Gå til innhold

Låser dere postkassen?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Her er en sak om en kvinne som ble utsatt for ID-tyveri etter at opplysningene var stjålet fra hennes ulåste postkasse.

http://www.dinside.no/851441/ida-fikk-stjaalet-post-og-identitet

Hvordan i all verden kan noen bli overrasket over dette når de ikke har lås på postkassen? I byene har vel de fleste lås, men på landet er det kanskje ikke like vanlig? Men det er jo ingenting som hindrer tyvene i å reise litt utenfor Oslo-gryta? Det må da være uaktsomt hvis man bestiller ting som kredittkort til en ulåst postkasse, da har man vel seg selv å takke?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bor på landet,og har ikke lås på postkassa, men hadde jeg bodd i Oslo hadde jeg nok hatt det :)

Skrevet

På landet er det vel mange som har inngangsdøra ulåst også, men man får vel ikke noe på forsikringen om man blir robbet da?

Skrevet

På landet er det vel mange som har inngangsdøra ulåst også, men man får vel ikke noe på forsikringen om man blir robbet da?

Jeg låser altid døra jeg, er ikke helt stok dum heller da :filer:

Skrevet

Ja, for vi er jo så dumme på bygda :roll:

---

Bor i by og låser ikke postkassa. Får ikke noe post å snakke om heller...

Skrevet

Ja, har lås på postkassen/boksen.

Får faktisk ikke med meg nøkkelen uten å låse boksen. Den er del av veggstativ inne i gangen på blokken.

Skrevet

Ja, har lås på postkassen/boksen.

Får faktisk ikke med meg nøkkelen uten å låse boksen. Den er del av veggstativ inne i gangen på blokken.

Sånn har jeg også her.

Har aldri falt meg inn å låse postkassen (da jeg hadde en sånn vanlig en) selv om jeg bor i by.

Skrevet

Ja, jeg har lås på postkassen.

Skrevet

Vi har ikke lås på postkassen, deler med svigerfar. Bor i Oslo.

Gjest Helene_Mari
Skrevet

Har lås på postkassa da asylsøkere drev å stjal posten vår

Skrevet (endret)

Nei det kan jeg ikke siden jeg deler postkasse med de som leier leiligheten ved siden av meg.

Endret av Trajan
Skrevet

Har dessverre ikke det her jeg bor nå. Jeg bor i en liten by, midt i byen. Jeg er i grunn ikke særlig redd for identitetstyveri, men at noen skal ha det "morsomt" med posten og postkassen, selv om det til nå aldri har skjedd.

Gjest AnneShirley
Skrevet

Dersom man låser postkassen blir det vel vanskelig å få oppi små pakker osv, slik at det blir færre ting som kommer direkte i postkassa?

Nei, vi låser ikke postkassa. Men selv om vi bor "på landet" så låser vi både hus og biler ;)

Skrevet

Ja, den er låst, er så jævlig med narkiser og jævelunger rundt om så eg foretrekker å ha den låst.

Skrevet

Skulle gjerne hatt det, men etter at vi flyttet og deler postkasse med utleier så har vi ikke det. Hadde det før når vi bodde i bygård.

Skrevet

Har lås på postkassen min. Jeg vil ikke at andre skal ta min post. Har tidligere hatt problemer med naboer som stjeler aftenposten før jeg står opp, og i tillegg husker jeg når jeg var liten (8-9år) syntes jeg det var kjempegøy å ta andres post og hive det, rive det i stykker eller putte det i postkasser på andre siden av byen.

Låser det meste jeg. Slipper man at det skal skje noe.

Skrevet

Vi bor i blokk og har låsbare postkasser i oppgangen. Den er alltid låst, får jo ikke lukket døren på den uten å låse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...