Gå til innhold

Ikke betalt kjole

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Nå er jeg forbanna :evil: Dama som ikke har betalt brudekjolen hun kjøpte av meg har allerede giftet seg :evil: . Snakket med henne i dag på telefonen der hun lovte å betale så fort som mulig, men tror du jeg tror på henne? Hun hadde vært syk lenge fikk jeg bekjed om, vel står verden stille selv om en er syk? Hun har hatt tid til å gifte seg :evil: Fy flate, trodde ikke en kunne bli så frekk. Kan ikke være noe særlig til samvittighet på den damen når hu gifter seg i en kjole hun vet hun ikke har betalt :evil:

Nå er jeg sint :evil:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det synes jeg var rimlig frekt gjort ja. Trodde virkelig ikke sånn om andre, men så feil kan jeg ta. Hun burde skammet seg på bryllupsdagen da hun sto der i en tilnærmet stjålet kjole. Tror jeg ville ha følt det sånn i allefall. Nei min skal være betalt innen jeg skal gifte meg ja. Vil ha alt i orden

Skrevet

Mange frekke, gale mennesker dessverre. :eeeh: :o :roll: Høres ut som ren taktikk spør du meg. Håper ikke du er så snill at du gir deg, men krever pengene av henne snarest!

Gjest Kittybride ulogget
Skrevet

Det var da makan til frekkhet! Bor hun langt unna deg? Jeg ville troppet opp på døren hennes og vennlig men bestemt nektet å dra før hun gir deg pengene. Evt. følge med henne til minibank for å ta ut penger. Stå på!

Skrevet

:o :o

Ho MÅ mangle alle former for sosiale antenner/samvit!

Hallo! Tenk å stå der under vigsla, med ein kjole du ikkje har betalt!!

Nei, makan! :-?

Skrevet

Er det mulig? :evil: Dette må du ikke gi deg på! Regner med du har spart på kvitteringer for at du har sendt kjolen til henne slik at du har "bevis."

Har du mulighet til det så ta med deg noen og tropp opp hos henne åog krev pengene. Du skal iallefall ikke ta kjolen tilbake og ingen penger.

Eventuelt snakk med noen som kan litt om dette....kanskje er det mulig å anmelde for tyveri eller noe slikt?

Hun dama kan iallefall ikke slippe unna......... :evil:

Skrevet

Hun har ikke stjålet den, da den er overgitt frivillig. Men hun kan nok anmeldes for bedrageri;

§ 270. For bedrageri straffes den som i hensikt å skaffe seg eller andre en uberettiget vinning

(1) ved å fremkalle, styrke eller utnytte en villfarelse rettsstridig forleder noen til en handling som volder tap eller fare for tap for ham eller den han handler for, eller

(2) ved bruk av uriktig eller ufullstendig opplysning, ved endring i data eller programutrustning eller på annen måte rettsstridig påvirker resultatet av en automatisk databehandling, og derved volder tap eller fare for tap for noen.

Straffen for bedrageri er bøter eller fengsel inntil 3 år. Medvirkning straffes på samme måte.

Endret ved lover 11 mai 1951 nr. 2, 12 juni 1987 nr. 54.

Hun fikk deg til å sende den mot å la deg tro at du skulle få penger.

Skrevet

Burde ikke kjolen betales når den overtas da..? Utrolig kjipt for deg! Huff, føler med deg.

Skrevet

Til en senere anledning: postoppkrav/depositum el....

Gjest Anonymous
Skrevet

Beklageligvis mangler jeg mailen der hun skrev at hun skulle betale resten den 27/9 03, min samboer klarte å slette den mailen. Jeg mangler også den lappen som var på pakken som jeg sendte til henne.

Jeg sendte kjolen i postoppkrav, men siden hun forklarte meg på forhånd at hun var blitt lurt av en annen, og hadde en kjole som var for liten i skapet til 6000 kr, ble vi enig om at hun skulle betale vel halvparten før hun fikk sett kjolen. Resten skulle hun betale om hun ville beholde kjolen. de mailene har jeg, der hun forklarer at hun skal betale litt før hun får kjolen, og litt etter.

Jeg lurte først på å sende en klage til forliksrådet, men det vil koste meg ganske mye, og jeg vet ikke om det er verdt det. Hadde kanskje vært en fin prinsipp, men da kommer jeg ut i 0 omtrent. Det er ikke mye penger det er snakk om, men nok til at jeg vil ha de.

Det med bedrageri hadde kanskje vært noe, kan jo rett og slett anmelde henne. Men det spørs om jeg kommer noen vei med det siden jeg ikke har bevis på at hun har fått kjolen min. Men beviset burde jo være henne på bryllupsdagen i den samme kjolen eller?

Har lært meg at jeg ikke kommer til å sende i vei noe før det er betalt for, men nekter å gi meg på tap. Dama skal ikke vinne, selv om hun tror det selv. Tenkte jeg skulle ringe henne ett par ganger i uken til pengene er på konto + sende mail

Hadde

Skrevet

STÅ PÅ

Dumt at du mangler noe av beviset men du har jo likevel de andre mailene som sier at dere har hatt en korrespondanse om kjolen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...