Elladreamway Skrevet 20. september 2010 #1 Skrevet 20. september 2010 Klassen min skal dra til Italia uken etter vinterferien. Vi skal være der ca. en uke, jeg lurte på hvor mye lommepenger jeg trenger å ta med. Jeg hadde tatt med 10 000kr, men foreldrene mine har akkurat kjøpt en leilighet i Egypt for noen måneder siden, og det var jeg som oppmuntret dem. Som dere sikkert skjønner blir det veldig dårlig gjort av meg å spørre om 10 000 + billett og hotell. Klassen er ikke enige om hvor i Italia vi skal dra til, vi ble enige om at vi skulle dra til det billigeste stedet i Italia...men vi er usikkre om hvor det er. Så spørsmålet mitt er; Hvor er det billigste stedet å dra til (Italia), og hvor mye lommepenger trenger jeg da?
AnonymBruker Skrevet 21. september 2010 #2 Skrevet 21. september 2010 Klassen min skal dra til Italia uken etter vinterferien. Vi skal være der ca. en uke, jeg lurte på hvor mye lommepenger jeg trenger å ta med. Jeg hadde tatt med 10 000kr, men foreldrene mine har akkurat kjøpt en leilighet i Egypt for noen måneder siden, og det var jeg som oppmuntret dem. Som dere sikkert skjønner blir det veldig dårlig gjort av meg å spørre om 10 000 + billett og hotell. Klassen er ikke enige om hvor i Italia vi skal dra til, vi ble enige om at vi skulle dra til det billigeste stedet i Italia...men vi er usikkre om hvor det er. Så spørsmålet mitt er; Hvor er det billigste stedet å dra til (Italia), og hvor mye lommepenger trenger jeg da? De billigste stedene i Italia er i syd, men hva i alle dager skal dere på klassetur dit for? Det er jo ingenting som skjer der. Hvis dere skal oppleve noen ting må dere nordover (med unntak av enkelte steder, som Sicilia og Napoli, men da blir det raskt dyrt igjen). Hvis lommepenger bare betyr mat + shopping, klarer du deg med noen tusen i syd, og mye mye mye mer i nord.
Rosalie Skrevet 21. september 2010 #3 Skrevet 21. september 2010 Det er vel ikke foreldrene dine som skal betale lommepengene dine?!? Begynn å spare, så tar du med det du har klart å spare opp. Du trenger ikke kjempemye lommepenger på en klassetur. Det er bare å la være og shoppe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå