Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er ei jente på 25 år som føler jeg har nådd bunnen totalt..

Jeg har i alle år stått på og hjulpet andre, men ikke fått noe tilbake.. Jeg er ei snill jente som sjelden klager, og pga dette så har jeg blitt utnyttet gang på gang..

Jeg er kanskje temlig naiv.. men jeg ønsker å tenke godt om alle mennesker.. Nå har jeg mistet tilliten til mennesker generelt og er egentlig møkka lei alt av mennesker..

Min mor lærte meg at jeg skal aldri ta igjen. Det beste var i følge henne, å "jatte med til dyrlegen kommer". Jeg har blitt mobbet hele barneskolen og hele ungdomsskolen. uten å ta igjen, uten å si i fra. Jeg prøvde i starte å si i fra til voksene, fordi det gjorde meg vondt, men mine foreldre valgte å overse det.

Gjennom resten av livet, til nå, har jeg blitt utnyttet uttallige ganger.. men jeg har aldri kjeftet eller blitt sint på de som har gjort meg vondt..

jeg har som regel gått i stillhet.

Nå er jeg på et punkt hvor det omtrent klikker for meg snart..

Jeg skriver ofte mailer i hodet, sinte mailer, til de som har såret meg.. Lange mailer om hvor utrolig bedritene de er, og hvor mye de har ødelagt meg som menneske.. Jeg lager de i hodet, men jeg skriver de aldri ned.. Dette plager meg enormt og jeg kan ligge en hel natt hvor jeg konstuerer disse sinte mailene i hodet..

Så hvorfor tør jeg ikke sende de? Jeg vet ikke.. det er noe med høffligheten min som stopper meg.. pluss at jeg er redd det skal slå hardere tilbake..

Jeg vet jeg må gjøre noe med det, for jeg blir snart sinnsyk..

men jeg trenger råd.. og jeg lurer på om det er flere som har det som meg..

hvis du lurer på hvordan jeg har blitt utnyttet, så har det for det meste vært penger folk har lånt.. Nå sist var det en i familien som lurte meg med et ganske stort pengebeløp..

men også utførte jobber, eller vennskap hvor "venninden" min har brukt meg..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kutt alle forbindelser til dårlige venner og familiemedlemmer. Glem de som gjorde deg vondt langt tilbake i tid, bruk de heller som en påminnelse om hvor sterk du nå har blitt på grunn av disse menneskene.

For det er det du nå er, nå er det nok, sier du selv. Bra! Ingen skal få utnytte deg mer.

Jeg har blitt opplært i det motsatte av deg. Gjør noen deg noe, så tar du igjen med samme mynt. Kan ikke si jeg har noensinne angret på det. Det har også gjort at jeg i dag er sterk, og tillater ingen å tråkke på meg, da blir jeg forbannet. Men, det betyr ikke at du trenger å kjefte folk huden full som har utnyttet deg.

Det første jeg ville gjort var å starte på nytt. Glem alle de idiotiske tingene som har skjedd tidligere. Ikke bruk mer av tiden din på å analysere og konstruere. Men ha det som en baktanke som slår i mot deg neste gang noen prøver seg på deg igjen, DA slår du til, ikke bokstavelig talt;) Lær deg å si NEI! Høyt og tydelig! Det er et ord som som skremmer mer enn det høres ut.

Se deg i speilet og si NEI! Ingen skal få tråkke på meg igjen!

Det er DU som bestemmer hvem som skal få låne penger, hvem som fortjener en tjeneste, og hvem som fortjener deg som venn.

Snille jenter (og gutter) blir utnyttet, sånn er det bare. Du kan være snill men bestemt, da kommer du langt. Ærlighet er også en god ting. Vil du ikke låne noen penger si NEI!

Dette klarer du, det vet jeg. Det er ingenting å være redd for, ingen av de som tidligere har vært ufine med deg kan gjøre deg noe. Borsett fra å bli snurte når du sier nei.

- Felix -

Skrevet

Jeg er ei jente på 25 år som føler jeg har nådd bunnen totalt..

Jeg har i alle år stått på og hjulpet andre, men ikke fått noe tilbake.. Jeg er ei snill jente som sjelden klager, og pga dette så har jeg blitt utnyttet gang på gang..

Jeg er kanskje temlig naiv.. men jeg ønsker å tenke godt om alle mennesker.. Nå har jeg mistet tilliten til mennesker generelt og er egentlig møkka lei alt av mennesker..

Min mor lærte meg at jeg skal aldri ta igjen. Det beste var i følge henne, å "jatte med til dyrlegen kommer". Jeg har blitt mobbet hele barneskolen og hele ungdomsskolen. uten å ta igjen, uten å si i fra. Jeg prøvde i starte å si i fra til voksene, fordi det gjorde meg vondt, men mine foreldre valgte å overse det.

Gjennom resten av livet, til nå, har jeg blitt utnyttet uttallige ganger.. men jeg har aldri kjeftet eller blitt sint på de som har gjort meg vondt..

jeg har som regel gått i stillhet.

Nå er jeg på et punkt hvor det omtrent klikker for meg snart..

Jeg skriver ofte mailer i hodet, sinte mailer, til de som har såret meg.. Lange mailer om hvor utrolig bedritene de er, og hvor mye de har ødelagt meg som menneske.. Jeg lager de i hodet, men jeg skriver de aldri ned.. Dette plager meg enormt og jeg kan ligge en hel natt hvor jeg konstuerer disse sinte mailene i hodet..

Så hvorfor tør jeg ikke sende de? Jeg vet ikke.. det er noe med høffligheten min som stopper meg.. pluss at jeg er redd det skal slå hardere tilbake..

Jeg vet jeg må gjøre noe med det, for jeg blir snart sinnsyk..

men jeg trenger råd.. og jeg lurer på om det er flere som har det som meg..

hvis du lurer på hvordan jeg har blitt utnyttet, så har det for det meste vært penger folk har lånt.. Nå sist var det en i familien som lurte meg med et ganske stort pengebeløp..

men også utførte jobber, eller vennskap hvor "venninden" min har brukt meg..

Nei sånn går det ikke ann å ha det rett og slett. Drit i høfligheten, det er jo derfor de utnytter deg fordi du aldri sier i fra og er redd for hva de vil si om du faktisk gjør det. Hvis man ikke vil at folk skal overkjøre en så må man også sette grenser for hva som er ok og ikke og si ifra. Det gjør folk faktisk hver dag til andre mennesker, vi lærer andre hvordan de skal behandle oss.

Det er i mine øyne en veldig dårlig ting moren din har lært deg, at andre bare skal valse over deg uten at du kan si noe. Tydelig er moren din veldig konfliktsky.

Du må ta noen avgjørelser for hvordan person du ønsker å være, hva som er ok og ikke og tenke over hvordan du skal klare å sette grenser og for å si ifra eller si nei til andre.

Det er vel dine penger, hvorfor skal du låne eller gi dem bort? Er du dum? Det er jo det folk tror når du ikke sier nei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...