Gå til innhold

hjelp, jeg provoserer kjæresten min!

Anbefalte innlegg

Gjest Konfrontatika
Skrevet

Det har seg slik at jeg er sammen med en stort sett herlig gutt, vi har vært sammen i snart fire år. Han har flyttet til en by langt unna pga. jobben, så i en overgangsperiode ses vi ikke så ofte. Vi har det topp når vi sees, men når vi ikke sees (mesteparten av tiden) har vi et telefon/e-mail-forhold som ikke bestandig er like bra. Ting jeg aldri ville sagt til ham ansikt til ansikt slenger jeg ut med på e-mail eller i en telefonsamtale, og jeg sier ting som angrer på fordi de utløser frustrasjon hos kjæresten min. Det er ikke det at jeg ikke mener det jeg sier, men jeg sier det på en såpass direkte og kanskje frekk måte at det blir konflikt. Normalt sett hater jeg krangling, og jeg vet ikke hvorfor jeg driver på med disse mail-krigene og hvordan jeg skal holde opp. Hjelp!

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Det kan høres ut som om du ikke er helt trygg på han når dere er fra hverandre....siden du bare gjør det da!

Stol på han,så går det nok over..

er vel ofte slik angrep er beste forsvar!

Gjest Anonymous
Skrevet

Ofte er det vel sånn at vi er mer vågale (og ærlige???) på telefon, mail og SMS fordi man ikke ser vedkommende man prater med og da sier man gjerne ting man ellers ikke hadde sagt. I tillegg ser man ikke den andres reaksjon umiddelbart på telefon, mail og SMS, så det er vanskelig å korrigere uttalelsene sine når de kommer feil ut.

Jeg foreslår at du prøver å innbille deg at du og kjæresten din sitter ansikt til ansikt når dere mailes og tekstes. Prøv også å vente litt før du sender meldingene dine og les dem en gang til før du sender. Spør deg selv: "Vil jeg virkelig sende denne meldingen?"

Skrevet

Jeg og min kjenner godt til dette fenomenet. Vi er mye fra hverandre - og det er jammen ikke få gangene jeg sender avgårde en hysterisk, opprørt mail eller sms når jeg er usikker, eller misforstår ting, eller irriterer meg over noe .......og så angrer jeg som oftest etterpå .....og så ligger det en til mail og venter på han med beklagelse når han kikker (for det må jeg jo sende omgående *ler*) ..... :oops:

Mye kommer av usikkerhet.....at jeg ikke forstår han ...eller tror han er opriktig ......eller at jeg tolker han feil og blir provosert .....

Jeg er ikke flink å si ting face to face ....men må nok trene på dette ...

Neppe til hjelp for deg - men du er iallefall ikke alene om dette .....

De er gode guttene våre som holder ut med oss :wink: *ler*

Skrevet

Prøv å vente noen timer med å si ting du vet du kan angre på. Da har du mulighet til å være litt mer objektiv. Prøv å se på det som utløser slike ting fra "utsiden". Hvordan ville du ha reagert på det samme hvis det ikke hadde vært kjæresten din som sa det/gjorde det?

Akkurat det har hjulpet meg noen ganger. Og av egen erfaring, er det usikkerhet som ligger til grunn.

Jeg er også i samme situasjon som deg, med mannen min langt borte noen mnd. Han er heldigvis hjemme i helgene da. Jeg grudde meg veldig til denne perioden, men det har gått mye bedre enn jeg trodde!

Mye på grunn av at jeg bevisst har lent meg tilbake og vært mer avslappet. Har også oppdaget at når jeg prøver å være positiv, så BLIR jeg også mer positiv.

Jeg opplever også at mannen min setter veldig stor pris på dette. Han åpner seg mer, og deler mer med meg nå enn før. Nå er det forresten han som kan være litt usikker, så rollene har snudd seg.

Håper dette kan hjelpe deg litt. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...