AnonymBruker Skrevet 20. september 2010 #1 Skrevet 20. september 2010 Hei Har en venn / kamerat som er utrulig snill osv han er ganske lik meg selvom det skiller tre år mellom oss ( han er 20 år) problemet er bare det at, eller..er kanskje ikke et problem men blir litt sliten av det. Han sender meldinger hele tiden, å samtalen avsluttes aldri. Når jeg våkner om morran har jeg fått en god morgen melding å sånn fortsetter det bare helt til det blir en natta melding. Jeg hater å skrive meldinger egentlig, å jeg synes det er litt slitsomt å alltid måtte ha mobilen med meg hvor enn jeg går pga jeg må jo nesten svare også. Jeg prøver å svare slik at det ikke blir noe spørsmål til ham om mulig f.eks "ok =)" men får alikevel et spørsmål tilbake om noe annet da. Men jeg sier igjen at han er jo utrulig snill så er ikke det at jeg ikke vil ha kontakt med ham, men er bare det at jeg ikke liker å skrive meldinger så jeg lurer på om det er noen her som har tips ? Vil ikke såre ham heller. Kan gjerne sende meldinger hver dag, men blir så tungvindt gjennom hele dagen...
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 20. september 2010 #2 Skrevet 20. september 2010 Hva skjer om du rett og slett ikke svarer på melding da? Eller enda mer voksent: bare si det til ham. "jeg liker ikke sms, blir stressa. Du er kul og vi kan finne på ting, men ikke noe sms"
AnonymBruker Skrevet 20. september 2010 #3 Skrevet 20. september 2010 Han tror det er greit å sende så mye meldinger siden du svarer hele tiden. Hvis du lar være å svare innimellom vil han ta hintet og kutte ut den hyppige sendingen. Du kan regulerer dette helt selv. Svar kanskje 2-3 ganger daglig hvis du føler for det. Hvis han ikke tar hintet og spør deg hvorfor du ikke svarer, så sier du det som det er at du ikke orker å holde på med mobilen hele tiden feks.
AnonymBruker Skrevet 20. september 2010 #4 Skrevet 20. september 2010 Han tror det er greit å sende så mye meldinger siden du svarer hele tiden. Hvis du lar være å svare innimellom vil han ta hintet og kutte ut den hyppige sendingen. Du kan regulerer dette helt selv. Svar kanskje 2-3 ganger daglig hvis du føler for det. Hvis han ikke tar hintet og spør deg hvorfor du ikke svarer, så sier du det som det er at du ikke orker å holde på med mobilen hele tiden feks. Jepp, enig i denne.
AnonymBruker Skrevet 21. september 2010 #5 Skrevet 21. september 2010 Hva med å kun svare når det passer deg? Om det skulle ta 10 timer eller 24 timer så har han ikke noe annet valg enn å godta det. Du kan ikke la noen ta seg så godt til rette at du blir ukomfortabel og føler du ikke har noe kontroll i ditt eget liv.
AnonymBruker Skrevet 21. september 2010 #6 Skrevet 21. september 2010 Har det sånn med enkelte på Facebook-chatten. Prøvde med korte svar som OK, Må lage middag. Noen tar ikke hint så lett. Pleier å glemme å logge av chatten og når jeg kommer tilbake til pc'en er det masse meldinger der.
Gjest scorpius Skrevet 21. september 2010 #7 Skrevet 21. september 2010 Enten så hadde jeg sagt det rett ut til han eller så hadde jeg latt være å svare på alle meldingene. Gjort det gradvis kanskje... Lykke til Skjønner at det er slitsomt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå