Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjæresten og jeg skal på ferie om få uker sammen med familien hans, som også har spandert turen på oss begge. Jeg vil gjøre det slutt. Bør jeg da gjøre det nå med det samme, eller bør jeg vente til ferien er over?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

NÅ... Jo før jo bedre, du er ikke mer hyggelig om du gjør det etter ferien.

Skrevet

Selvsagt gjør du det før, så fort som mulig. Da rekker han kanskje endre biletten og ta med seg en kompis i stedet.

Skrevet

NÅ... Jo før jo bedre, du er ikke mer hyggelig om du gjør det etter ferien.

Helt enig!

Jeg og eksen hadde bestilt tur sammen. Alt betalt. Jeg tenkte lenge på om jeg orket å reise på tur sammen med han når jeg ikke ville være kjæresten hans lengre. NEI! Så jeg gjorde det slutt og vi avbestilte turen. Jeg tror ikke vi hadde det hatt det fint på tur sammen. I hvert fall ikke jeg. Hadde ikke klart å late som om ting er bra mellom oss lengre.

Skrevet

Før turen er det mest reale siden du blir spandert på. Kan ikke skjønne at du faktisk lurer på om du skal reise ferie med han og familien hans hvis du skal gjøre det slutt. Den saken hadde vært soleklar for min del.

Gjest brutal_mann
Skrevet

I det sekundet en har bestemt seg for å endre noen sin sosiale status er en pliktg å gi beskjed. Alt annet er egoisme og kynisme. Om ddette ble litt komplisert for deg så betyr det at du dumper fyren med en eneste gang. Ikke vent til i morgen tidlig en gang.

Skrevet

Det finnes ingen lover som sier at du ikke kan ødlegge noen andre følelsesmessig (inkludert deg selv).. men det finnes diverse etiske regler som for din egen selvrespekt bør følges. Husk du har mange år av livet igjen, og da er det greit å vite at du kan stå for de valgene du har tatt.

For din egendel vil det være lurt å ikke lure deg selv eller han lengre.

Skrevet

enig jo før jo bedre, så han kan ta med noen som fortjener å bli med.

Gjest Ms. Raggsokk
Skrevet

Stemmer i med de andre her. Han spanderer faktisk på ei han tror elsker ham, og jeg synes du bør være real nok til å si fra. Da kan han ta med en kompis e.l. :)

Skrevet

Var selv i litt lik situasjon for noen år siden, foreldrene mine hadde spandert tur på meg og min daværende kjæreste, og når det nærma seg orket jeg ikke å være i forholdet lengre. Tenkte lenge på om jeg skulle vente til etter ferien, for å se om det kanskje kunne være den "oppturen" vi trengte. Endte meg at jeg gjorde det slutt før ferien, fant ut at jeg ikke kom til å klare å kose meg sammen med ham.. Han fikk tilbudet om å bli med allikevel, som venner, men han takket nei.

Vil også nevne at hvis det er snakk om flybilletter så er det ikke sikkert at billetten kan "gies" til noen andre, vi fikk ikke endra navn på billetten, og fikk heller ikke igjen pengene for den ubrukte billetten.

Skrevet

Jeg var i samme situasjon som deg en gang, og da fikk jeg utelukkende råd om å dumpe han før ferien. Det var råd jeg fulgte, noe jeg var veldig glad for så snart den vanskelige praten var overstått. Tror også han satte pris på at jeg gjorde det slutt før vi dro, ikke etter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...