AnonymBruker Skrevet 20. september 2010 #1 Skrevet 20. september 2010 Spørsmålet er kort og godt; har du hatt et interiørmagasin på besøk i hjemmet ditt? Var det morsomt å se bildene på trykk og ble det stylet masse? Vil du eventuelt ikke hatt besøk av fotograf og journalist, og hvorfor ikke?
AnonymBruker Skrevet 20. september 2010 #2 Skrevet 20. september 2010 Jeg har ikke hatt, men kjenner noen som har hatt besøk. Blei sjokka over å høre at de hadde fjerna diverse kopper og kar, kaffe og middagsservise med eget medbragt. Blomster og andre dekorative ting hadde de også hatt med.
AnonymBruker Skrevet 21. september 2010 #3 Skrevet 21. september 2010 Jeg har hatt to av stedene våre i interiørmagasin. På det ene stedet ble det ikke gjort mye, stylisten (som også var fotografen) satt frem noen blomster litt frukt, noen fine juiceflasker, samt hadde med et brød som ble lagt på kjøkkenbenken. Ellers ble et par ting fjernet fra kjøkkenbenken - sånn som kaffetrakter og brødboks. På det andre stedet hadde hun med enkelte puter og en del grønnsaker som ble lagt på benken. Blomster og bort med kaffetrakter her også. Ingenting av dette fjernet eller endret noe på inntrykket på hyttene.
AnonymBruker Skrevet 21. september 2010 #4 Skrevet 21. september 2010 En lite avsporing, men hvordan får man interiørmagasin på besøk og bilder på trykk da? Ringer man selv? (Som i at man selv synes at man har det pent til å bli avbildet i magasin)
Gjest Melina* Skrevet 21. september 2010 #5 Skrevet 21. september 2010 Spørsmålet er kort og godt; har du hatt et interiørmagasin på besøk i hjemmet ditt? Var det morsomt å se bildene på trykk og ble det stylet masse? Vil du eventuelt ikke hatt besøk av fotograf og journalist, og hvorfor ikke? Jeg har jobbet for diverse interiørmagasiner og kvinneblader, og hvor mye vi styler de diverse boligene varierer. Det er som regel kun rene interiørblader som tar seg råd til å hyre egen stylist, det er som regel jeg og fotografen som klargjør leiligheten når vi jobber for kvinneblader. Vi har stort sett hatt med små pyntegjenstander, puter, friske blomster og grønne planter. Det vi gjør mest av er i grunn å flytte på ting. Noen har veldig mye stående framme, og det ser ikke like bra ut på bilder. Jeg har også hatt besøk av fotograf som tok bilde av leiligheten min, en journalistbekjent skrev teksten. Siden jeg er i bransjen selv visste jeg stort sett hva de ville ha, så de endret ikke på mye. Veldig gøy, synes jeg.
Gjest Melina* Skrevet 21. september 2010 #6 Skrevet 21. september 2010 En lite avsporing, men hvordan får man interiørmagasin på besøk og bilder på trykk da? Ringer man selv? (Som i at man selv synes at man har det pent til å bli avbildet i magasin) Det varierer veldig. Noen tar kontakt selv (men de fleste redaksjoner får svært mange tipa, så de fleste blir raskt gjennomgått). Jeg liker bedre å oppsøke interiørblogger, bloggere er ofte flinke til å ta bilder, det gjør det lettere for meg som frilanser å selge saken til redaksjonen. Det hender også at jeg får tips om hjem jeg bør kikke på. I 80 prosent av tilfellene er hjemmet for ordinært til at det kan brukes, men jeg er uansett takknemlig for tips.
AnonymBruker Skrevet 22. september 2010 #7 Skrevet 22. september 2010 Det varierer veldig. Noen tar kontakt selv (men de fleste redaksjoner får svært mange tipa, så de fleste blir raskt gjennomgått). Jeg liker bedre å oppsøke interiørblogger, bloggere er ofte flinke til å ta bilder, det gjør det lettere for meg som frilanser å selge saken til redaksjonen. Det hender også at jeg får tips om hjem jeg bør kikke på. I 80 prosent av tilfellene er hjemmet for ordinært til at det kan brukes, men jeg er uansett takknemlig for tips. Jeg ble kontaktet av en fotograf, gjennom bloggen min. (Flere andre har også kontaktet meg i ettertid, forresten.) Og den ene hytta ledet til den andre. Enkelt og greit. Men jeg hadde ikke gått av veien for å ta kontakt selv, heller. Dersom man tror man har noe som fenger andre - hvorfor ikke? Det verste som kan skje er jo å få et nei.
Gjest AnneShirley Skrevet 22. september 2010 #8 Skrevet 22. september 2010 Men hvorfor går folk egentlig med på å la hjemmet sitt bli brettet ut på den måten? Jeg ville ikke latt mitt private hjem bli brukt på den måten, i alle fall. (ikke at jeg ser for meg at det ville bli en aktuell problemstilling altså).
AnonymBruker Skrevet 22. september 2010 #9 Skrevet 22. september 2010 Men hvorfor går folk egentlig med på å la hjemmet sitt bli brettet ut på den måten? Jeg ville ikke latt mitt private hjem bli brukt på den måten, i alle fall. (ikke at jeg ser for meg at det ville bli en aktuell problemstilling altså). Fordi man er interessert i interiør, design og arkitektur, og er stolt av hva man har skapt, kanskje? Kanskje man har lyst til å promotere seg selv som interiørarkitekt, -designer eller arkitekt? Eller rett og slett fordi man ikke synes det gjør noe at hjemmet blir "brettet ut" - som du omtaler det. Jeg er glad noen vil vise frem hjemmene sine, ellers hadde det ikke blitt mange spennende interiørblader i handelen.
Gjest Constanze Skrevet 22. september 2010 #10 Skrevet 22. september 2010 Men hvorfor går folk egentlig med på å la hjemmet sitt bli brettet ut på den måten? Jeg ville ikke latt mitt private hjem bli brukt på den måten, i alle fall. (ikke at jeg ser for meg at det ville bli en aktuell problemstilling altså). Jeg hadde blitt utrolig stolt om et interiørmagasin ville lage en reportasje fra hjemmet mitt. Hadde ikke sett på det som om jeg brettet ut privatlivet mitt - svært ofte står ikke navnet på eierne engang. Og det hender at jeg må lete for å finne ut hvor reportasjen er hentet fra. Det er ikke som en "hjemme-hos"-reportasje i Se & Hør.
Gjest AnneShirley Skrevet 23. september 2010 #11 Skrevet 23. september 2010 (endret) Fordi man er interessert i interiør, design og arkitektur, og er stolt av hva man har skapt, kanskje? Men det er jo jeg også. Jeg er glad noen vil vise frem hjemmene sine, ellers hadde det ikke blitt mange spennende interiørblader i handelen. Det er jeg også. Elsker å lese interiørblader (selv om jeg synes mye av det som vises er litt vel likt). Men jeg forstår likevel ikke at folk gjør sånt (i alle fall ikke uten å få skrekkelig godt betalt ) Men så er jeg en privat person som slett ikke forstår at noen er villig til å vise seg på TV overhodet osv, da.. Så jeg forstår jo at min tankegang er noe annerledes enn mange andres. Endret 23. september 2010 av AnneShirley
Gjest Spinell Skrevet 23. september 2010 #12 Skrevet 23. september 2010 Det er kjempefint at det finnes folk som vil vise fram hjemmet eller landstedet sitt i interiørblader til inspirasjon og glede for andre. Det jeg ville vært mest skeptisk til, er muligheten for innbrudd og tyverier etter å ha vist fram særlig samlerobjekter og kunst for allverden. Trolig der det derfor bladene ikke beskriver eiendommens eier og området en befinner seg i altfor godt.
SmallTalk Skrevet 24. september 2010 #13 Skrevet 24. september 2010 Fordi man er interessert i interiør, design og arkitektur, og er stolt av hva man har skapt, kanskje? Kanskje man har lyst til å promotere seg selv som interiørarkitekt, -designer eller arkitekt? Eller rett og slett fordi man ikke synes det gjør noe at hjemmet blir "brettet ut" - som du omtaler det. Jeg er glad noen vil vise frem hjemmene sine, ellers hadde det ikke blitt mange spennende interiørblader i handelen. Hvordan kan man være stolt av det man har skapt dersom de som skal vise frem skaperverket styler det om til sitt eget? Da vises jo ikke det man selv har skapt lenger. Og da bør man jo heller ikke promotere seg selv som interiørarkitekt, -designer eller arkitekt, ettersom dette tydeligvis ikke var godt nok siden det man hadde lagd måtte endres på.
pøbelsara Skrevet 24. september 2010 #14 Skrevet 24. september 2010 Hvordan kan man være stolt av det man har skapt dersom de som skal vise frem skaperverket styler det om til sitt eget? Da vises jo ikke det man selv har skapt lenger. Og da bør man jo heller ikke promotere seg selv som interiørarkitekt, -designer eller arkitekt, ettersom dette tydeligvis ikke var godt nok siden det man hadde lagd måtte endres på. De jeg kjenner som har hatt interørmagasiner på besøk, har bare fått litt ekstrastyling med blomster, og kanskje et par puter og slikt. Helt gjennkjennbart, og definitivt absolutt det de har skapt.
AnonymBruker Skrevet 24. september 2010 #15 Skrevet 24. september 2010 De jeg kjenner som har hatt interørmagasiner på besøk, har bare fått litt ekstrastyling med blomster, og kanskje et par puter og slikt. Helt gjennkjennbart, og definitivt absolutt det de har skapt. Det stemmer med min erfaring også. Absolutt gjenkjennbart, og den kvasten med roser og grønnsaker på benken kunne jeg like gjerne lagt der selv. Det er bare litt upraktisk å la grønnsakene ligge ute på benken hele dagen. *fremdeles stolt*
Swirly Skrevet 24. september 2010 #16 Skrevet 24. september 2010 Det var noen på jobben som tok bilder av pulten min, gjelds det?
AnonymBruker Skrevet 24. september 2010 #17 Skrevet 24. september 2010 Jeg har hatt besøk 3 ganger av interiørmagasiner, og en landsdekkende avis. Ingen spesiell styling, kun litt rydding, blomster, frisk frukt etc. Har også fått ny forespørsel ang. vår hytte, med der ønsket journalisten utstrakt bruk av mennesker i bildene i tillegg til interiøret. Da takket jeg nei, ønsker ikke noen "hjemme hos" reportasje.
AnonymBruker Skrevet 25. september 2010 #18 Skrevet 25. september 2010 Hvordan kan man være stolt av det man har skapt dersom de som skal vise frem skaperverket styler det om til sitt eget? Da vises jo ikke det man selv har skapt lenger. Og da bør man jo heller ikke promotere seg selv som interiørarkitekt, -designer eller arkitekt, ettersom dette tydeligvis ikke var godt nok siden det man hadde lagd måtte endres på. Er begrenset hvor mye de kan ordne på et hjem da... Arkitekter har da gjerne ofte tegnet sitt eget hus f.eks , og vil vise dette.
Gjest Prøvis Skrevet 26. september 2010 #19 Skrevet 26. september 2010 Men det er jo jeg også. Det er jeg også. Elsker å lese interiørblader (selv om jeg synes mye av det som vises er litt vel likt). Men jeg forstår likevel ikke at folk gjør sånt (i alle fall ikke uten å få skrekkelig godt betalt ) Men så er jeg en privat person som slett ikke forstår at noen er villig til å vise seg på TV overhodet osv, da.. Så jeg forstår jo at min tankegang er noe annerledes enn mange andres. Din tankegang er helt lik min Jeg leser ikke så mye interiørblader, men blar gjennom et blad hvis jeg skulle finne et, veldig mye likt som du sier. Leser ikke hjemme hos reportasjer, og skygger banen hvis det er antydning til presse og tv der jeg måtte ferdes. Vil ikke vise frem verken hjemmet mitt eller meg selv. Men stolt av hjemmet mitt er jeg likevel.
missLynch Skrevet 26. september 2010 #20 Skrevet 26. september 2010 Om vi har hatt besøk av et interiørmagasin? Nei. Og takk for dèt.... Men burde kanskje hatt det? De kunne brukt det til å illustrere et klassisk kaotisk innredet hjem, med elementer av 30-tall, loppemarked, med et islett av IKEA.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå