november03 Skrevet 6. oktober 2003 #1 Skrevet 6. oktober 2003 Jeg lurte på hvem som har ansvaret for et eventuellt nachspiel etter bryllupsfesten? Jeg hørte det var hans forlover.....? Eller er det oss dersom vi vil ha det?
Cajsa Skrevet 6. oktober 2003 #2 Skrevet 6. oktober 2003 Det blir vel stress for dere å arrangere nachspiel? Dere blir vel trøtte før de andre, og har jo nok av andre ting å tenke på.. For min del synes jeg det er en oppgave for forloverne i fellesskap kanskje? Eller noen andre gode venner som ikke har noen spesiell oppgave i forbindelse med bryllupet fra før...?
Gjest MrsL Skrevet 6. oktober 2003 #3 Skrevet 6. oktober 2003 Trodde ikke det var vanlig å arrangere nachspiel etter bryllupet :o Jeg for min del skal ha nachspiel alene med "gubben" jeg da Mener at de gjestene som vil holde det gående utover natta får arrangere festen da
Junebug Skrevet 6. oktober 2003 #4 Skrevet 6. oktober 2003 "Tradisjonelt" er vel dette mannens forlovers oppgave. Men det er langt fra alle som har nachspiel. Det kommer jo an på hvor lenge selve bryllupet varer og hvor mange festløver dere har invitert :blunke: .
november03 Skrevet 6. oktober 2003 Forfatter #5 Skrevet 6. oktober 2003 Jeg mente ikke at vi skulle delta - vi tar også vårt eget nachspiel Men jeg har opplevd i mange bryllup at det er nachspiel etterpå. Da slår folk seg ofte litt mer løs og de eldre trekker seg tilbake (de som ikke er festløver da Jeg har alltid hatt det utrolig gøy på disse nachspieleneog ønsker at min dag skal ha det samme. Men jeg kan jo ikke akkurat pålegge forloverne den oppgaven???
Gjest agurk Skrevet 7. oktober 2003 #6 Skrevet 7. oktober 2003 Jo det synes jeg du kan, det er jo ikke akkurat så mye mer arbeid og ordne det. desuten pleier vel nesten det og ordne seg selv?
cappocino Skrevet 7. oktober 2003 #7 Skrevet 7. oktober 2003 I de bryllupene vi har vært i har nachtspielet blitt avtalt med en gang baren stengte... som regel en kamerat av brudeparet som tok initiativet.. Vi har leid eget lokale og transport til nachtspielet. KOmmer til å kjøpe inn pølser og burgere og masse øl, så kan gjestene ordne seg selv...
Ronja Skrevet 7. oktober 2003 #8 Skrevet 7. oktober 2003 Det er vel kanskje naturlig å spørre forloverne, men det kommer jo også an på hvilke typer de er da. Det er jo ikke alle som har lyst til/orker å være med på nachspiel, men jeg synes det må være helt greit å spørre! Ellers er det kanskje andre som utpeker seg naturlig som nachspiel-arrangører? Og kanskje forloverne blir litt snurt hvis de ikke blir spurt først? Vi ordnet også lokale og transport til nachspielet. I tillegg til nattmat og drikke. Stoor suksess og veldig gøy! Og det behøver ikke å bli så mye jobb!
Gjest Tex Skrevet 7. oktober 2003 #9 Skrevet 7. oktober 2003 Regner ikke med noe nachspiel etter vårt bryllup
9na Skrevet 7. oktober 2003 #10 Skrevet 7. oktober 2003 Dere som skal ha nachspiel, hvor lenge har dere lokalene for selve bryllupsfesten? Vi har våre lokaler helt til halv fire om natten, og jeg regner med at festen blir mer ungdommelig utover natten. Har ikke vurdert nachspiel engang, i og med at vi kan være i lokalene såpass lenge.
April Skrevet 7. oktober 2003 #11 Skrevet 7. oktober 2003 Har ikke tenkt på noe nachspiel jeg...Men vi kan ha lokalene så lenge vi vil, baren stenger kl.02! Regner ikke med at så mange blir sittende lenge etter det, kan jo være noen...Men jeg har ingen planer om å være opp til tidlig morgen, skal utnytte bryllupsnatten ja..Hihi
november03 Skrevet 7. oktober 2003 Forfatter #12 Skrevet 7. oktober 2003 Cappo og Ronja,- kan jeg få spørre dere hvilke lokaler dere har leid? Cappo, vi skal også nemlig gifte oss på Eckbo så kanskje vi kan "stjele" din ide.... :D
Fakse Skrevet 7. oktober 2003 #13 Skrevet 7. oktober 2003 Vi fikk lov til å ha lokalet der middagen var så lenge vi ville, så festen gled over i nachspiel sånn helt ubemerka. Noen gikk hjem etterhvert, og festløvene kapra lokalet. Vi trakk oss tilbake etter hvert, men hadde avtalt med folk som rydda opp og låste utpå natta. Min mor som ellers legger seg klokka ti holdt ut til det siste, men bildene viser at hun var ganske trøtt på slutten
Montezuma Skrevet 7. oktober 2003 #14 Skrevet 7. oktober 2003 Brudens far inviterte til nachtspiel. Men siden det fant sted på min arbeidsplass, så ordnet jeg det meste i forkant.
Tvilling76 Skrevet 8. oktober 2003 #15 Skrevet 8. oktober 2003 Jeg lurte på hvem som har ansvaret for et eventuellt nachspiel etter bryllupsfesten? Jeg hørte det var hans forlover.....? Eller er det oss dersom vi vil ha det? Den som vil! :D Vi hadde ikke planlagt noe for våre gjester, og etter at vi hadde dratt fra festen, tok en kamerat initiativ og inviterte de som var igjen på nachspiel hos seg. 4 maxi-taxier, og noen stopp innom noen av gjestene for å tømme barskap. Og vips, et vellykket nachspiel som varte til kl 08:00 på morgenen. Det er ikke alltid det planlagte er det beste...
Ronja Skrevet 8. oktober 2003 #16 Skrevet 8. oktober 2003 Cappo og Ronja' date='- kan jeg få spørre dere hvilke lokaler dere har leid? Cappo, vi skal også nemlig gifte oss på Eckbo så kanskje vi kan "stjele" din ide.... :D[/quote'] Vi hadde bare nachspielet hjemme hos noen vi hadde avtalt med. Vi hadde lokalene til to hvis jeg ikke husker feil. Spontant er fint! Vi ville bare ha det klart siden vi ville betale for drikke og mat.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå