint for små barn. På kafeen har de trillbare lekegrinder hvor man kan legge fra seg babyen når man spiser, de har også vippestoler. Det er lekerom, stellerom, ammekrok osv. Veldig bra!

Skrevet

Metro på Lørenskog har fint amme/stellerom.

Jessheim Storsenter har to små, enkle stellerom med stol for amming. Men fungerer veldig fint.

Strømmen er definitivt det beste på Romerike.

Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med stellemulighetene på Sandvika storsenter (nye delen) og at det greit å amme utenfor stellerommene der det er mange sofaer. Stellerommet på gamledelen er ikke noe særlig.

Trekanten i Asker har blitt veldig bra (ikke intermezzosiden) med tanke på stelling. Jeg har også ammet der inne helt i begynnelsen da jeg ikke var komfertabel med å amme offentlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...