Gjest VinglePetter Skrevet 20. september 2010 #1 Skrevet 20. september 2010 Jeg leser at snåsamannen tjener seg søkkrik på bøkene sine og blir mangemillionær. Men som han sier selv: "–Jeg estimerer ikke det. Interessen min var å gi ut bøkene og historiene. Hverken jeg eller Kolloen har tenkt på penger. " Ergo, bør han gi absolutt alle bokinntektene til gode formål synes jeg. Han kan gi dem til kreftforskningen. Det ville gitt ham kudos i skeptikermiljøet også.
FatallyYours Skrevet 20. september 2010 #2 Skrevet 20. september 2010 det syns jeg absolutt ingen har noe som helst med å gjøre. la kailln få bruke pengene på nøyaktig hva han vil.
LukaFrost Skrevet 20. september 2010 #3 Skrevet 20. september 2010 Mannen må selv få bestemme over egne penger.
Gjest VinglePetter Skrevet 20. september 2010 #4 Skrevet 20. september 2010 det syns jeg absolutt ingen har noe som helst med å gjøre. la kailln få bruke pengene på nøyaktig hva han vil. Hvorfor kan ikke vi som er skeptiske til dette tullballet mene noe om det? Han har jo blitt så populær FORDI han aldri hatt tatt penger for "tjenestene" sine. Og hvis han sier at han ikke bryr seg om penger, bør han vise at det ikke bare er tomprat.
Gjest VinglePetter Skrevet 20. september 2010 #5 Skrevet 20. september 2010 Mannen må selv få bestemme over egne penger. Helt enig. Han kan f.eks bestemme seg for å gi pongene til kreftforskning. Er du ikke enig i det? Da vil han GARRANTERT hjelpe noen med "evnene" sine.
Pinkee Skrevet 20. september 2010 #6 Skrevet 20. september 2010 Kanskje arvingene hans bryr seg om penger?? Å, for alt vi vet, kanskje har han gitt vekk penger, evnt skrevet testamente til et godt formål?? Kanskje bryr han seg så lite at han ikke gjør noen verdens ting med pengene? Bare lar dem seile sin egen sjø. Som andre her skriver, dette må han få bestemme sjøl.
Meaty Skrevet 20. september 2010 #7 Skrevet 20. september 2010 Hvorfor kan ikke vi som er skeptiske til dette tullballet mene noe om det? Du må ikke si at det er tullball, folk kan faktisk helbrede med hendene sine, bare se på Snåsamannens mindre kjente fetter, Halbred Helbred fra Hurdal, også kalt Hurdalmannen: Dama ble jo helt klart kurert.
AnonymBruker Skrevet 20. september 2010 #8 Skrevet 20. september 2010 dette synes jeg er en trist tråd, unner han alle kroner. Det er da en haug av andre man må "ta" først som tjener på boksalg, før denne mannen. Gjøre narr av en ydmyk og gammel mann som har viet livet sitt til å hjelpe andre, skamme dere
iskaffe Skrevet 20. september 2010 #10 Skrevet 20. september 2010 For en dritt-tråd. Mannen er 80år og har ikke tatt en krone betalt eller gitt avslag til noen som har spørt om hans hjelp. Hva han gjør med pengene sine er helt opp til han selv! Hva tror dere han kommer til å gjøre med dem? Reise på cruise eller kjøpe seg villa? Tror dere bør tenke dere litt ekstra om altså. Blir helt flau av å lese denne tråden...
FatallyYours Skrevet 20. september 2010 #11 Skrevet 20. september 2010 enig med både Anonym 18:11 og Iskaffe, helt idiotisk tråd. Gamlegubben har hjulpet MANGE, og aldri tatt en krone betalt, han har drevet seg selv så langt at han ble helt utbrent og utslitt. La kailln få tjene hva han vil og bruke pengene akkurat som han ønsker. Kanskje kn han med stolthet gi vekk litt til arvinger, eller unne seg en flott tur på gamledagene, eller gi de vekk til kreftforskning eller gudene vet. Ingen av oss som har noe med dette, enten man tror på healing eller ei. Samma det vel!
AnonymBruker Skrevet 20. september 2010 #12 Skrevet 20. september 2010 Hvordan i store stygge ord vet du at han ikke har gitt bort penger? Det er folk her i verden som faktisk gir til veldighet uten å si noe om det. Kanskje han er en av dem?
Gjest najki Skrevet 20. september 2010 #13 Skrevet 20. september 2010 Jeg tipper pengene går til Marte og Joralfs hjelpefond jeg...
Gjest VinglePetter Skrevet 20. september 2010 #14 Skrevet 20. september 2010 Jeg tipper pengene går til Marte og Joralfs hjelpefond jeg... Ja, dette er nok kjempebra. Om han vil uttale seg om det da. Dere kan si hva dere vil om hvor snill og koselig denne fyren er, har ikke noe problemer med å være enig. Problemet synes jeg, er når han sier til avisene at han ikke bryr seg om pengene. At han ikke har tenkt en tanke på hva han skal bruke MILLIONER av kroner til. Også blir dere provosert når jeg foreslår at han kan bruke pengene på kreftforskningen? Skjerp dere.
Strenge Frk.Gerd Skrevet 20. september 2010 #15 Skrevet 20. september 2010 Ja, dette er nok kjempebra. Om han vil uttale seg om det da. Dere kan si hva dere vil om hvor snill og koselig denne fyren er, har ikke noe problemer med å være enig. Problemet synes jeg, er når han sier til avisene at han ikke bryr seg om pengene. At han ikke har tenkt en tanke på hva han skal bruke MILLIONER av kroner til. Også blir dere provosert når jeg foreslår at han kan bruke pengene på kreftforskningen? Skjerp dere. Er ikke akkurat det de blir provosert av, gjetter.. heller den hissige, krevende tonen, med underliggende forakt for folk som tror på noe annet enn deg? Du kan forsøke en litt mindre sinna-tagg tone?
Gjest VinglePetter Skrevet 22. september 2010 #16 Skrevet 22. september 2010 Er ikke akkurat det de blir provosert av, gjetter.. heller den hissige, krevende tonen, med underliggende forakt for folk som tror på noe annet enn deg? Du kan forsøke en litt mindre sinna-tagg tone? Vel, det var det "dere" kritiserte, ikke tonen.
Alvina Skrevet 22. september 2010 #17 Skrevet 22. september 2010 Hva han gjør med sin inntekt må være opp til han. Om han vil unne seg noe ekstra på sine eldre dager, sette en del i fondet sitt er bare hans sak. Det er mange som gir penger til veldedighet uten å ville ha et mediekjør rundt saken. Han har faktisk jobbet for pengene og betaler skatt av inntekten. Å skrive en bok er faktisk mye arbeid og innebærer også en viss omgang med media. Jeg har mer foksus på at han er ved god helse som 84 åring enn hva han gjør med sine ærlig opptjente penger.
AnonymBruker Skrevet 22. september 2010 #18 Skrevet 22. september 2010 Hva med leger som sier at de ikke ble det for å tjene godt, men for å hjelpe folk? De burde jo også gi bort pengene sine da.
Snop Skrevet 22. september 2010 #19 Skrevet 22. september 2010 (endret) Vel, det var det "dere" kritiserte, ikke tonen. Det er nok tonen og budskapet som smelter sammen da, vet du. Det er forskjell på å si til en venn, "hvis du er en så god venn som du prøver å påstå at du liksom er, så foreslår jeg at du kjører meg til butikken i dag så du kan bevise det for meg", og "det hadde vært kjekt av deg å kjørt meg til butikken". ....skjønner? (det tror jeg egentlig at du gjør, så jeg tror heller ikke du egentlig er særlig overrasket over svarene du får her inne) Men forøvrig er det også sant som alle her sier, hva han velger å bruke sine penger på er ikke vår sak. Og holdningen/tonen din sier at det ER din sak. Så egentlig er det tonen din vi kritiserer også. Edit: Dette ble litt kronglete forklart, men det er litt vanskelig å forklare noe så åpenbart. Endret 22. september 2010 av Snop
Snop Skrevet 22. september 2010 #20 Skrevet 22. september 2010 Hva med leger som sier at de ikke ble det for å tjene godt, men for å hjelpe folk? De burde jo også gi bort pengene sine da. Godt poeng, Hva sier du til det, TS?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå