Gå til innhold

Gode fotolocations?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg skal gifte meg 25 juni 2011. Dette er sankthansaften. Vi har selvsagt lyst på byllupsbilder ute, og lurer på hvor dere har tatt / har tenkt å ta bilder i naturen?

Familien min er "øy-folk", så jeg kunne tenkt meg ved vannet, men jeg ser for meg at det blir litt umulig å få fine bilder ved en strand på en lørdag i sommerferien, og spesielt på sankthansaften?

Jeg vurderer Prins Christians Batteri, men jeg aner ikke hvordan jeg skal klare å komme meg ut dit i kjole... I tillegg med jeg ta kontakt med historielaget.

Vel, jeg håper på noen gode og kreative svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvilken kirke?

Det er jo ganske fullt på strendene rundt her på sankthans, så ser problemet...

Men Batteriet er flott da :) Har ikke vært der ute, men sett bilder :)

Dog ingen øy....men Slottsfjellet er fint og da :) Og man må jo ikke ha med tårnet, og man kan få noen bra utsiktsbilder med dere der :)

Skrevet

Ellers håper vi på fint vær og :) Vi skal gifte oss i Kongsberg, og jeg håååper på å kunne få med Lågen i bakgrunnen :) Ellers er det en stilig miniatyrkirke i speil like ved vannet der og jeg tror kan bli en stilig effekt :)

Skrevet

Ellers håper vi på fint vær og :) Vi skal gifte oss i Kongsberg, og jeg håååper på å kunne få med Lågen i bakgrunnen :) Ellers er det en stilig miniatyrkirke i speil like ved vannet der og jeg tror kan bli en stilig effekt :)

Jeg tror jeg har sett den kirka! Den er tøff.

Kirken vi skal gifte oss i Vallø kirke, noe som er like ved Batteriet.

Slottsfjellet er nok et bra sted, men dog litt uorginalt når man kommer fra Tønsberg?

Hva foretrekker dere på KG? Bakgrunn av sjø, gress, fjell, åker?

Skrevet

Hmm... Vallø kirke... Hva med stranda rundt Furustrand? Ellers kan det være mange fine plasser mot Husvik :) Ellers kan det være stilig å stå der bildet du har lagt ut er tatt :) Så du ser Batteriet i bakgrunnen :)

Bare ideer/forslag her :) Som sagt skjønner jeg du gjerne vil ut dit :)

Skrevet

Vi tok bilder på i en park og uten ved havet. Lyset gjennom trærne ble utrolig fint i parken! Ble fine bilder ved havet også men vi har heldige og hadde litt skyer så lyset ikke ble altfor hardt. "Knallvær" er ikke perfekt fotovær.. overskyet er igrunnen best. Skal dere ha profesjonell fotograf? Viktig med rikttig utstyr (skjermer ol) så sørg for å sjekke dette hvis det er det er en hobbyfotograf..

Skrevet

Litt på siden, men jeg må bare spørre. St.hansaften er da 23. juni?

Skrevet

Litt på siden, men jeg må bare spørre. St.hansaften er da 23. juni?

:jepp:

Skrevet

Beklager, gikk litt fort i svingene, og var litt trøtt ;) Jeg mente sankthansHELGEN, ikke aften. :P

Parker hadde jeg faktisk ikke tenkt på !

Skrevet

Vi tok bildene ved en strand i Bunnefjorden - var heldige med overskyet vær (fikk noen regndråper mot slutten, men ble ihvertfall ikke klissvåte).

Har sett bildene nå, og det er flott med de grå skyene i bakgrunnen. Vann og svaberg, gress og trær - det er ihvertfall flotte settinger for bildene!

Ellers har jeg sett fine bryllupsbilder fra parker også - spesielt hvis det er litt gamle steintrapper eller murer også - fint til bakgrunn det også.

Skrevet

hva med Rosanes parken? eller Gunnarsbø parken?

Har sett mange kule bryllupsbilder som er tatt i "bakgater" også, slik at det skaper kontraster til noe vakkert foran og noe "skittent" bak.. Hva med gamlebyen i tønsberg?

Eller ved de stabbura ved slottsfjellet?

Skrevet

hva med Rosanes parken? eller Gunnarsbø parken?

Har sett mange kule bryllupsbilder som er tatt i "bakgater" også, slik at det skaper kontraster til noe vakkert foran og noe "skittent" bak.. Hva med gamlebyen i tønsberg?

Eller ved de stabbura ved slottsfjellet?

Det er jo supre forslag! Vi skal ha festen på Villa Møllebakken ( Den store, hvite villaen ved Haugarmuseet), så det går jo godt ann å ta bilder der, og i Gunnarsbøparken.

Vi har leid bil (En Packard 1936 modell), og inn i prisen får vi 3 timer og 6 mils kjøring. Det er ikke hver dag man kjører en like fin bil, så da går det fint ann å kjøre litt!

Gamlebyen i Tønsberg er jo et supert sted! Samme med de små bakgatene nedenfor Haugarmuseet, litt ovenfor Bob Hund cafeen?

Og til dere andre:

Dette er ikke en Tønsberg-tråd! Kom gjerne mer flere forslag :)

Skrevet

Etter å ha sett bryllupsbildene i den lokale nettavisen slår det meg at kornåkre under modning er den store fotolokasjonen i innlandet i år :)

Utendørsbilder blir flotte når det er et rolig landskap uten særlig preg av moderne infrastruktur og inngrep, synes jeg. Både strender, svaberg, fjellvidder (sommer og vinter) og de berømmelige kornåkrene er flotte lokaliteter. Verre er det når en ser innslag av boligfelt, høyspentmaster eller riksvegen i bildekanten, men dette unngår profesjonelle fotografer.

Superurbane bilder kan også være veldig fint, med folkeliv, glass- og betongfasader som omgivelser. Dette er finest hvis brudeparet er litt urbane eller utradisjonelle selv, og fungerer ofte godt i svart-hvitt (bunadbryllup og urbane bilder blir for stor kontrast, synes jeg).

Skrevet

Det er jo supre forslag! Vi skal ha festen på Villa Møllebakken ( Den store, hvite villaen ved Haugarmuseet), så det går jo godt ann å ta bilder der, og i Gunnarsbøparken.

Vi har leid bil (En Packard 1936 modell), og inn i prisen får vi 3 timer og 6 mils kjøring. Det er ikke hver dag man kjører en like fin bil, så da går det fint ann å kjøre litt!

Gamlebyen i Tønsberg er jo et supert sted! Samme med de små bakgatene nedenfor Haugarmuseet, litt ovenfor Bob Hund cafeen?

Og til dere andre:

Dette er ikke en Tønsberg-tråd! Kom gjerne mer flere forslag :)

Ah kult med litt morsom bil og da! da kan det jo bli kult med sort/hvitt bilder med bilen og by-bakrunn eller villaen kanskje! Er mange søte smug her, de nedafor haugar er jo fine de og ja:) dere finner sikkert noen lure steder!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...