Gå til innhold

Han bruker mer tid på pcen enn på meg..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjæresten min bruker så altfor mye tid på pcen. Jeg blir gal og lei meg. Vi har nå avstandsforhold og sees annenhver helg. Når vi bare slapper av hjemme så sitter han alltid på pcen. Han er ikke flink til å vise at han er glad i meg ved å kose og kysse meg. Jeg vil gjerne at vi skal prøve å legge oss i vettug tid, men han sitter på pcen og skal "bare" sjekke noe. Jeg sier ifra flere ganger og da maser jeg, i følge han. Alt jeg vil er jo at vi skal legge oss sammen de gangene i måneden vi faktisk deler samme seng. Dette har gått i bølgedaler i løpet av forholdet (snart 2 år). Har i perioder vært bedre etter at vi har snakka, og i vår/sommer har vi hatt det kjempefint. Men ser nå at han er på vei "ned" igjen.. Jeg har vært utrolig mye usikker, for å bli veldig sikker i ferien, men nå begynner jeg å tenke jeg.. Noen erfaringer å dele? Jeg vil bli prioritert hele tida, ikke bare i perioder. Uff, vanskelig situasjon :S

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje du burde være mer alvolig når du forteller han det. Kanskje du burde tenke over om du gidder å kaste bort tiden din på en som hele tiden er på pc'en og ikke gir deg nok oppmerksomhet..? (Hvis du forteller han dette, kommer han sikkert til å ta situasjonen mer seriøst :gjeiper: )

Skrevet

Han er ikke flink til å vise at han er glad i meg ved å kose og kysse meg.

Det som kan være utfordrende i et forhold er at man faktisk kan ha ulike måter å vise hverandre kjærlighet på og så ser man kun etter det man ønsker/forventer å se.

Hvordan viser du kjæresten din at du er glad i ham? Er du sikker på at han oppfatter budskapet ditt slik du ønsker han skal oppfatte det?

Skrevet

Hva med og ha filmmaraton, kjøpe masse godteri, tenne masse lys.

Også skriver du en klistrelapp på pc'n hans "Ute av drift" hehe

Kanskje han skjønner poenget da :) uten at du trenger si noe :gjeiper:

Skrevet

Det som kan være utfordrende i et forhold er at man faktisk kan ha ulike måter å vise hverandre kjærlighet på og så ser man kun etter det man ønsker/forventer å se.

Hvordan viser du kjæresten din at du er glad i ham? Er du sikker på at han oppfatter budskapet ditt slik du ønsker han skal oppfatte det?

Jeg tar på han, kysser han, lager middag til han, masserer han, gjør meg fin for han etc. I bunn og grunn er det mest gi og lite få.. Vi har snakket om dette noen ganger, men jeg har kanskje ikke vært klar nok. Jeg vet ikke. Han sier selv at han ikke er flink til å vise at han er glad i noen, men han må greie å vise meg nok oppmerksomhet. Hva er vitsen med å være sammen med meg, hvis ikke? Jeg bare er der liksom.

Skrevet (endret)

Jeg tar på han, kysser han, lager middag til han, masserer han, gjør meg fin for han etc. I bunn og grunn er det mest gi og lite få.. Vi har snakket om dette noen ganger, men jeg har kanskje ikke vært klar nok. Jeg vet ikke. Han sier selv at han ikke er flink til å vise at han er glad i noen, men han må greie å vise meg nok oppmerksomhet. Hva er vitsen med å være sammen med meg, hvis ikke? Jeg bare er der liksom.

Det er vondt å føle at man ikke får den oppmerksomheten man trenger. Og selvfølgelig viktig å snakke om det. Men klarer du å snakke med ham om det uten å være anklagende? - altså kun fortelle at du savner mer nærhet, og at det gjør deg godt å kjenne at du er elsket.

Jeg bare spør - fordi jeg har gått i "klage - grøfta" så mange ganger selv og skjønte ikke at jeg gjorde det. Jeg ble ei masekjerring :)

Endret av Havbris
Skrevet

Det er vondt å føle at man ikke får den oppmerksomheten man trenger. Og selvfølgelig viktig å snakke om det. Men klarer du å snakke med ham om det uten å være anklagende? - altså kun fortelle at du savner mer nærhet, og at det gjør deg godt å kjenne at du er elsket.

Jeg bare spør - fordi jeg har gått i "klage - grøfta" så mange ganger selv og skjønte ikke at jeg gjorde det. Jeg ble ei masekjerring :)

Ja, jeg mener da det. Han sier han skjønner og at han ikke mener å være slik. Men alt i alt så skjer det ikke så fryktelig mye, dessverre.. Jeg får høre hva han sier i kveld.

Skrevet

Trenger flere tips og råd, folkens! Hva burde jeg si til han?

Skrevet

Hva med og ha filmmaraton, kjøpe masse godteri, tenne masse lys.

Også skriver du en klistrelapp på pc'n hans "Ute av drift" hehe

Kanskje han skjønner poenget da :) uten at du trenger si noe :gjeiper:

Syns det her var et godt tips jeg da. Han (burde) skjønne hintet, uten at du trenger å framstå som en masete bitch av den grunn ;p

Gjest Gorgonzola
Skrevet

Enig med alltid fornuftige Havbris. Vær oppmerksom på klagegrøfta (godt uttrykk, herved adoptert :ler: )

Min anbefaling: Ikke begynn med hint og tilnærming som inkluderer et par svinger, rundkjøringer eller depot-stopp. Det gjør ham garantert forvirret og usikker. Menn som blir usikre i kommunikasjonen med kjæresten sin går raskt i lås.Fortell ham rett ut, med et ordvalg, en stemmebruk og et kroppsspråk (gjerne ta på ham, hold hånda hans mens du prater) at du opplever det som trist at han bruker mye tid foran skjerme når dere endelig er sammen. Si noe om at du ønsker at dere deler tiden og opplevelser sammen, fortell ham samtidig noe du har lyst til å bruke tiden og spør for Guds skyld i samme setning om han har noen ideer i samme løypa, altså ideer til aktiviteter/ting dere kan gjøre sammen. På den måten er du løsningsorientert, konstruktiv og du viser med hele deg at du har lyst til å oppleve/dele noe sammen.

Dette fikser du, og det bør sannelig han gjøre også, ellers er han vrang. Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...